Ik merk dat ik steeds meer last van mn rug en bekken krijg en heb inmiddels vreselijk moeite met lopen, ook kleine stukken. Je zou zeggen probeer het eens uit om te gaan fietsen, maar ik heb helaas geen fiets meer sinds mn oude kapot is en heb zoiets van als ik een nieuwe koop moet het maar gelijk zo'n mamafiets worden. Maar dan wil ik wle eerst een beetje weten of het inderdaad wel kans van slagne heeft dat fietsen. Zal dat makkleijker gaan dan lopen?
Absoluut. Mijn fysio heeft mij aangeraden om juist meer te gaan fietsen ipv lopen. Als je loopt dan krijg je bij elke stap een schok te verwerken, bij fietsen heb je dit niet. Dus vooral geen lange stukken gaan wandelen ofzo, maar in beweging blijven door te fietsen en te zwemmen. En je oefeningen doen he!
ik kreeg van de VK ook het advies om te fietsen ivp te lopen omdat ik ook last van m'n bekken heb met lopen. Ik zit nu alleen nog met 1 arm in het gips en trillingen enzo doen nog erg zeer en kan het stuur dus niet met 2 handen vasthouden, maar ga van de week wel proberen te fietsen
Hmmm, misschien moet ik dan toch s zo'n mamafiets aanschaffen. zag bij de hema en een paar bouwmarkten al mooi geprijsde. s ff kijken of dat er nog af kan.
Ja, het is uiteindelijk toch wel handig een fiets, toch? Ik kan in ieder geval niet zonder! Maar of je nu perse een mamafiets nodig hebt? Kan ook een gewone fiets zijn toch?
Tuurlijk zou het nu ook nog een gewone fiets kunnen zijn, maar als ik over een dik half jaar toch een fiets met zitjes nodig heb dan maar gelijk nu deze en dan voorlopig zonder zitje. Dit schijnt toch echt een heel stuk fijner te zijn met kids er op.
ik zou wel even kijken. Ik had BI en kon door het verweken van o.m. het schaambot juist niet fietsen....
Ok dat wist ik niet. Ik dacht dat dit weer echt zo'n stunt was van de babybusiness. Beccaatje, ja dat lijkt me dan ook heel a-relaxed fietsen! En zwemmen dan? Kon je dat wel? Ik ga volgende week aan het zwemmen, hoop echt dat dat wat helpt want ik begin behoorlijk sacherijnig te worden van die rug...
zwemmen kon wel. het gekke is, dat ik wel altijd pijnloos heb kunnen traplopen. Dat schijnt ook weer weinig voor te komen...maar goed, na het bevallen ging het allemaal een stuk beter
Ik moet juist van mijn bekkentherapeut blijven lopen, ze zegt dat je anders te veel spierkracht verliest, fietsen vind ze ook goed maar lopen niet nalaten. Bij mij doet het lopen zoveel pijn dat ik soms het gevoel had dat mijn bekken mij niet meer kan dragen en ik krukken nodig heb, krukken vind zij dus ook niet gewenst en mag ik niet gebruiken, Zij is een bekkentherapeut met hele nieuwe ideeen en heeft een voortrekkersrol in nederland!
Bij mij gaat fietsen ook beter dan lopen,maar wel op een rustig tempo, doe je te veel dan voel je dit wel met afstappen. Ik zwem 1x in de week ( zwangerschapszwemmen )en heb hier ook veel baad bij, maar doe dan meer met mijn armen dan mijn benen.
ik heb bekkeninstabiliteit en ben blijven lopen. Ik hed een bekkenband en ik loop per dag zo'n 45 min achter elkaar. Fietsen kan ik absoluut niet. Ik kan de fiets niet opkomen en als ik dan eenmaal zit dan doen mn stuitje en schaambod enorm pijn. Ik moest van mn fysio blijven lopen. Kleine stapjes anders krijg ik teveel pijn. Mischien neem je wel te grote stappen, je moet je tempo en pas grote aanpassen. Zwangerschapszwemmen gaat bij mij niet omdat ik geen schoolslag mag zwemmen en met borst en rugcrawl lig ik met mn hoofd onderwater en hoor dan niet wat ik moet doen. en daarbij ben ik als de dood dat ik uitglij op die gladde tegels en dan ben ik verder van huis. Succes ermee en ik zou eerst even een fiets lenen om te kijken of het uberhaupt wel bevalt.
ik heb tijdens mn zwangerschap (en nog steeds wel iets) ook last gehad van bi. bij mij ging fietsen ook veel makkelijker. ik ben tot 35weken blijven sporten (onder begeleiding van fysio) en daar moest ik op de loopband om toch te blijven lopen. ik liep tijdens mn zwangerschap echt te waggelen en moest dus leren om goed te lopen. toen ik eenmaal wist hoe ik goed moest lopen ging het ook al een stuk beter. maar fietsen bleef favoriet. nu nog steeds maar doe het nu weinig omdat ik alyssa dan niet mee kan nemen. liefs doris
@ Sas7. Met zwemmen kan ik idd ook geen schoolslag enzo,maar krijg van de begeleidster een drijf matje, hierop kan ik dus mijn lichaam laten rusten, en zwem dan veel met mijn armen, afgewisseld met trappelen ipv schoolslag. Is op zich prima te doen dan.
Jeetje als ik al die verhalen hoor over de manier van fietsen, zwemmen enz., dan staat mij nog heel wat te wachten, hihi! Ik ben pas 7 weekjes.... Maarrrr...is er hier ook iemand die weleens op de crosstrainer stapt? Ik doe dat elke dag een half uur en dat werkt heel erg goed voor mijn rug! Groetjess
crosstrainer heb ik thuis, maar dat gaat nu dus absoluut niet meer met de pijn in mijn bekken. Fysio raadde het ook af. maar als je nergens last van hebt, kun je het natuurlijk wel gewoon lekker blijven doen. Iemand had het over 45 minuten lopen. Zelfs met de beste wil van de wereld zou ik dat nog niet vol houden. Op een gegeven moment kan ik gewoon domweg niet meer verder. Ik ga zeker het lopen er niet helemaal aan geven hoor, dat zou niet slim zijn, maar op de fiets kom ik tenminste nog een beetje makkelijk ergens op de dagen dat het lopen voor geen meter gaat. Ik heb van mijn man een fiets voor mn verjaardag gehad. Vrijdag kan ik m op gaan halen