Hi, Ik ben op zoek naar lekkere hapjes die samen ook het gevoel geven dat je heb gegeten, voor zowel volwassenen als kinderen. Zelf dacht ik aan mini-quiche, mini-pizza, wat olijfjes en stokbrood met van alles maar dat komt nou niet echt over als gezonde hapjes of een volwaardige maaltijd.. Dus iemand tips?
Mini lasagna. Makkelijk te maken in cupcakeblik. Vierkante (iets rechthoekig) lasagnablaadjes even zacht laten worden in heet water. Dan de hoeken richting het midden iets insnijden, in het bakblik en hupla je hebt een bakje. Vullen met lasagna vulling, kaas er over en 25 min op 180 graden in de oven.
Mini bladerdeeg hapjes met zalm en groenten. Wraps kun je ook met alles vullen. Ik maak vaak pizza wraps. Dan smeer ik ze in met tomaat. Doe er dunne plakjes courgette tussen, champignon,ui, knoflook en wat kaas. 3 wraps op een stapel. Folie erom en op ca 150 graden warm. Maken. In puntjes snijden met salade. Erg lekker. Je kunt er nog vlees tussen doen of tonijn. Ik doe dat zelden.
Mijn ex schoenmoeder maakte altijd enchilade hapjes door het in een beetje bladerdeeg te doen.. Maakt het vetter en vult meer op..
Tortilla (Spaans/Marokkaanse omelet met aardappel en groenten erin) Dolma's, ook heerlijk. Gevulde eieren, kipvleugels uit de oven... Kijk anders eens op Eylem's blog.
Tortilla wilde ik ook zeggen, zo lekker! Wij doen het met 3 verschillende soepen en stokbrood erbij. En gevulde eieren en fruit/groentespiesjes.
Wij gaan o.a kaasfondue doen. Kun je met veel dingetjes dippen en dan heb je toch het idee dat je hapjes eet.
Taco;s Wraps Kipsate Gehaktballetjes in saus Bladerdeeg met aardappel/kaas of gehakt Sigari borek Dolma(gevulde paprika) Kleine.pizzatjes Ragout bakjes met vulling Wijnbladeren gevuld Komkommer/mozzarella/snoeptomaatjes op een spiesje Aardappelmuffin Courgettekoekjes
oeh ik krijg honger! Denk dat ik voor oudjaarsavond maar zulke dingen op tafel ga zetten. Eigen buffet Mini pizzaatjes, die lasagne in cupcakevorm vind ik ook leuk. Wraps.... Mjammie, komt helemaal goed
Guacamole hoeft niet pittig te zijn, zonder peper is het prima te eten. Toevallig was ik vandaag ook op zoek naar recepten. Ik kwam een taco ring tegen. Even niet zo snel een link maar Google er maar eens op. De guacamole past er goed bij Taco ring Toch een link Een borrelbrood is ook erg leuk Borrelbrood - http://www.laurasbakery.nl/pizza-bonbons/ En de pizza bonbons natuurlijk
Met kerst heb ik carpaccio bonbons gemaakt. Dat was ook erg lekker. Kan ook in een wrap of met truffel mayonaise Bonbon van carpaccio met kruidensalade - Video - Allerhande - Albert Heijn Dit is een amuse maar je kan er ook meer van maken, garnalen/ scampi met tomatensaus Recept voor scampi amuse - Foody.nl
ALs je hem zelf maakt, kun je hem zo pittig maken als je zelf wil. Maar als er ook een kind bij is... het is nogal een aparte smaak. Kan best zijn dat het kind het helemaal niet lekker vindt... Ook al is ie niet pittig. Maar je kunt het er ook bij doen, naast andere dingen. Dan kan iedereen pakken wat hij/zij lekker vindt.