Hoeveel hebben jullie te besteden in de maand?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Cherrylein, Nov 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ik ben wel eens benieuwd hoeveel iedereen te besteden heeft hier in de maand. En als je straks bevallen bent..
    Ik las ergens anders op dit forum een topic dat al heel oud was wat er over ging, en waarbij ik zag dat iemand 2400 euro netto te besteden had in de maand, maar dat weinig vond.

Nou hebben wij een stuk minder te besteden en wij zijn er van overtuigd dat we goed kunnen rondkomen.

En jullie?

2. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Zo hee, dat is idd veel zeg!

Tja, het ligt er helemaal aan of je minder gaat werken, of je borstvoeding of flesvoeding wil geven, weg werp of hydrofieluiers wil gebruiken, of je gebruik gaat maken van kinderopvang, zo ja hoevaak etc, etc...
    Mijn man en ik dachten eerst ook, dan wordt de hand op de knip maar het is gewoon zo dat je leeft naar wat je verdient.
    Wordt het iets minder dan zou je wat meer op je centjes moeten letten.
    Het valt mij erg op dat ik hetzelfde leef met toch een stukje minder salaris en meer uitgave aan kind en toebehoren maar het valt mij niet op.
    Ik kan nog steeds leuke kleren kopen, naar de kapper, mijn man net zo...
    Ik was ook erg in de stress van hoe gaan we rond komen, hoe moet dit, hoe moet dat, maar het loopt en werkt allemaal prima en ik ben minder gaan verdienen (werk nu maar 20 uur per week i.p.v 32)maar we sparen zelfs nog een leuk bedrag per maand:)
    Ik geloof dat je op de site van het Nibud iets kan maken-invullen waardoor je ongeveer kan zien hoe je uitgave eruit komen te zien als je bevallen bent.
    Suc6, het komt altijd goed:)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

na aftrek van de vaste lasten en spaarpotten en benzine hebben wij nog z'n 900 euro te besteden aan boodschappen etc

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ja dat geloof ik zeker, dat je leeft naar wat je inkomen is!

5. Brechtje

Brechtje Actief lid

Sep 22, 2008
    493
    0
    0
    Wij hebben ook niet echt veel, mijn man moet het dan ook wel in zijn eentje verdienen. Maar ja ik heb het er wel voor over want nu ben ik lekker zelf bij mijn dochter en hoeven we niet met haar te leuren. Ik heb meestal nog wel net genoeg om wat extra`s te kopen zoals kleding of wat leuks voor in huis maar de boden van de pot is meestal veel te snel in zicht.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

het licht er aan denk ik .wij hebben wel 900 over voor boodschappen maar ik doe voor 40 euro in de week boodschappen en dan heb ik alles.
    ik heb ook een periode geleeft van 20 euro per week moeten leven.dis was wel voor mij alleen maar daardoor vind ik nog steeds dat als ik voor 40 euro boodschappen dat ik veel geld uit geef.dus het geld niet voor mij

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik werk trouwens ook niet

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Oh , maar wij kunnen ook niet elke maand wat extra's kopen hoor! Maar dat heb ik nooit gehad eigenlijk, dus dat ben ik ook al wel gewend. Kijk altijd naar aanbiedingen enzo. Ik vind materiele dingen ook niet zo belangrijk eigenlijk. De babykamer krijgen we van mijn ouders, die zij gebruikt hebben nog voor mijn halfbroertje en zusje. Ziet er nog heel mooi uit, de kinderwagen hebben we dan wel nieuw bijv. Maar ik koop gerust alles bij goedkope winkels hoor, dat maakt me echt niks uit.
    Als je ziet hoeveel die babykamers tegenwoordig nieuw kosten. Als ik het geld al had, zou ik nog op zoek gaan naar goedkopere mogelijkheden.

Enneh, thuis blijven bij je kind ipv veel geld verdienen vind ik ook veel belangrijker hoor! Nou studeer ik nog, dus ik ben wel 2 dagen in de week weg, maar dat vind ik de perfecte oplossing!

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo ik zat me net hetzelfde af te vragen maar eigelijk is het lastig om te zeggen... wij hebben samen 2500 netto in de maand maar wel ook vaste lasten van 1550 in de maand, daar zitten boodschappen en benzine ook bij in trouwens echt helemaal alles tot aan de brommerverzekering en de tv gids aan toe zeg maar..... dus 950 euro in de maand over daar moeten we van sparen, de kleine van betalen... ik denk dat dat wel lukt, op dit moment hebben mijn man en ik beiden 250 zakgeld en sparen we 450 ... ik zit er nog over te twijfelen of ik minder ga werken... ik werk zelf 32 uur maar dat is onregelmatig en ben dus veel thuis met het kind omdat ik of om 15:00 weer thuis ben of pas om 15:00 begin met werken en dan dus de hele dag met de beeb ben, mijn man werkt ivbm rugklachten 20 uur ,4 ochtenden en is dan altijd om 13:00 thuis.. samen werken we dus 52 uur in de week en dat zou er op neerkomen dat ik 2 ochtenden van 08:00 tot 13:15 opvang zou moeten regelen.... maar ik weet het nog niet.. mischien ga ik wel 28 uur werken maar dan moet ongeveer 170 euro inleveren en een kind kost per maand toch ook al gauw zo,n 150 euro ( luiers, voeding, kleding ). volgens mij houden we dan heel weinig over om te sparen of we moeten ons zakgeld minderen... maarja daar kopen we ook weer kleding van enzo.. uit eten en gezellige dingen. het scheelt dat ik ieder jaar in salaris omhoog ga en dat je kinderbijslag kijgt, oja en ik spaar ook 50,- per maand spaarloon maar daar merk ik niks van want dat is al van mijn salaris af ,we sparen dat voor later voor school enzo..tja..... ik lees hier heel erg veel dat iedereen een beetje piekert of het financieel haalbaar is... ook de mensen die echt heel veel geld hebben... wij hebben vorig jaar een huis gekocht en toen zijn onze kosten per maand met 450,- netto gestegen... maar waar we eerst woonden op 8 hoog poeh... daar zag ik me echt niet zitten met een kind...

