Hoi Inkie, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik gebruik momenteel ook 3x2 tabl mesalasine (nu 2x2 en 1x1 tabl) met daarbij 3 maal per week beclometason klysma's. Beetje van hetzelfde dus! Zeehondje, natuurlijk kun je meekletsen!Hoe meer mensen hoe meer gezelligheid. Succes met klussen! Zijn er hier mensen die gehoord/gelezen hebben of missch wel ervaringen hebben met kamelenmelk? Heb gelezen dat dat een gunstige werking zou hebben op de colitis! groetjesss
Zeehondje: ik hoop het ook voor je meid! Inkie27: mijn colitus is op het moment flink aan het opspelen. Heb er nu ook weer prednison voor. Volgens mijn MDL arts is het idd. zo dat je beter kunt behandelen met medicatie dan zo aan te blijven modderen. Ik blijf wel intensief onder controle. Gelukkig voel ik me nu al veel beter en vanmorgen tidjens (weer) een echo was alles OK!
Hallo allemaal! Lees hier over crohn en colitus, maar ik had dus een vraag aan degene die een operatie hebben gehad en daarbij een stuk darm verwijderd is geworden... Ik heb zelf Crohn (na de bevalling van Joris tot uiting gekomen) en het is nu weer zo erg dat ik nu geopereerd moet worden (40cm dunne darm ontstoken en verlitterkend). Daarom mijn vraag of diegene die al een keer geopereerd is mij misschien wat informatie kan geven hoe het jullie vergaan is? Liefst via pb, mijn vraag hoort nl hier eigenlijk niet thuis in dit topic...! Alvast bedankt, Miranda
Dankje Eveline! Kei spannend, zondag 6 weekjes, heeeeel pril dus maar toch, kei blij. Mesalazine zou geen kwaad kunnen volgens m'n arts. Hopelijk blijft alles goed gaan. x
Minimusje: Voor wat mij betreft horen alle vragen rond crohn en colitis hier thuis... Zo kan iedereen de info eraf halen, die voor diegene belangrijk of interessant is... Ik weenie hoe anderen hierover denken? Inkie: bij mij is ook aangegeven dat de mesalasine geen kwaad kan en dat ook borstvoeding gegeven kan worden! Fijn hè! Succes met je zwangerschap! Wanneer is het gebruikelijk babyspullen te gaan kopen? Iedereen zegt tegen me dat als ze zwanger zouden zijn, zij meteen allemaal kleertjes zouden kopen enzo.....ik doe dat dus niet... Is dit handig? Wel hebben we de basiskamer en kinderwagen al. Vreemd hoor! Groetjessss
Welkom minimuis, Van mij mag je dit soort vragen hier gewoon stellen hoor. Ik heb zelf mijn gehele darm nog, dus ik kan je daar geen antwoord op geven. In elk geval veel sterkte en gezondheid gewenst. @Zeehondje, hopenlijk mag je hier snel melden dat je zwanger bent. Van mij mag je hier zeker gezellig meekletsen. Heeft de gyn al gekeken of er een reden kan zijn dat het langer gaat duren? Of laten jullie het nog even aan de natuur over? Een jaar is natuurlijk niet verontrustend, maar het lijkt me zo lang duren als je zwanger wilt worden. @Inkie, van harte gefeliciteerd.
Dames, hoe is het ermee? Ik ben gisteren voor het eerst naar de wc geweest zonder te bloeden (zetpillen in combinatie met appels...zachte ontlasting!). Toch weer een heel heel kleine mijlpaal!
Oh Makey van harte gefeliciteerd. Ik zag je foto in je album. Joepie! Wanneer ben je ongeveer uitgerekend?
