Er is mij ter ore gekomen dat je sinds 2015 de betaalde kinderalimentatie als schuld op kan geven, bij box 3.maar als ik die schuld wil opgeven bij eigen woning en overige schulden voert hij niks door Wij hebben geen eigen woning maar betalen wel ka. Misschien iemand verstand hiervan? Als ik bijv studiekosten aangeef voert hij ook niks verder door
Onderstaande vond ik oa. na wat googlen. Misschien kan je hier iets mee en verklaard dit? Het blijft dus ook in 2015 mogelijk om een fiscaal voordeel te behalen met het opvoeren van de kinderalimentatieverplichting. Het voordeel zal meestal wel een stuk lager zijn dan in 2014. Verder moet u wel voldoende box 3-vermogen hebben om de aftrek daadwerkelijk te gelde te kunnen maken. Blijven uw box 3-bezittingen onder het heffingsvrije vermogen (2015: 21.330 of 42.660 als u een fiscaal partner heeft), dan is er überhaupt geen fiscaal voordeel.
Hoe het werkt geen idee.. ik zou even bellen. Het enige wat ik weet is dat mijn vader een deel terug krijgt en mijn moeder dat moet betalen aan de bd. Dus het moet kunnen, maar hoe..?