waarschijnlijk eet ze niet genoeg, drink ze teveel koffie of eet ze te pittig en daar kan je van gaan stikken zoveel lichaam geur als mond. en mischien was ze zich niet goed of was ze haar kleren niet genoeg of gebuik ze geen deo.(jakiieee ) ik heb ooit een collega gehad die had last van koffie adem echt zooo vies op een gegeven moment heb ik haar apart genomen en het op een beleefde manier tegen haar gezegd, ze schaamde zich kapot maar ze had het niet door, toch was ze blij dat ik het gezegd had en ook apart van de andere collega's. is moeilijk maar het net zoiets als iemand met een open rits laten lopen... xx
Sluit ik me bij aan... Sommige mensen weten het niet van hunzelf... en worden er graag op attent gemaakt.... ja je moet alleen niet zeggen dat ze "stinkt"... want dat komt al negatief over.....
Ten eerste is de situatie natuurlijk erg vervelend. Ten tweede vind ik het reuze kinderachtig van jouw collega dat ze in een ander kantoor gaat zitten zolang P&O er niets aan doet... Kom op zeg, jullie hebben er last van en niet P&O. Jullie zijn toch geen kleine kinderen meer die zich verschuilen achter een ander? Tuurlijk is het een lastige situatie en moeilijk om iemand daar op aan te spreken, maar jullie zijn allemaal volwassenen.
Maar hoe spreek je iemand erop aan?? Dat het nu zo hoog is opgelopen heeft niets met mij te maken ik zit een paar werkhokje (is allemaal open) verder en ik vind niet dat ik de persoon moet zijn om haar aan te spreken maar dat neemt niet weg dat ik het wel zou willen doen. Maar als zij in janken uitbarst ga ik volgens mij een potje mee janken....
Als ik diegene was dan zou ik het erg op prijs stellen als me dit werd verteld! Jij toch ook? Zeg haar gewoon eerlijk hoe jij je voelt dat je dit moet zeggen. Dat scheelt al de helft want dan weet ze dat zij niet de enige is die zich er ongemakkelijk bij voelt en dat schept n band, al is het maar voor even. En dan gewoon zeggen in een opbouwende manier (dus niet "je stinkt de kiet uit meid doe er eens wat aan!!") dat ze altijd een erg penetrante vervelende geur bij zich draagd. Dat ze zich daar misschien niet van bewust is maar dat er meerdere zijn die hier last van hebben en jij vond dat je het gewoon moet zeggen zodat ze zich er wel bewust van word en er mogelijk wat aan kan doen. Is idd even moeilijk maar als niemand er wat van zegt dan kan zij er niets aan doen als ze zich er niet van bewust is, toch? Lekker makkelijke oplossing van je collega om dan maar gewoon ergens anders te gaan zitten ipv jezelf ook even in n ongemakkelijke positie te zetten om n ander te helpen. En je helpt haar er niet alleen op kantoor mee. Want ze zal overal zo ruiken...
Ik zou het gewoon zeggen... Ik heb ook zo'n collega en die stonk ook, wij hebben haar erop aangesproken en was blij dat we eerlijk waren!! Alleen ze kon er niks aan doen, en nu wordt ze daaraan geholpen.. Zou zie je maar dat het niet altijd aan het wassen ofzo hoeft te liggen, maar kan ook iets anders lichamelijks zijn Veel succes
Ja klopt keano, heb wel eens gehoord van mensen met een bepaalde aandoening die naar zoet fruit ruiken. Een erg weeige geur zou dat zijn. Maar weet niet meer welke aandoening het was.
Ik zou het nogal achterbaks vinden om dit via P&O te horen, JUIST omdat je elke dag samenwerkt. Jij vind niet dat jij de persoon moet zijn om het te melden, maar jij bent wel diegene die er last van heeft! Zeg het gewoon eerlijk tegen haar; Joh meid, ik wil niet vervelend doen maar we ruiken je regelmatig. Zou je misschien een deo willen gebruiken? Als ik die collega was niet nu naar P&O is geroepen, zou ik flink pissed zijn op mijn directe collega's!
ik vind ook dat jullie dat tegen haar kunnen zeggen. Inderdaad apart nemen en zeggen. Ik zeg het eigenlijk altijd tegen iedereen als er iets is, iets tussen de tanden of rits open tandpasta op het gezicht. iedereen was er tot nu toe heel blij mee dat ik het had gezegd. ik vind het zo stom als mensen het niet zeggen. Ik heb weleens gehad dat ik met een vriendin ofzo en naar de wc ging en daar zag dat ik een uitgelopen zwarte streep op me gezicht had of iets tussen me tanden, dan denk ik waarom zeg je dat neit even, en wanneer ik het vroeg was het antwoord, o had ik echt neit gezien...hmm
Euh, ik denk dat er niets anders op zit dan dat je (of iemand anders van de collega's die er direct mee te maken heeft) het op een nette manier tegen haar zegt. Andere oplossingen dan deze of het via je chef oid doen zijn er niet. Of een briefje voor haar neerleggen, misschien is dat nog een idee. Niet om je er makelijk vanaf te maken, maar missch. is dat voor haar prettiger ook dan dat iemand het zo zegt.... maar dat is eigenlijk ook wel weer persoonlijk. Ikzelf had denk ik tot een paar jar geleden liever een briefje gehad, nu zou ik t liever van 1 iemand willen horen. Dit werkt in ieder geval niet, het is duidelijk dat ze het niet ruikt en ook neit door heeft dat jullie zo'n last hebben. Dat is nou eenmaal zo dus help jezelf en zeg er iets van! Succes!
Beetje vreemd dat P&O haar dit moet gaan zeggen vindt je niet? Jij hebt er last van dan is het dus ook aan jou om het te zeggen. Communicatie heet dat. Je kan haar toch eerlijk zeggen dat je het moeilijk vind om te zeggen. Waarom via via. Lijkt mij erg kwetsens op deze manier. Kwebbel
Ze is terug en ziet er toch uit dat ze gehuild heeft...Me andere collega die zeg maar direct met haar te maken heeft is bij het gesprek geweest omdat ze zo moeite ermee had om erover te praten. Ze vertelde me dat ze het zichzelf niet bewust was dat ze nogal sterk ruikt en zegt dat ze in een erg vochtig oud huis woont en dat ze wacht totdat er een droger geleverd word want die heeft ze nu besteld. Ook zal ze der hond vanavond gaan wassen...ze is wel opgelucht dat het gezegd is want ze had het echt niet door.....
Ik heb ook een collega die stinkt (naar zweet). Ik heb haar een keer apart genomen en het haar verteld. Ik heb haar ook ter plekke mn deo geleend. Ze was blij dat ik er wat van zei zodat ze er wat aan kon doen.