@Evelien, plopjes inderdaad! Met 17 weken en 2 dagen hier. Hier alles ok. Behalve dan dat ik nu eeuwig en altijd bloed. Ook bij het plassen. Aambeien zegt de arts. Echt smerig, zo'n spoor in je onderbroek. Zit me ook helemaal niet lekker. Op 12 augustus moet ik naar de internist. Eens kijken wat hij zegt.
Hoi meiden, Ik weet inmiddels ook alweer 5 jaar dat ik CU heb. Ik gebruik 4 tabetten salofalk (laagste dosering die mijn mdl-arts wil houden) maar heb in het verleden, allerlei soorten klysma's, zetpillen en ook budenofalk gebruikt. Het ging heel erg goed maar sinds een week heb ik vreselijke krampen en zojuist verloor ik weer bloed bij mijn ontlasting... grrr... daar zat ik dus net ff niet op te wachten tijdens het zwanger zijn. Morgen ga ik naar het zh om weer bloed te laten prikken en om ontlasting in te leveren. 18-08 krijg ik daarvan dan de uitslag.
Hoi hoi, Het blijft ook altijd en eeuwig een getop met onze liefdevolle darmpjes. Bij mij wisselt het van dag tot dag maar over het algemeen mag ik niet klagen... Ik merk wel dat de CU constant op de loer ligt....de laatste dagen weer af en toe een beetje slijm en een sliertje bloed... Ik hoop dat het rustig mag blijven! Ook nu we op vakantie gaan.... Ik heb wel voor de zekerheid een klysma laten verdelen over twee kleinere flesjes, zodat deze meemogen in mijn handbagage, wat een gezeik! De rest kan in de koffer. Ook een flinke dosis prednison ligt klaar...je kan het maar bij de hand hebben! Maar goed, Tenerife valt onder Spanje en die hebben best redelijk eten volgens mij. Weet er iemand of je diarreeremmers mag gebruiken tijdens de zwangerschap..ga het ook bij de apotheek navragen hoor... Doeiii
Ik heb altijd begrepen dat zowel diareeremmers als laxeermiddelen niet gebruikt mogen worden bij CU! Vraag het maar eens na bij je apotheek want ik kreeg het niet mee. (kan volgens mij een darmbloeding veroorzaken) Ik ben er net weer van het zh, de 18e zullen we wel horen hoe actief de CU op het moment is...
dat klopt wieffie ook dat. daarom mogen wij het niet gebruiken en het is ook nog niet voldoende getest of het evt. schade kan voor de baby
Ik slik ook Salofalk (500). Inmiddels 'draai' ik al goed 2 jaar probleemloos op 2 tabletten. Als ik het gevoel heb, dat de CU weer opspeelt, schakel ik gelijk over op een hogere dosering (2x2 of evt. 3x2). Als het echt erg is - en blijft - helpen bij mij de klisma's van Salofalk altijd erg goed. Heb die voor het laatst tijdens een dip aan het einde van m'n vorige zwangerschap gebruikt. Weet ik nog goed, want was heel vervelend: kon door m'n buik nl niet meer genoeg kracht zetten om zèlf het flesje leeg te knijpen , dus dat moest manlief toen doen, arme vent... @ Chebu He gat meid... Hoop dat ze er iets op/tegen vinden! @ Eveline Denk dat je misschien alleen ff voorzichtig moet zijn met het water uit de kraan. Dit verschilt nl nogal van land tot land. Mijn schoonouders hebben een eigen bron en daar heb ik nooit last van gehad, maar toen wij naar een buurdorp verhuisden, zijn zowel ik als zoonlief gelijk aan de race gegaan, terwijl de qualiteit van het water hier echt niet slecht is ofzo. Na een paar weken waren we allebei aan het water hier gewend en sindsdien geen problemen meer gehad. Verder denk ik je gewoon zoveel mogelijk aan je vertrouwde dieet houden. Wat betreft diareeremmende mideeltjes etc. Die worden tegenwoordig in het algemeen afgeraden, omdat zeg maar het 'diareevirus' daardoor langer in je lichaam blijft. Beter is een middeltje om die troep er juist zo snel mogelijk uit te krijgen, maar weet niet of je die tijdens de zwangerschap mag gebruiken. :-k Verder helpt bij diaree altijd veel (natuurlijk schoon) water drinken om de boel goed door te spoelen en tegen de dunne ontlasting helpen in principe 'stoppende dingen', als rijstewafels, wit brood en banaan (als je die dingen verdraagt). Ook zwarte thee schijnt goed te helpen, maar daar moet je tijdens de zwangerschap mee uitkijken. @ Wieffie Duimen dan maar voor de 18e! (Op die dag heb ik overigens m'n volgende 'rond de 20 weken' echo. )
Ik kan helaas niet tegen de zetpillen (zeker die van de salofalk niet, leek net of ik zout in de wond strooide :x ) en klysma's alhoewel het een tijdje redelijk ging met de Beclomethason klysma's. Dus dat is geen optie. Bij een opvlamming zal ik dan waarschijnlijk weer aan de budenofalk komen. Maar dat neem ik liever niet tijdens de zwangerschap, maar goed wat moet dat moet. Ziek zijn is nog schadelijker voor het kindje. Iuno, spannend dat jij de 18e je 20-weken echo hebt! Duimen voor allemaal goede uitslagen die dag Wil je dan ook weten wat het wordt?