gr Jose

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    mischien moeten we inderdaad iets ander verzinnen voor dat zakgeld... zit me net te bedenken waar ik dat aan uitgeef.... aan onzin... broodjes... ik weet eigelijk niet eens waar het blijft? huh? kleding haal ik toch vaak van de spaarrekening af... hhhhmmmmmmmm moet ik toch eens naar gaan kijken..
    oja boodschappen doe ik al in de goedkope winkels... scheelt een stuk hoor!

gr jose

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

150 euro voor luiers kleding en voeding? een vriendin van mij heeft 75 euro in de maand nodig voor alles het is net wat je wil hoor.kijk als jij alleen pamper en nutrilon wil ja dat is het wel duur.maar similac en kruitvat luiers zijn ook heel goed en kosten de helft

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Als ik me niet vergis heb je wel eens gezegd dat je wel werkt?
    Hoe doe je dat trouwens, voor zo weinig geld boodschappen doen? Ik hoor heel graag tips want het lukt ons echt niet!

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey hey

ik heb wel gewerk dat klopt bij me ma in het bedrijf.daar ben ik sinds augustus mee gestopt omdat ik veel last had van hoofdpijn enz. dus nu werk ik niet meer.ik wil tzt wel weer terug gaan naar het werk ook omdat ik gewoon die kleine mee kan nemen maar dat kan in jullie ook nog! ja de boodschappen ik haal eigenlijk alleen wat ik nodig heb.en koop bij de ah van de euro shopper de chips en koek.brood cake en gebak maak ik zelf is ook goed koper en lekkerder.

maar hoe is het bij jou?het schiet nu echt op hoor bij mij ook al het is nu al aftellen.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ja, zelf dat soort dingen maken zou ik ook vaker moeten doen :) Is nog eens lekker ook! Euroshopper vind ik meestal niet te eten :( Maar we proberen het de laatste tijd wel vaker uit. Naja, ga ik maar verder speuren naar de voordeeltjes ;)

Overigens gaat het met mij goed hoor! Spannend he dat aftellen? :D

15. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    met bedragen gooien doe ik niet graag
    heb enorme zwarte sneeuw gezien,maar nu momenteel
    mag niet klagen en kom zekers niks te kort

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Jose, als je dat met 950 euro nog niet zou lukken, maak je het wel bont haha.

Knap hoor blusvrouw, dat je voor 40 euro boodschappen kan doen in een week. Al denk ik inderdaad dat als wij écht geen luxeartikelen zouden halen, ons dat ook wel zou lukken.

Ik denk altijd maar zo: als wij op de zondagmiddag nog een lekker stukje taart kunnen eten, dan hebben we het zo slecht nog niet :)

17. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    oh mmmm 75,- ja dat klinkt beter dan 150,- .... het is de 1e dus ik heb geen idee... als ik het nibud moet geloven zou ons 1e kind 19% van je totale loon kosten... ik schrok me helemaal dood toen ik dat las...
    maar ik kan waarschijnlijk geen borstvoeding geven ivbm operatie ...
    en met bedragen gooien doe ik normaal ook niet hoor maar ik vind het hier toch wel erg anoniem...
    het is gewoon fijn om eens te kunnen vergelijken hoe anderen het nu allemaal doen...

gr Jose

18. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    onze vaste lasten zijn 1600 maar daar zit echt alles bij in (dus ook de boodschappen, 2auto's me paard ) alleen het tanken nog niet.
    Wij houden dan ongeveer nog 1100 euro over dat is best veel, maar na de bevalling ga ik een dag minder werken dan houden we ongeveer 850 over ook ruim genoeg denk ik daar hoeven we dus alleen van te tanken en kleding te kopen en sparen natuurlijk, vaak spaar ik wat we over hebben das vaak rond de 400 euro...

en idd. t is hier aardig annoniem dus iedereen mag t gerust weten

19. avana1986

avana1986 Lid

Sep 10, 2007
    86
    0
    0
    Wij houden strakjes nadat ik minder ben gaan werken ongeveer € 1500,- over en dan zijn de boodschappen er al van af.. Ik ben dus niet bang dat het niet gaat lukken.. Als je borstvoeding geeft zal zon kleintje plus minnes € 100,- gaan kosten ( schat ik ) maar je kan het natuurlijk zo bond maken als je zelf wilt. als je fles voeding geeft zal het wat meer zijn een vriendin heeft 5 pakken per maand nodig dat is zo'n € 65,-. Verders twijfel ik nog om misschien 2 dagen inplaats van 3 te gaan werken.. dan hebben we maar 1 dag opvang nodig.. En dat heeft me lieve mama al aangeboden :D dan zullen we wel wat minder overhouden maar we zullen niet omkomen van de honger we hebben het aardig goed.. ik mag niet klagen..

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hmmm lekker dat jullie zoveel per maand kunnen sparen hoor! Dat doen wij op het moment dus niet, maar we hebben wel een aardig bedrag op de spaarrekening staan (dus de nood is er ook niet echt). Maar om eens in de zoveel tijd wat luxe dingen te kunnen kopen, is sparen wel handig.

De twee dames hier boven mij hebben het trouwens wel lekker breed :p En dan vond ik dat wij het al meer dan prima hadden (terwijl wij toch echt een stuk minder overhouden).

Share This Page