spoedpost bellen of niet?

Discussion in 'De lounge' started by tinkerbel, Oct 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Ik ben vandaag bij de huisarts geweest omdat mijn dochter van 4 steeds zn jeuk heeft aan haar billen. De dokter kon niks vinden maar denkt dat het wormen zijn. Nu heb ik zn kuur gekregen van 2 pilletjes. Na het eten gegeven, gruis van gemaakt door de danoontje heen. Maar ze zit nubij ons twee huilen op de bank van de jeuk. Hadden die dingen niet allang dood moeten zijn. Weet niet zo goed te doen, spoedpost bellen? Voel me zo hulpeloo, ze vraagt maar steeds wanneer het stopt.

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wormpjes zijn juist s avonds het meest actief en jeukend. Ik zou denk ik even afwachten tot morgen. Zou een pcm helpen?
    Vaseline smeren rond de anus zou ook helpen.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

och wat ontzettend sneu! Om de spoedpost te bellen......tja, ergens is het geen spoed, maar ze heeft er duidelijk veel last van.....Ik zou denk ik gewoon bellen om raad.

4. hier is pas ook een topic over geweest, ik dacht toen binnen 48 uur.

succes en sterkte!

5. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Ze ligt hier nu maar, ze is doodop. Ogen vallen steeds dicht en dan begint ze weer te schreeuwen en te huilen.

6. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Stond in het vorige topic hierover niet dat de billen insmeren met vaseline helpt tegen de jeuk bij wormpjes?Misschien een tip om te doen.

Sterkte!

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Heb je al paracetamol gegeven? Dat helpt wel niet tegen de jeuk, maar daar slaapt ze misschien wat gemakkelijker door en eerlijk gezegd, denk ik dat dat één van de eerste dingen is die ze zeggen, zeker als je geduld moet hebben tot de medicatie werkt...

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik ben bang dat jullie er vannacht even doorheen moeten. Wij hebben het hier ook eens bij de hand gehad en de hap kan echt niks doen. Wel gaf de arts aan dat jeuk erger is als pijn. Je kunt even vaseline smeren en haar tussen jullie inleggen. Het heeft wel even tijd nodig om zijn werk te doen.

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik wilde net zeggen, vaseline er op en goed ook ;)..hier heeft het altijd geholpen...

10. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Vaseline heb ik aangebracht tegelijk een zetpil gegeven. Maar een zakje snoep gegeven, ze had echt even een hekel aan me. Ga haar zo maar proberen naar bed te brengen, geen spoedpost maar.

11. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Een teentje knoflook naar binnen duwen! Klinkt gek maar schijnt echt als een malle te helpen tegen de jeuk! Google maar eens :)

Succes, sneu hoor!

12. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Vaseline is niet tegen de jeuk maar zodat de wormpjes die er bijna uit komen blijven plakken zeg maar . Ik weet nog toen ik het had al kind het is echt een ramp !!!! Deed geen oog dicht , echt verschrikkelijk . En die pillen helpen echt niet gelijk duurde altijd wel 2 dagen ongeveer .

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

heel veel succes, ik hoop dat ze snel in slaap valt!

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Succes!
    Mocht ze echt niet kunnen slapen kun je altijd even bellen om raad.

15. mumija

mumija Niet meer actief

Wat vervelend! Hopelijk kan ze snel slapen.

16. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Ja ik hoop het ook, gisternacht ook opgezeten van 22 tot 5 uur. We gaan nu zelf ook maar naar bed en nemen haar tussen ons in.

17. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    wat lijkt me dat vreselijk frustrerend als je kindje er zo veel last van heeft en je kan niks doen om haar te helpen..

Heel veel succes, hopelijk slaapt ze vanacht goed!

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    nooit geweten dat ze zo ontzettend last van wormpjes hebben, kon hebben

19. Talvi

Talvi Niet meer actief

Zou je een teentje knoflook bij jezelf naar binnen duwen? :( Rare tip hoor...

20. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Succes en sterkte, wat ziekig voor jullie kleine meid.
    Ik hop dat jullie een beetje slaap hebben kunnen krijgen.
    Als ze nou vanacht weer zo slecht heeft geslapen dan zou ik even contact opnemen met de huisartenpost en overleggen en advies vragen.

Verder geef ik je als tip om de tabletten niet met melkproducten te geven omdat dit de tablet kan afbreken of de werking ervan kan verminderen. Als ze appelmoes lust, kun je het hiermee geven ;)

Share This Page