Ik ben vandaag bij de huisarts geweest omdat mijn dochter van 4 steeds zn jeuk heeft aan haar billen. De dokter kon niks vinden maar denkt dat het wormen zijn. Nu heb ik zn kuur gekregen van 2 pilletjes. Na het eten gegeven, gruis van gemaakt door de danoontje heen. Maar ze zit nubij ons twee huilen op de bank van de jeuk. Hadden die dingen niet allang dood moeten zijn. Weet niet zo goed te doen, spoedpost bellen? Voel me zo hulpeloo, ze vraagt maar steeds wanneer het stopt.
Wormpjes zijn juist s avonds het meest actief en jeukend. Ik zou denk ik even afwachten tot morgen. Zou een pcm helpen? Vaseline smeren rond de anus zou ook helpen.
och wat ontzettend sneu! Om de spoedpost te bellen......tja, ergens is het geen spoed, maar ze heeft er duidelijk veel last van.....Ik zou denk ik gewoon bellen om raad.
Ze ligt hier nu maar, ze is doodop. Ogen vallen steeds dicht en dan begint ze weer te schreeuwen en te huilen.
Stond in het vorige topic hierover niet dat de billen insmeren met vaseline helpt tegen de jeuk bij wormpjes?Misschien een tip om te doen. Sterkte!
Heb je al paracetamol gegeven? Dat helpt wel niet tegen de jeuk, maar daar slaapt ze misschien wat gemakkelijker door en eerlijk gezegd, denk ik dat dat één van de eerste dingen is die ze zeggen, zeker als je geduld moet hebben tot de medicatie werkt...
Ik ben bang dat jullie er vannacht even doorheen moeten. Wij hebben het hier ook eens bij de hand gehad en de hap kan echt niks doen. Wel gaf de arts aan dat jeuk erger is als pijn. Je kunt even vaseline smeren en haar tussen jullie inleggen. Het heeft wel even tijd nodig om zijn werk te doen.
Vaseline heb ik aangebracht tegelijk een zetpil gegeven. Maar een zakje snoep gegeven, ze had echt even een hekel aan me. Ga haar zo maar proberen naar bed te brengen, geen spoedpost maar.
Een teentje knoflook naar binnen duwen! Klinkt gek maar schijnt echt als een malle te helpen tegen de jeuk! Google maar eens Succes, sneu hoor!
Vaseline is niet tegen de jeuk maar zodat de wormpjes die er bijna uit komen blijven plakken zeg maar . Ik weet nog toen ik het had al kind het is echt een ramp !!!! Deed geen oog dicht , echt verschrikkelijk . En die pillen helpen echt niet gelijk duurde altijd wel 2 dagen ongeveer .
Ja ik hoop het ook, gisternacht ook opgezeten van 22 tot 5 uur. We gaan nu zelf ook maar naar bed en nemen haar tussen ons in.
wat lijkt me dat vreselijk frustrerend als je kindje er zo veel last van heeft en je kan niks doen om haar te helpen.. Heel veel succes, hopelijk slaapt ze vanacht goed!
Succes en sterkte, wat ziekig voor jullie kleine meid. Ik hop dat jullie een beetje slaap hebben kunnen krijgen. Als ze nou vanacht weer zo slecht heeft geslapen dan zou ik even contact opnemen met de huisartenpost en overleggen en advies vragen. Verder geef ik je als tip om de tabletten niet met melkproducten te geven omdat dit de tablet kan afbreken of de werking ervan kan verminderen. Als ze appelmoes lust, kun je het hiermee geven