Collectanten op zondag?

Discussie in 'De lounge' gestart door moonlight159, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja op zaterdag mag ook weer niet, want dan krijg je boze klanten bij de winkels die niet gezien hebben dat de aanbiedingen pas maandag of dinsdag in gaan...

Dus tja, dan is zondag een ideale dag. Heel de dag vrij, kun je in één keer je hele wijkje doen in plaats van het in 2 middagjes moeten doen na schooltijd :p

Het maakt mij overigens niets uit. Kan me voorstellen dat een zondag prettig is voor degene die het doet.

2. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Dit zeg ik als collectante zelf, het maakt niet uit op welke dag je loopt, het is namelijk toch nooit goed. Opmerkingen en afgekat wordt je toch ongeacht de dag of tijdstip.
    Ik snap heel goed dat mensen niet altijd kunnen en willen geven maar de mensen moeten niet vergeten dat de collectante het puur op vrijwillige basis doen.

Er wordt niets gezegd tegen de collectante over lopen op zondag, het is dus ook zeker niet verboden zoals sommige hier neerzetten.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit is per gemeente verschillend.

hier in de gemeente is het gedoogt
    maar een gemeente verderop in het verboden en er worden zelf geldboetes voor gegeven.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier nog 1

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hier sluit ik me bij aan. Er is maar 1 dag waarop we alle 4 thuis zijn, en dat is zondag. Mn vriend werkt van dinsdag t/m zaterdag en ik op ma, wo, do en vrijdag. En dan baal ik altijd als er niks open is. Wij kunnen verder nooit eens even lekker winkelen bijvoorbeeld. Alleen op koopzondagen. Iemand vond het hier onzin dat de supermarkt op zondag open is. Wij niet! Dat is juist de dag dat we eindelijk grote boodschappen kunnen doen voor de hele week. Geef mij ook die 24 uurs economie maar...heerlijk lijkt me dat! En of de collectant nou op dinsdag of zondag komt maakt mij dus ook niets uit.

6. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik ga rustig winkelen op zondag en heb eigenlijk ook geen moeite als er dan folders bezorgd worden maar collecteren vind ik niet nodig.
    Ik vind dat iedereen zelf moet kunnen kiezen of zondag voor hem/haar een rustdag is, en als er een collectant aan de deur staat wordt dat verstoort.

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Maar wat als je dus zoals hier een dag eerder loopt, terwijl de collecteweek nog niet eens van start is gegaan?
    Ik geef overigens altijd wat.

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Een dag eerder dat mag niet, je vergunning om te collecteren is op die datum nog niet geldig.

Amfy, ik wist het niet dat dat per gemeente verschillend was. Hier in Tilburg is het wel mogelijk. Zie weer wat geleerd ;)

Deel Deze Pagina