Hoe ga je hier mee om?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Flippo123, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Misschien een beetje een "zeur" topic maar het zit me echt even dwars...

Hoe ga je er mee om....

..... dat iedereen om je heen zwanger word behalve jij
    ..... dat mensen zelfs al voor een 2e keer zwanger zijn of zelfs al een kindje hebben gekregen in de tussentijd.
    ..... vrienden dievan jou situatie weten en toch alleen maar kunnen kletsen over hoe zwaar t wel niet is zwanger te zijn.

Ik zit er echt een beetje mee, het doet me zelfs pijn en loop door dit soort gevoelens zelfs contacten bewust mis. Zoek geen contact op met deze mensen enz enz.

Herkennen jullie dit? Zo ja, wat doe jij met deze gevoelens?

2. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik heb een tijdje deze gevoelens gehad
    ik was net mijn 2 zoontjes verloren en iedereen om mij heen werd zwanger, heel hyves stond er vol mee
    ook was er 1tje die zwanger werd van een tweeling

ik heb alle mensen waar ik het te moeilijk mee had een berichtje gestuurd dan ik tijdelijk even geen contact wou en ook dus niet in de lijst
    en dat het niet persoonlijk was,maar het probleem bij mij

ik heb dus de contacten ontweken en ben op zoek gegaan naar contacten waar nog geen kinderen waren, of hetzelfde schuitje als mij
    en ben mij gaan richten op andere dingen in het leven

dit heb ik een jaar zo gedaan en toen lukte het weer om met zwangeren om te gaan

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Lieve meid, het is heel moeilijk. Ik merk dat het met ups en downs gaat. Ik probeer open te blijven naar anderen, mijd soms de pauzes met zwangeren maar ga soms ook de confrontatie aan. Wil niet verbitterd zijn. Een dip moet je jezelf ook toestaan, maar zorg dat je niet te diep het dal in zakt...
    Doe wat goed voelt voor jou en zoek anders professionele hulp. Op de website van freya kan je verschillende adressen vinden. Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat icsi 2 meer geluk gaat brengen!

4. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Flippo.. snap je helemaal.

Ik heb gisteravond echt in een dip gezeten en vanmiddag kwam het weer terug. Je banner vind ik mooi geschreven dan maar liever pijn dan geen kindje! Iedereen om mij heen is ook zwanger geworden nu daarom die vreselijke dip.

Ik heb gisteravond en vandaag veel zitten malen in mijn hoofd ben er ook zo mee wakker geworden. Soms weet ik het niet meer vind het erg moeilijk vooral vandaag weer. Ik probeer wel te denken van ik ben gelukkig niet de enige dan voel ik me ook niet zo alleen maar ga het ook niet opzoeken bij zwangeren want dan weet ik dat ik mijzelf alleen maar pijn doet.

Ik heb zelf ook in een topic gezeten bijna 2 jaar geleden op Zwangerschapspagina. Iedereen zwanger nu (ben als enige over) en of hebben een kindje sinds pas of beginnen aan een tweede. Ik ben daar weg gegaan omdat ik mijzelf daar enorm pijn ging doen en heb dat zelf ook even gezegd en ze het allerbeste gewenst. Maar nu is het van.. wanneer zal ik?? hele dag moeite mee gehad!

5. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @BabyBergen
    Wat goed zeg! Krijg er tranen van in mijn ogen.

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @chantal85
    Ik heb eigenlijk nooit uitgebreid gekeken op de website van Freya. Ik ga dat eens doen bedankt!

7. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Bedankt voor de tips meiden:)

Op hyves kom ik zo goed als niet meer en ik denk dat ik op facebook alle updates/abbo's op mensen die zwanger zijn maar stop zet zodat ik daar niets meer iedere dag van hoef te lezen :)

8. frownupsidedown

frownupsidedown Actief lid

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Ik ken het gevoel.
    Ik had bijvoorbeeld op de dag dat ik een negatieve test in handen had gehad na de zesde cryo terugplaatsing mijn beste vriendin aan de lijn die even wilde vertellen dat ze zwanger was. Ik kon haar wel wat doen. Ik heb toen mijn uiterste best gedaan om enthousiast voor d'r te zijn, maar heb toen ik ophing ook gelijk lopen huilen tot ik er misselijk van was.
    Gelukkig ben ik vrij snel daarna door de fertiliteitsarts doorverwezen naar de medisch maatschappelijk werkster bij ons in het ziekenhuis en zij heeft me echt enorm geholpen om die gevoelens een plekje te geven.
    Wat me van haar advies het meest is bijgebleven is: als je zelf in een dip zit, is het verstandiger om er even voor jezelf te zijn en dat te doen wat je weer bovenop je dip helpt. Dat houdt dus in (in mijn geval dan), dat je de babyshower waarvoor je uitgenodigd bent afslaat en de kraamvisite uitstelt tot je je beter voelt.
    Ik heb me na die gesprekken met haar even korte tijd wat meer op mijn eigen wereldje gericht, veel met mijn man gepraat en me door hem een beetje later vertroetelen en toen ik me mentaal weer wat beter voelde heb ik de 'schade' ingehaald met bezoekjes en contact met zwangeren.
    Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar mij heeft het heel erg geholpen.
    Sterkte in ieder geval.

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @frownupsidedown
    Ik vind het een hele goede tip!

@Flippo123