Hoge bloeddruk en vele klachten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bam, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik heb sinds een week of 3 een hoge bloeddruk. Ongeveer 140/95. Ik begon met een bloeddruk van 100/60.

Inmiddels is 2x mijn bloed en urine getest en gelukkig is dat helemaal goed maar wat ik me afvraag waar komen dan al mijn klachten vandaan?

De klachten die ik heb zijn: Extreme vermoeidheid (slaap wel goed), sterretjes zien, licht in mijn hoofd, lichte hoofdpijn, benauwdheid, pijn rechts boven in mijn buik sinds een week of 5. Soms een klein beetje misselijk.

Kan je ook klachten hebben van hoge bloeddruk zonder dat je zwangerschapsvergiftiging hebt? Want zwangerschapsvergiftiging heb ik dus niet. Ookal heb ik wel bijpassende klachten.

Morgen moet ik weer naar de verloskundige in het ziekenhuis. Dus ben benieuwd naar mijn bloeddruk. Daarvoor heb ik een groeiecho. Die heb ik elke 4 weken vanaf 16 weken door een tussenschot in mijn baarmoeder. Na de vorige echo is pas mijn bloeddruk hoog geworden, dus hoop dat het kindje nog steeds op der eigen lijntje groeit. Ook is mijn buik na een groeispurt tussen 26 en 28 weken niet meer (zichtbaar) gegroeid. Hopelijk is dat ook niet erg?

2. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb precies het zelfde vanaf week 24. Zit dus sinsdien ook thuis en onder controle van het ziekenhuis. Bij mij denken ze dat het gekomen is door te veel willen doen en stress.
    Ze hebben ook elke 3 weken een groei echo gemaakt en ctg om te kijken wat de hartslag is van de kleine.
    inmiddels 4 keer op eiwitten gecontroleerd.

Nu ik bijna ben uitgerekend is mijn bloeddruk weer stabieler 140/85 wel is het zo dat als hij hoger zit dan 90 ik ingeleid word. Sta je nu onder controle van het ziekenhuis dan?

3. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Bedankt voor je reactie.
    Ik stond al onder controle van het ziekenhuis ivm een tussenschot in mijn baarmoeder. Maar omdat het vanaf 20 weken allemaal erg goed ging ben ik sindsdien bij de verloskundige in het ziekenhuis.
    De kans is ook wel groot denk ik dat mijn volgende afspraak weer bij de gyn is, maar dat weet ik morgen pas.

Jij zit ook al vroeg thuis dan. Ik werk sowieso niet dus dat scheelde al wel.
    Ik ben nog niet zo ver natuurlijk. Baby moet nog wel minimaal 4 weken blijven zitten, maar door al deze klachten ben ik het toch echt wel zat en als mijn bloeddruk zo hoog blijft hoop ik dat ze me ook met 37 weken inleiden. Schijnen ze tegenwoordig te doen bij een onderdruk boven de 90 a 95. Kleine ligt bij mij ook elke keer in stuit ivm tussenschot. Dus kans is ook groot op een keizersnee. Maar we zullen zien en hopelijk word mijn bloeddruk nog wat stabieler.
    Van mij mogen de weken nu wel snel om zijn!

4. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt over het inleiden! is mijn onderddruk 90 of hoger moet ik ook blijven. en anders zoizo met 41 weken ingeleid.

tja het thuiszitten.. heb ook last van bekken inst. en werk in een drogisterij dus lang staan kon ik ook niet meer.

Blijf wel je klachten in de gaten houden. Ik heb met 30 weken gebeld aangezien ik ook ineens veel spuugde gelukkig was alles weer goed.. Ben benieuwd wat er morgen uit komt! hopelijk zakt ie weer iets. Weet je al of je anders evt medicijnen krijgt?

5. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik ben wel gevraagd voor een onderzoek over medicijnen. Kort gezegd geven ze in canada al medicijnen bij een onderdruk van 90 en in nederland "pas" bij 100 of wat hoger. Als ik mee wil doen met dat onderzoek word er door de computer geloot in welke groep je komt. Wel of geen medicijnen. Heb besloten daar niet aan mee te doen en pas aan de medicijnen te gaan als ze hier vinden dat het nodig is. Misschien doet canada het beter, maar dat weten ze pas over een paar jaar.

