kreeg vandaag een berichtje over dat onze tandarts die de hele familie al jaren kent nog voor zijn pensioen overlijdt aan kanker niet eens meer de jan haalt nog eentje die we kennen via collega van mijn man zijn vrouw ja hoor weer de rot ziekte kanker en je dacht dat ik er al was he nou nee hoor nog iemand die we kennen in de 40 heeft een zoontje binnenkort ook overleden aan je raad het al kanker ! houdt het nou :xeen keertje op denk!!!:x:x:x moest dit toch even kwijt , je kan er niks aan doen we moeten denken aan onze toekomst het mooie wat komen zal maar als ik dit weer hoor denk ik wel potverdikkeme!:x
sterkte! Je hoort het helaas steeds vaker ik ben echt bang voor die ziekte omdat je er gewoon niks aan kan doen. In onze omgeving zijn er een aantal mensen die kanker hebben en 3 weken terug een goede vriend van me man overleden aan darmkanker slechts 28 jaar en net vader geworden. Dit zet je dan weer met beide benen op de grond.
Meid wat erg. Lijkt wel of het steeds erger wordt. Er gaan er elke keer 3 tegelijk, heel bijzonder. Bij ons aflopen paar weken ook.... Wanneer houd het eens op!
jeetje wat erg! ja idd, als er iemand overleden is bv in de tv wereld, altijd die *** ziekte! als ik maar iets voel dan denk ik gelijk daaraan, je word gewoon bang,bhaa! en dan wat ik hier lees, 28 jaar, mijn leeftijd, en dan pas papa geworden, de rillingen lopen over me lijf, wat verschrikkelijk! sterkte idg!
Klopt, je hoort t steeds vaker! Ik moet zeggen dat ik ook vaker positieve verhalen hoor, waardoor je vaker hoop hebt bij 'nieuwe gevallen'. Nichtje had acute leukemie...is genezen en heeft na agressieve chemo's toch nog twee gezonde kinderen op de wereld gezet! Medisch wonder zeiden ze! Drie zussen van mijn vader borstkanker, allemaal hersteld Twee zussen van mijn moeder borstkanker, beid hersteld Mijn moeder darmkanker, nu god zij dank al jaren schoon Helaas wel een tante wel overleden aan darmkanker, net als mijn oma. En een oom aan huidkanker overleden en een aan longkanker. Zoals je leest, hebben wij t ook te veel meegemaakt...dan denk je wel 'houdt t Nou nooit op?
Vreselijk. Wij op de praktijk ook weer 2 patienten verloren. 1 patient had ik 2 dagen ervoor nog aan de lijn, zo lieve man, 64 was ie. Hij belde op dat ie niet kon komen omdat hij ziek was. 2 dagen later, overleden.
Brr hier ook een tante (zus vn mijn moeder) overleden aan kanker. Wat een fouten hebben doktoren toen gemaakt, nav een epileptische aanval tumor kwaadaardig gevonden in de hersenen. Prognose 2 maanden, ander half jaar verder nog maar eens onderzoeken, schoonverklaard, tumor was ingekapseld en NIET kwaadaardig. 3 maanden later overleden, kanker uitgezaaid door het hele lichaam. Moeder agressieve vorm borstkanker, 3 jaar geleden. Elke mogelijke bijwerking gehad, 3 x randje van de dood, tot nu toe schoon pfft.
Vreselijke rotziekte, mijn opa en oma zijn eraan overleden evenals 1 oom en 3 tantes. Mijn opa en oma waren ook pas 62 en 48
Verschrikkelijke ziekte is het. Bij mijn vader is twee jaar geleden prostaatkanker geconstateerd. Wat een ellende was dat zeg. Nog steeds trouwens. Afgelopen maandag weer geopereerd omdat er kalk in de urineleiders zat, dit komt nav een operatie van het verwijderen van de prostaat. En door deze operatie is hij nu al voor de derde keer incontinent. Mijn vader die nog maar 57 is en in de luiers zit. En nog steeds is het niet over, want bij elke controle blijkt dat uit het bloed er nog ergens kwade cellen zitten en die vermeerderen zich. Maar pas bij een bepaalde waarde kunnen ze actie ondernemen, want ze kunnen het nu niet zien op scans. Maar dat er iets zit ergens is een feit... Een excollega van mij wiens contract niet verlengd werd omdat ze borstkanker kreeg En 4 collega's op het werk die overleden zijn aan kanker. Allemaal jonge mensen. De zoon van de beste vriendin van mijn vader, 30 jaar...zeer aggressieve vorm van huidkanker. Hoort 1 dezer dagen of het te behandelen is, anders nog 6 maanden te leven. Ik heb gisteren ook niet dat televisieprogramma kunnen kijken. Zeker als het om kinderen gaat...dat vind ik zo moeilijk. Ik kan dat niet zien.
