Gevalletje TNT icm MP fraude

Discussie in 'De lounge' gestart door pcootje, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb 2 vuilniszakken met kleren verkocht via MP.
    Stuurt de koper me een mail dat ze me wel postzegelvellen stuurt met een adressticker om het naar dr toe te sturen.
    Krijg ik vandaag een envelop met 2 adresstickers en 2 zelf geknutselde postzegelvellen, volledig beplakt met plakband.
    De echtheid van de postzegels laat ik maar even in het midden, maar het lijkt erop dat deze gewoon uit de printer zijn gerold.

Heb met de koper gemaild en heb mn twijfels daarin uitgesproken.
    Antw: zo verstuur ik het wel vaker en anders moeten ze maar een streepjescode bijplakken.
    Ik; Dat zal best maar ik bedoel dat die dingen nu niet gestempeld kunnen worden en zowel dan veeg je de stempel dr zo weer vanaf
    Antw: Ik begrijp wat je bedoeld maar je hoeft geen slapende honden wakker te maken.
    In 1ste instantie had ik zoiets van...prima joh jij pleegt fraude en de boete en risico's zijn voor jou. Nu ik dr over nadenk stort ik het liefst de betaling terug incl dr zelf geknutselde postvellen.

Ben ik dan roomser dan de paus of moet ik maar net doen of mn neus bloed?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik zou het niet versturen op deze manier, dan ben ik maar een heilig boontje..

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik zou het geld en de homemade postzegels terugsturen. Rare actie zeg :$

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik zou het niet versturen, je moet ook je eigen adres opgeven voor een pakje en jij komt in de problemen...

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    nee dat niet, ze willen een pakket ontvangen waarop tig postzegels geplakt zijn ipv een pakketsticker .... mijn gegevens komen dan niet op het pakket.

6. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ok vaag!!! Ik zou het zeker terug sturen hoor, wat een onzin mensen wel niet bedenken...

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik had het ook niet gedaan,straks komen ze bij jou!

terug sturen die zooi..;)

8. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ik snap ook niet waarom ze met postzegels aankomt?! Je kunt toch een pakketsticker gebruiken en haar dat laten betalen? Wat een vreemd figuur. Anyway ik zou geld terugstorten en de haar plakwerkje weer terugsturen. Jij verkoopt, jij verzendt, onder jouw voorwaarden!

9. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Je moet altijd de afzender erop zetten...

10. tulip

tulip Niet meer actief

nou dan maar roomser dan de paus, maar ik zou hier ook niet aan meewerken, wat een raar mens zeg!

11. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik zet nooit mn afzender dr op hoor en ik verstuur veel pakketten, dr is me nog nooit naar gevraagd.

update, we hebben de postzegels ff ontleed... het zijn dus wel echte postzegels die geplakt zijn op een adressticker etiket en vervolgens gelamineerd en rondom afgeplakt met plakband.... tjonge je moet nogal creatief zijn om een paar centen te besparen.

Hebben de koper overigens net gemaild dat we niet van plan zijn hieraan mee te werken en sturen het geld en knutselwerkje retour.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Doe ik lang niet altijd hoor, echt niet! Ze nemen het gewoon in en bezorgen het ook nog :D

13. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Nou hier dus echt niet, je kan het er mooi op gaan schrijven (postkantoor in Nederland) voor ze het aannemen.
    Vind het zelf ook wel prettig als ik er als afzender op sta, mocht er dan wat mis zijn komt het pakje tenminste terug naar mij.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou het ook niet accepteren.
    Dan kom jij ermee bij het postkantoor...en zeggen ze straks daar dat het op die manier niet mag.

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ben wel benieuwd naar hun reactie :D Maar ookik had hier niet aan mee gewerkt.
    Wat hebben mensen toch rare ideeën.

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wat een raar verhaal zeg, vind het niet raar dat je hier niet aan meewerkt!

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je mag nog blij zijn dat ze zelf niet een of andere gore zak / doos naar je toe heeft gestuurd...ieuwwwww

18. tulip

tulip Niet meer actief

even ter mijn nieuwsgierigheid, want ik zie het niet helemaal voor me. Wat wint ze hier nu bij dan? Waarom bespaart ze geld?

je hebt trouwens groot gelijk om niet mee te doen hieraan. Ik zet er ook nooit een afzender op.

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ze kan dat ding met postzegels/adres hergebruiken.
    Door het plakband, kan ze de stempel van de post er zo af vegen.... dus scheelt weer bijna 7 euro en wie weet hoe vaak ze dat zo doet..

wel fanatiek hoor, dat ze het zelfs gelamineerd heeft... :$

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dan hoeft ze dus geen verzendkosten te betalen maar kon ze dit erop plakken. Als de TS het pakket via het postkantoor liet versturen moest de TS verzendkosten betalen die ze dan weer in rekening zou brengen bij de koper.

Pff belachelijk zeg zo'n actie, ik zou ook niet hebben meegewerkt hoor.

Deel Deze Pagina