Ik hou het ook in de gaten. Ik was zondag op maandag nacht ook in het ziekenhuis geweest omdat ik veel meer klachten kreeg. Maar urine en bloed was weer goed. Ook ctg was goed.

Drogist is zwaar werk inderdaad met veel staan.
    Wanneer moet jij weer op contole dan? Spannend hoor!
    Als bij de controle je bloeddruk dus weer wat hoger is mag je gelijk blijven?

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    had bij eef onderdruk van 110, symptomen, maar geen zwangerschapsvergiftiging. Bij Fiene had ik een onderdruk van 95, geen klachten en Pre-eclampsie. mocht zelfs eerst nog naar huis met die bloeddruk, ze hebben voor de zekerheid mijn urine getest en toen lag ik binnen een half uur aan allerlei toeters en bellen..

Mijn gynaecoloog leid trouwens bij een hoge bloeddruk altijd in rond de 39 wk, liever niet later want na de 39 wk wordt het steeds gevaarlijker..

Ik heb bij beide zwangerschappen medicijnen gebruikt en mijn meisjes hebben gelukkig door mijn hoge bloeddruk geen groeiachterstand opgelopen. Eef was bijna 3200 gram met 37 wk en Fiene bijna 3500 gram met 38+3.

succes!

7. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och! is dat in alle ziekenhuizen zo? Mij werd verteld dat als mijn bloeddruk 95 werd (bij de controle van 32 weken) ik aan het infuus moest.

Ik moet maandag weer. mijne schommelt wel steeds hoor sinds 35 weken
    26 weken was hij op zijn hoogste 155/98 vorige week was hij 120/70. afg. maandag was hij weer 140/85 en ik moet idd maandag blijven bij 90...
    we zullen zien! banner klopt niet helemaal hoor.. ben nu 38+2

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    heb bij die onderdruk van 115 niet aan het infuus gelegen, bij die van 95 wel.. maar puur omdat ik dus PE had, dan kunnen ze meteen medicijnen geven als je aanvallen krijgt..

de enige klacht die ik (achteraf) had was dat ik minder moest plassen.. was dus al nierfalen...

9. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe was je bloeddruk?

10. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heey dames,

Gisteren ook alle toeters en bellen gehad na een gewone controle in het ziekenhuis. Mijn onderdruk was 88 dus dat was op het randje. Kreeg ik een ctg en daarbjj zagen ze activiteit maar de baarmoedermond was nog prima verder is er niks uit het onderzoek gekomen.

Nu maak ik me wel druk over de baarmoederactiviteit want harde buiken heb ik niet... Kunnen julie dat verklaren?

Xxx

11. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roompje dat zal idd wel even schrikken zijn geweest. Kan het niet zijn dat het indaling was? Zolang de baarmoeder mond nog mooi dicht is.. Wanneer moet je weer? Bij mij op de ctg zagen ze ook diverse activiteiten maar loop nu nog met een toeter ;)

12. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Moet volgende week terug... voor controle. Ze hebben niets gezegd over indaling. Ik zal het volgende week eens navragen... Het stelt me wel gerust dat jij nu nog rondloopt met een dikke toeter...

xxx

13. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al jouw klachten horen bij zwangerschapsvergiftiging.

Ik ging donderdagnacht naar het ziekenhuis omdat ik bij mijn hoge bloeddruk hoofdpijn kreeg. Het was die warme dag, onweer in de lucht dus ik weet het daaraan. Mijn vriendin zei 'bel toch maar even'. Dus gedaan. Alles gecheckt. CTG van beeb gemaakt en mocht naar huis met de afspraak dat ik de volgende ochtend voor controle terug zou komen.
    Nou, van die controle mocht ik meteen in het ziekenhuis blijven.

Nu zijn ze bij ons echt heel streng op moeder en baby. Ik weet niet hoe het bij jou is. Ik vond het vreselijk om te moeten blijven maar vond het wel fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden.

Zaterdag mocht ik weer naar huis omdat de druk weer verlaagd was met de medicijnen.

Ik zou er als ik jou was wel achteraan blijven zitten. Ik dacht er blijkbaar te licht over maar het is toch geen kattepis.

Sterkte.

Deel Deze Pagina