Da's dan vervelend... Maar idd, vaak zijn ook zulke medicijnen uiteindelijk minder schadelijk voor de baby, dan de ziekteverschijnselen die de moeder heeft zònder deze medicijnen... Ben wel heel nieuwsgierig of we een dochtertje gaan krijgen of nog een zoontje (manlief ook), maar we gaan toch 'braaf' wachten tot het het zelf laat zien (tot de geboorte dus ).
Hoii, mijn apotheek wist het niet zeker. Ik heb het aan de vk gevraagd en die vertelt dat je tijdens de zwangerschap geen loperamide moet gebruiken maar norit mag wel. vlgd wk zal ik de HA nog wel even bevragen!
Hier alles prima. Behalve dus de aambeien. Ze doen geen pijn, maar het zorgt wel voor veel bloed op de wc. Ga dinsdag naar de internist. Ben benieuwd of hij een oplossing heeft. Kindje beweegt verder prima! En bij jou?
Het gaat wisselent maar over het algemeen mag ik niet klagen. De CU ligt wel constant op de loer en steekt zo nu en dan de kop op! Eergister het hartje gehoord en ik kan niet wachten totdat ik echt getrappel ga voelen. Nu voel ik soms wat gekriebel......maar verder niks eigenlijk.....soms denk ik iets te voelen maar twijfel dan toch...
Leuk, hè, als je beebje kan voelen! Bij de eerste voelde ik ook eerst gekriebel (met ca 19 weken) en later pas trapjes. Deze keer voelde ik met ca 14 weken al gelijk 'plopjes' en vanaf ca 17 weken echte trapjes. Hier is het overigens ook weer feest. Denk dat het de aardappelgoulash (was nogal sterk gekruid) en/of de chocolade (kan ik normaal al niet super goed tegen, misschien nu helemaal niet?) is geweest, maar de CU is dus weer actief. Heb er weer proppen slijmen bij en weet nu dus waarom ik sinds een paar dagen me weer veel futlozer voel als anders. En natuurlijk is m'n internist nu net een paar weken met vakantie ](*,) ... Nou ja, slik inmiddels weer 3x2 Salofalk (i.p.v. 1x2), dus hoop dat het echt alleen de gulash/chocolade is geweest en het met de hogere dosering iig binnen de perken blijft...
hoi zwangere meiden ik vroeg me af zitten julie bij de gyn of bij de verloskundige? en waarom? ik heb bij de eerste bij de gyn (verloskundige in het ziekenhuis) mijn controles etc gehad.zij vond het nodig omdat ik crohn heb. maar nu weet ik niet wat ik ga doen wil wel naar een verlos maar mijn bevalling ging toen de eerste keer zo snel (4.5uur) help me even
Iuno, vervelend dat de CU weer actief is! En juist nu het zo lekker ging, verwacht en hoop je stiekem toch wel dat dit zo blijft! Ik hoop dat deze medicijnen aanslaan en je verder niks anders hoeft! Mijn CU is, volgens mij, deze afgelopen week ook wat actiever! Af en toe wat slijm en een heeeeel klein beetje bloed en het is moeizamer om de klysma's binnen de houden. Ik hoop dat het dragelijk blijft want ik moet volgende week op vakantie! Ik heb vrijdag toch nog maar even een afspraakje bij de HA gemaakt. Missch kan ik een keertje extra bloed laten prikken. Ik voel me ook vaak licht in mijn hoofd, hoofdpijn en kortademig. Daarnaast zie ik er niet uit rond mijn mond zitten allemaal blaasjes en is het rood. De ene dag heel heftig en de andere dag niet..... Verder begint mijn buikje te groeien en gaan mensen het nu echt zien! Makey, ik heb mijn controles tot nu bij de VK gehad. Ik heb 1 september een 20 weken echo en heb dan meteen een consult bij de gyn. Dan spreken we de CU door, medicatie en bevalling. Ook kijken we dan wie de controles blijft uitvoeren. Ik ben benieuwd. Het is mijn eerste keer dus ik kan je niet vertellen wat mij beter bevalt. Ik vind het fijn dat bij de VK de aandacht niet constant op het 'ziek' zijn gevestigd is maar vind het ook wel fijn om hier bij de gyn even wat extra aandacht aan te schenken! Een combinatie van beiden is dus de beste, lijkt mij nu Ik houd jullie op de hoogte! ..hebben jullie nog last van zwangerschapskwaaltjes? Groetjessss
Nou, hier van het CU front niks goeds. Ik dacht dat het aambeien waren, maar het is de ontsteking. Nu een dubbele dosis zetpillen
He gat, meid.... *knuf* Hier lijkt de hogere dosis - gelukkig! - weer goed aan te slaan... Is iig al niet meer zo'n 'potje prut' (sorry voor de bewoording ) en hoewel het geheel nog wel wat 'glibberig' is, heb ik geen slijmklonten meer kunnen ontdekken. Alleen nog wel relatief veel krampen. Nog ff afwachten dus... Manlief neemt zo wat van de Mac mee. Gewoon menu voor zichzelf, Happymeal voor zoonlief en een salade voor mij (kan gelukkig goed tegen sla).... =P~