Collega die stinkt

Discussie in 'De lounge' gestart door Cynnie1984, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey meiden ik heb jullie advies nodig!!

we hebben hier een collega die nogal stinkt nou eigenlijk is het heel erg... we hebben nu overal van die bollen van brise staan maar werkelijk helpt het voor geen meter. Op het ogenblik staan zelfs overal de ramen op en sommige werken nu zelfs met een jas aan!!!

Het is echt een super aardige meid maar hoe vertel je dat netjes?? :(

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heeft ze een lijfgeur of stinkt ze naar zweet oid?

Als het lijfgeur is, kan het goed zijn dat ze zichzelf er niet van bewust is. Zoiets ruik je blijkbaar niet zelf.

Mijn collega heeft dat ooit tegen een vriend van haar gezegd en die was blij dat ze het hem gezegd had. Hij wist het niet van zichzelf...

Maar hoe je zoiets verteld? Geen idee...

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    O zo'n collega heb ik ook gehad.
    Als zij over de gang had gelopen wilde je niet meer over de gang verwege de hevige zweetlucht.
    Tja, ik denk apart nemen en gewoon eerlijk, netjes zeggen.

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    :D sorry moest wel even lachen, dat is wel heel erg.
    Mijn collega (met zijn tweetjes op kantoor) ruikt ook niet altijd even fris, maar dat is voornamelijk in de zomer...

Valt het kwartje trouwens nog steeds niet dan? Ramen open staan en jullie een jas aan....

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Denk dat het beste iemand haar even apart kan nemen en gewoon luchtig zeggen van , joh ik denk dat je er zelf niet zo bewust van bent maar je stinkt best naar zweet en het is voor ons niet zo heel prettig om in te werken ... maar vooral niet zeggen waar iedereen bij is ! succes het lijkt me vreselijk om het iemand te moeten zeggen .

6. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Heeft ze het niet door dan? Als er overal van die brise bollen staan en ramen open.

Tja wij hebben ook zo'n collega gehad. Onze leidinggevende heeft het toen verteld. Het is ook lastig om het iemand te vertellen maar waarschijnlijk weet ze het zelf niet. Tips kan ik je niet geven.

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nee het is geen zweetlucht het lijkt een beetje alof er fruit ofzo ligt te verrotten... ik denk dan dat het een lijflucht is. Me andere collega is al naar P&O geweest maar die doen er gewoon niets aan. Ik sta nogal eens met haar te kletsen en dan hou ik gewoon me adem in zo erg is het....!!

Ik was van de week over begonnen dat ik lekker een uur in bad heb gezeten of zij ook een bad heeft toen zei ze nee hoor ik heb een douche en ik sta er elke dat wel 20 min onder..... jah uhm dus dat is het niet.

Ze heeft ook een paard miss heeft het daar iets mee te maken?

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik heb dat ook meegemaakt,en wij moesten het eerlijk tegen de leidinggevende zeggen,(staat blijkbaar overal bekend)dat er een melding van moet worden gemaakt..

het is dan de taak van een leidinggevende om het door te geven...

wij deden gewoon heel opvallend zelf deo sprayen bijons zodat die man dat zag,en na een weekje werd het ook tegen hem gezegd,en hij vond het niet erg dat we er over hadden geklaagd hij was er juist blij om want idd hij rook het zelf niet..

maar hij was echt blij dat we het gezegd hadden en bedankte ons er enorm voor..hahaha

succes meid...

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nee wij hebben hier ook wel een heel appart kantoor je mag namelijk je hond meenemen en nu heeft ze sinds kort ook een hond en die stinkt ook. Lekker gemengd luchtje zeg maar.... Ik snap ook echt niet dat ze het niet door heeft.... als ze ff naar de wc gaat ofzo en der hond uitlaten zitten wij hier te sprayen door het het kantoor met luchtverfrisser en nog heeft ze het dan niet door....pfff volgens mij heeft die lucht der hersens aangetast ofzo?

10. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Wel heel vervelend zeg.
    Ik denk dat ik het wel heel erg zou waarderen als iemand het tegen me zou vertellen (niet in het openbaar dan he). Dan kun je er tenminste iets aan doen. Zou me rotschamen dat wel, maar goed.
    Ik zou het zelf denk ik ook niet kunnen/durven, maar misschien dat even apart nemen en het haar vertellen, wel de beste oplossing is.

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Owww vervelend is dat he? :(

Ik heb ook zo'n collega gehad, ik kon er bijna niet naast staan want brrrrr.