Bij de vriend van ons zijn er ook fouten gemaakt. HIj was ook schoon verklaard en hij en zijn vrouw dachten we kunnen eindelijk voor een kindje gaan. Helaas heeft hij daar net 3 maanden van mogen genieten want net voor de geboorte bleek het er weer te zitten en werd hij opgegeven. Vreselijk! ik kan me ook niet inbeelden hoe zijn vrouw zich moet voelen.
hebben jullie ook erfelijkheidsonderzoeken laten doen? Bij ons in de fam is het erfelijke gen brca gevonden, wat borstkanker veroorzaakt. Mijn vader heeft het gelukkig niet. Nu zijn ze bezig ook ziekte van Lynch (darmkanker) te onderzoeken en alvleesklierkanker. TS: heel veel sterkte, weet helaas hoe het is, hier binnen 5 maanden tijd 4 familie leden verloren, mijn vader zijn zus, 2 broers en zijn vader... Daarvoor ook al een oom en tante, en nu is er nog 1 ziek
Nee, nog geen genetisch onderzoek. Volgens de ha moet ik 'gewoon goed zelfonderzoek' doen en bij twijfel meteen bellen. En tav de darmkanker zeggen ze dat er pas extra risico voor mij zou zijn als ook bijv mijn broer t zou krijgen. Bij de zussen van mijn moeder was het advies tot onderzoek er wel omdat mijn moeder en haar moeder het beide hadden. Een zus durfde niet...die bleek juist ziek en is best snel overleden... Dat jouw vader geen drager is, betekent dat dat jij 'veilig' bent? Hoop het!!
Wat een heftig als soms hele families worden getroffen. Heb ook een rij mensen van redelijk dichtbij verloren helaas, gelukkig niet allemaal familie maar soms toch wel erg jong. Oudste die ik ken en is overleden is m'n opa70+), een oom(55), moeders van twee vriendinnen(onder55) een collega(53) en collega die net met pensioen was, partner van collega van m'n man(36), nu is ook een familielid opgegeven. De oude hulp van m'n oma, die ging nog eerder dan oma en liet jonge kindjes na, het meisje uit het dorp wat op de dag af net zo oud als mij was( daar krijg ik nu weer kippenvel van) en ook jonge kindjes achterliet. Gelukkig is een vroeger buurjongetje (10) op dit moment wel schoon. We worden ouder? Over het algemeen zie ik laatste tijd vooral mensen die de 65 niet hebben gehaald veel te vroeg gaan.
Het maakt mij ook weleens bang. Dit jaar m'n schoonmoeder (63) en 2,5 week geleden m'n vader (62) verloren aan die rot ziekte. Bah!
ik denk wel dat het komt omdat we ouder worden (zelf) dat we het meer beseffen en meer 'zien' als het ware. En als je iemand dichtbij je verloren bent, dan valt het ineens véél meer op dat er nog meer mensen zijn die kanker hebben of gehad hebben. Net als wanneer je zwanger bent of wil worden: Ineens zie je véél meer zwangere vrouwen... het valt ineens op. En verder: Er worden overal fouten gemaakt - vreselijk, als het om het leven van een mens gaat, maar kanker is zo grillig en soms zo sluipend. Het kan zich -ondanks steeds betere onderzoeksmethoden- tóch nog 'verstoppen' als het ware... Waardoor het lijkt of het weg is, maar het niet écht weg is. Het kan zich jareren gedeisd houden of op een onopvallende plek langzaam verder groeien... Gelukkig worden er ook veel mensen wél gered (ook al hebben zij soms ook last van blijvende heftige gevolgen/beschadigingen) en ik denk dat we daar aan moeten blijven vasthouden. Hoe moeilijk ook, wanneer je weer iemand verliest....
Er krijgen ook gewoon heel veel mensen kanker wat ik gelezen had 1 op de 2 vrouwen en 1 op de 3 mannen (of de verhouding was precies andersom, dat kan ook) dus de kans is best wel groot dat je het krijgt.... Bij mijn schoonvader is vorige week een snel uitzaaiende vorm van slokdarmkanker geconstateerd vandaag krijgt hij een scan om te kijken of en hoe ver het al is uitgezaaid en dat bepaalt ook zijn behandelplan en kansen.....heel spannend en moeilijk allemaal
het is ontzettend eng, als je ziet hoeveel mensen er ziek zijn of sterven aan deze ziekte. Mijn zus vertelde van de week dat de beste vriend van haar zoon uitbehandeld is 18 jaar is hij, daar ben ik echt 2 dagen overstuur van geweest. Zo,n lief jong, hij krijgt nu wel chemo voor de pijn en om de tumor kleiner te krijgen, maar hij gaat erg hard achteruit... Je hoopt op een wonder, maar helaas is de waarheid anders sterkte voor iedereen die er mee te maken heeft of heeft gehad!!