Hallo meiden, Ik heb nu al een aantal weken een warm, tintelend gevoel in (alleen) mijn rechtervoet. Overdag valt het nog wel mee en ben je ook in beweging en valt het niet zo op. Maar als ik 's avonds naar bed ga word ik gek! Heb dan echt een dof gevoel in de voet, alsof deze "slaapt"...een beetje het gevoel alsof je vocht vasthoudt ofzo. Moeilijk in slaap komen op die manier. Maar waarom wordt dit juist als je horizontaal ligt zo erg? En wat zou het toch kunnen zijn? Nog een nasleep van de zwangerschap........? Als ik overigens 's ochtends wakker word is er niets aan de hand en voelt de voet prima aan. Maar duurt niet lang of dat warme, tintelende gevoel is weer terug. Alleen zolang ik loop of zit (been/voet ligt dus niet horizontaal) is het goed te doen. Moet er wel bij zeggen dat mijn voet dan ook "warm" aanvoelt, alsof het bloed net weer is gaan stromen. Iemand die dit herkent trouwens?
Als je ligt stroomt je bloed minder makkelijk naar beneden. Misschien trombose? Zou toch even naar de ha gaan.
Niet mee door blijven lopen! Misschien is er wel iets met de doorbloeding of idd trombose. Is heel gevaarlijk!
Nee, het is niet pijnlijk o.i.d. Mss toch maar eens door de huisarts laten zien dan.... Mijn collega heeft trouwens recent een trombose been gekregen maar dan zou er ook sprake moeten zijn van opgezette enkels, verkleuring op het been etc. Daar is hier zeker geen sprake van maar toch.....mss een afgeknelde zenuw ofzo?
Trombose is toch wel pijnlijk hoor. Althans dit is wat ik bij hemaglobie te horen kreeg. Verkleuring hoeft niet. Misschien een zenuw klem? Of een klein bloedvaatje. Door de stress kan doorbloeding ook gestagneerd worden. Ik krijg dan bijv. Een doof gevoel in mijn tenen.
Maar gezien je geschiedenis is het misschien wel handig om geruststelling te halen bij je HA. Je moest eens weten wat stress voor een klachten kan geven toch?
Nou, wat ben ik een licht zeg! Vorige week heb ik namelijk steunzooltjes gekregen ivm hielspoor en mijn schoenen zitten aardig strak daardoor. En ik vond het al zo vreemd dat het tintelen altijd weg is als ik 's ochtends wakker word. Dus besloot ik vandaag die steunzooltjes eens niet in m'n schoenen te doen en nu heb ik dus nergens meer last van... Als ik nu vanavond naar bed ga en ik heb nog altijd geen last zal het dus daar door komen. Dan word het toch shoppen voor andere schoenen!