We hebben het meerdere malen aangegeven maar hij deed er helaas niks mee. Nah ja, het is een aardige man, jammer dat er dan zo'n geur afkomt ;)

Ik zou het ook aangeven. Als ik zou stinken zou ik het ook op prijs stellen als het mij verteld wordt, dan kan ik er pas wat aan doen, aan geroddel achter de rug om niet ;)

12. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Mee eens!

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Lastige situatie inderdaad. Je wilt iemand ook niet onnodig kwetsen natuurlijk. Maar misschien is ze zich helemaal niet bewust dat ze vies ruikt. Ik denk toch dat het goed is om het haar op een voorzichtige manier te vertellen. Want het is ook gemeen om ondertussen allemaal hints te geven in de hoop dat ze het doorheeft, zoals ramen open zetten en brise gebruiken.

Ziet ze er verder wel verzorgt uit dan? En heeft ze om de dag wel schone kleren aan of vaak hetzelfde? Ben je weleens bij haar thuis geweest? Stinkt het daar ook? Kan het ook niet zijn dat ze gekookt heeft in dezelfde kleren, de vorige avond en dat je die etensluchtjes nog in haar kleren ruikt? Dat kan soms ook een beetje stinken.

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Het is ons wel opgevallen dat ze wel vaak dezelfde kleren aan heeft... maar ik zat te denken miss droogt ze ze niet goed ofzo dat ze te lang nat zijn. maar dat is niet die lucht het is een soort zure muffe lucht ik kan het moeilijk omschrijven maar stinken doet het ontzettend echt we zitten hier op een kantoor met 9 meiden en 1 man en die heeft er zelfs last van!!

1 van me collega's is het nu zo zat dat ze op een ander kantoor zit :( ze zegt zolang P&O er niets aan doet dan ga ik hier zitten!

15. Seth

Seth Niet meer actief

Je werkt toevallig toch niet bij kadaster Rotterdam He?!

Ik heb het namelijk daar gehad... en ik had als Brabantse... wel het lef om het netjes te vertellen...

Een op een....
    Zei tegen hem, dat ik het moeilijk vond om te vertellen, maar dat hij een onaangename lucht om zich heen had hangen...

eerste reactie was.. dat hij knoflook gegeten had,
    (nou dat was t echt niet, hij stonk echt altijd smoezig)
    zei ook dat dit het niet was....
    en stelde voor om een luchtje en deo te gebruiken....

Het is even goed gegaan, maar daarna was het weer zo...
    uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen dat hij een aparte kamer kreeg, vanweg zijn OR activiteiten...;)
    maar de echte reden was omdat ik misselijk werd van zijn stank.....

succes...!!

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh wat erg... deels herkenbaar, niet zo extreem. Ik ben zelf denk ik ook heeeel gevoelig voor geurtjes. Heb helaas lichtelijk last van iemand die een stuk minder vaak doucht (vermoed ik) en langer in dezelfde kleren rondloopt (dat zie ik :D).

In mijn 'wanhoop' draag ik zelf meestal een geurtje en zit ik dus ook vaak te kleumen hier. In mijn geval is het niet een mate die bespreekbaar gemaakt moet worden denk ik. Ik zou het hoe dan ook niet durven, de kans dat je iemand kwetst... aan de andere kant zou ik het wel willen weten. En me er heeeel rot over voelen.

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Misschien is haar wasmachine niet goed meer dat haar kleren gewoon stinken?

Maar aan de andere kant, als ik een keer de was ben vergeten en het stinkt, dan ruik ik dat gelijk en ga ik er echt niet in lopen.

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ok, DAT herken ik dus helemaal. Toevallig weet ik dat betreffend persoon geen droger heeft, en een heel vochtig huis. Het ruikt muf en soms naar natte jas. En voor mij erg penetrant. Niet naar zweet. Wel naar ongewassen haar af en toe :p

19. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wel in Rotterdam maar niet bij het Kadaster ;) en het is een meisie :)

Weetje ik vind het gewoon zielug ze kan dadelijk als er een gesprek met haar aangegaan word op 2 manieren reageren; Ze kan blij zijn dat we het haar vertellen of ze kan in huilen uitbarsten en niet meer bij ons willen werken.... Jammer dat ze niet bijna jarig is dan kunnen we haar een lekker luchtje kado doen ;)

20. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Jaa maar als iets al smerig ruikt en je doet er een luchtje overheen dan word het er niet altijd beter op , soms nog wel erger :) bahhh ..

Deel Deze Pagina