GEFELICITEERD MAKEY! Hier alles goed met de zwangerschap, moet alleen ècht rustig(er) aan gaan doen. Ben 's avonds vaak niet te genieten als ik overdag niet geslapen heb (omdat ik toch weer heb zitten internetten ) en nu m'n ouders weer weg zijn, moet ik natuurlijk ook weer helemaal zèlf voor het huishouden gaan zorgen... Heb daarom besloten niet meer op dit forum te komen. Ook als beebje er straks is, denk ik niet dat ik nog zoveel tijd zal hebben om te internetten... Dus, 'Alles gute' (zoals ze dat bij ons zeggen )!
Heb tijdens mijn vorige zwangerschap gewoon bij de VK gelopen hoor. Alleen omdat ik nu andere medicatie heb (en op het ogenblik helaas weer prednison) nu bij de gyn. O ja, alsnog gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Makey Toch nog snel gelukt hè! Ik loop ook gewoon bij de verloskundige. Ik heb één keer een consult gehad bij de gyn en heb een extra controle echo rond de 30 weken. Ook controle afspraak bij de internist in december (ben 10 januari uitgerekend). Dus, als de CU rustig blijft kan ik gewoon bij de vk blijven. Iuno, sterkte verder! Groetjesss
ooh..ja, hebben mensen hier ervaring met ijzertabletten of homeopathisch spul? Mijn ijzer was te laag....en moet iets nemen...
Vraag dan specifiek om losferon bruistabletten daar raak je minder snel verstopt van! Van normale staaltabletten kan je moeilijk naar het toilet met CU! Extra mee opletten dus. Ooh ja ik spreek uit ervaring heb CU en heb ook staalpreparaten moeten nemen na de bevalling, en er werd toen geen rekening met mijn ziekte gehouden, geef het dus duidelijk aan! Want serieus niet naar het toilet kunnen is nog erger als diarree, en mocht je toch verstopt raken vraag dan om lactulose siroop dat is laxerend maar het minst schadelijke dat je kan nemen. Ooh ja en van niet naar het toilet kunnen krijg je aambeien en die wil je niet hebben als je nog moet bevallen. Gelukkig heb ik daar geen ervaring mee Succes dames, en geloof met met CU kan je toch heel gezonde en mooie kindjes krijgen.
@Eveline, heeft de vk niets voorschreven of aangegeven wat je het beste kunt gebruiken voor je lage ijzer? Ter info: Mijn maag-darm arts heeft voor mijn te lage ijzerverzadiging (Hb nog in orde) roosvicee ferro aangeraden (twee eetlepels siroop, dan een glas water) met daarna een vit C tabletje voor de goede opname (heb ik soms problemen mee). Dat helpt goed, mijn Hb blijft op pijl. Mijn gyn gaf aan dat ik het vit C tabletje ook mag vervangen door de siroop op te lossen in sinaasappelsap. Dat zou beter smaken, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Hier krijg ik gelukkig geen verstopping van. Er zijn ook genoeg zwangeren op dit forum die zweren bij floradix. Ik zou zelf even kijken waar jij je prettig bij voelt. @Mamalieske, nog van harte met je zwangerschap. Fijn dat je tegen lactulose siroop kunt. Dat geldt helaas niet voor mij: veel gasvorming met als gevolg darmkrampen. Gelukkig zijn er meer middelen die gebruikt mogen worden tijdens de zwangerschap. Ik gebruik op voorschrift van de maag-darm arts Metamucil (physilliumzaad). Werkt erg goed. Was het vorige week een paar dagen vergeten , ik wist gelijk waarom ik het wil blijven gebruiken. Met mij gaat het allemaal redelijk goed. Vnl. last van mijn bekken en ik ben nog sneller moe dan normaal. Verder heeft Ukkie mijn ribben bereikt, dat is nog even wennen. En ja, voor mij is de tijd van aftellen begonnen. Het blijft wel raar om te weten wanneer Ukkie geboren wordt (keizersnede). Tenzij Uk er natuurlijk eerder uit wil.
Ik heb gedurende een paar weken veel rode paprika's, gehakt en tomaten gegeten en 1,5 liter mineraalwater per dag gedronken Resultaat: een ijzergehalte van 14.