Menstruatieondergoed met zachte randen

Discussion in 'De lounge' started by Gruffalo123, Apr 6, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

Jun 26, 2017
    3,940
    4,461
    113
    Het topic over menstruatie ondergoed is gesloten, maar voor deze korte vraag hoeft hij wat mij betreft niet open.

Inmiddels ben ik wel om dat ik menstruatie ondergoed echt wel prettig vindt. Ik heb een paar van lotties period en dat werkt naar tevredenheid. Echter de randen daarvan snijden behoorlijk, niet die bij de benen, maar de band om de buik. De maat is prima, maar het elastiek snijdt me.

Ik ben gevoelig voor snijdende randen aan kleding en ondergoed :oops:. Mijn normale ondergoed mag ook geen randjes, kanten dingetjes enzovoorts hebben. Het liefst luchtig dun katoen met zachte randen.

Qua menstruatie ondergoed zie ik waar ik ook kijk of mooie kanten randjes die ik waarschijnlijk moeilijk ga verdragen of dikke elastieken banden.

Weet iemand een merk met zachte randen? Liefst zoveel mogelijk katoen.

En @Beheer ik heb erover nagedacht om deze in anticonceptie te zetten waar het andere menstruatieondergoed topic ook staat, maar ik dacht dat aangezien dit meer een kledingvraag is dan over hoe het nu allemaal precies werkt dat het misschien beter in de lounge hoorde?

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Klinkt bekend, ik heb ook snel last van randjes; zowel als ze snijden als wanneer ze te los zitten verdraag ik het niet. Ik ben fan van menstruatie-ondergoed en heb inmiddels meerdere merken, maar ik grijp steeds naar dezelfde omdat dat de enige zijn die niet snijden.
    Ik heb de nylonvariant denk ik want heb ze al zeker 2 jaar, maar ik zie dat ze nu ook bamboe hebben en dat is vast nog zachter. Door dat “kant” randje snijden ze dus niet aan de buik, en in mijn ervaring ook niet aan de benen (daar zit bij mij meestal het probleem).
    Website heet gewoon “menstruatieondergoed.nl”

Attached Files:

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Je wilt het liefst katoen, dus misschien vind je mijn tip niets, maar modibodi en wuka hebben ook seamless modellen. Ik vind dat zelf niet het fijnste ondergoed, ik vind dat het teveel schuift bij mij. Maar ik heb er wel een aantal voor onder strakke kleding, dan schuift het ook niet.

Dit model is katoen en bij mij zit die band vrij los. https://www.femtis.de/periodenslips/perioden-slip-feli-cyan.html
    D
    it is mijn favoriet, heeft een brede, maar heel platte elastieken band, die bij mij echt niet snijdt. Is alleen geen katoen (kruisje wel natuurlijk). https://www.femtis.de/periodenslips/perioden-slip-meja-schwarz.html
    D
    eze is wel katoen en heeft wel een kanten band, maar voelt niet zo als kant https://www.femtis.de/periodenslips/perioden-slip-vika-beige.html
    Deze heeft ook een fijne band, het is eigenlijk voor de zwangerschap bedoeld, maar ik wil de band ook graag onder de buik. ;) https://eu.modibodi.com/collections/pregnancy/products/maternity-brief-light-moderate

4. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

Nov 24, 2018
    752
    422
    63
    Female
    Ik vindt de jule van femtis fijn zitten. De meja snijd bij mij juist wel wat en daarom oncomfortabeler. Ook draag ik de groen en grijze wel graag op minder heftige dagen. Jule is wel vrij hoog, maar vind ik in de nacht erg fijn.

5. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,835
    3,591
    113
    Female
    Absoluut de seamless variant van modibodi. Echt mijn fijnste tot nu toe. Ik heb ook de onderbroeken van cheecky die ook erg fijn zijn maar niet perse seamless.
    Ik heb ook last van die randjes en met deze merken heb ik dat niet.
    Pas wel op voor dropshippers op sites als bol.com etc.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Jule vind ik dan weer niets. Het is zo persoonlijk he? Maar, femtis is wel goede kwaliteit, blijft tot nu toe echt wel mijn favoriete merk.

7. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

Jun 26, 2017
    3,940
    4,461
    113
    De modibodi seamless had ik inderdaad voorbij zien komen. En daar ook wisselende verhalen over gelezen. Staat wel op mijn lijstje van keuzes.

Femtis en cheeky ga ik naar kijken.

Bedankt!

8. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

Jun 26, 2017
    3,940
    4,461
    113
    Even een upje. Inmiddels van modibodi de seamless en de gewone versie geprobeerd. De seamless zit niet lekker helaas, die zit te strak ondanks dat het de goed maat is. De gewone versie zit tot nu toe wel oke al snijden bij deze de randen ook wat. Gelukkig niet zo erg als die van lotties period.

Femtis heb ik 1 van besteld, die komt binnenkort.

Meer tips zijn welkom!

9. teenslipper

teenslipper Bekend lid

Apr 3, 2020
    824
    1,122
    93
    Female
    Toevallig net 1 van primark aan. Even proefzitten voor na de bevalling. Niet seamless maar ook geen kanten randje. Ik heb t idee dat ze iets kleiner vallen dan de gewone onderbroeken die ik ook altijd van primark heb.
    Ik ben een vreselijke zeur qua onderbroeken en primark is de enige die tot nu toe altijd goed zitten. Vandaar dat ik ook daar t menstruatieondergoed wilde testen.

Share This Page