Hoi dames, Nu ben ik morgen 38 weken zwanger en begin ik opeens over de naam te twijfelen. Vanaf maart hebben we al Sjoerd in gedachten en nu blijft Dex hangen, waarom weet ik niet....... Onze andere kinderen heten Thijs en Lieke. Wat vinden jullie? Ik hoor het wel. Groetjes Marta
Ik vind Dex echt een super naam! Sjoerd is niet mijn smaak, maar dat komt ook omdat alle sjoerd's die ik ken hele simpele jongens zijn! Die wij altijd als bijnaam Snoerd gaven! Maar dat maakt voor jullie natuurlijk niks uit! Succes met de keuze!!!!
sjoerd vind ik beter passen bij de andere kindernamen. Dex vind ik niets, maar dat komt omdat ik een paar honden ken die die naam hebben....sorry
Ik zou die twijfel van jezelf op het aller laatste moment niet al te serieus nemen als je al die tijd Sjoerd hebt gehad als 1e voorkeur Persoonlijk vind ik sjoerd een veel mooiere naam, tijdlozer/ klassieker dan Dex (modenaam die je nu ineens heel veel hoort) en sjoerd past in mijn ogen ook meer bij thijs en lieke. Sjoerd vind ik lekker eigenwijs voor als hij klein is en ook wel stoer voor een volwassen man.. nou ja, in ieder geval succes!!
Eens. Ik vind Dex een leuke naam maar past niet goed bij Thijs en Lieke. Dat zijn 'gewone' hollandse namen, zoals Sjoerd Dex is een beetje een popinaam nu. Ik vind het beide wel een hoog GTST-gehalte hebben
Zeker Sjoerd! Vind ik ook veel beter bij Thijs en Lieke passen. Dex vind ik een heel ander soort naam en doet me ook aan gtst denken.
Dex vind ik erg leuk. Maar die naam komt dus uit gtst?? Ik vroeg me al af hoe het komt dat zo'n naam vanuit het niets opeens zo populair is! Sjoerd vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar wel goed passen bij je andere namen.
Ik vind eigenlijk Joep nog beter bij Lieke en Thijs passen (of wil je geen 'nieuwe' namen horen? Bij deze dan sorry)
bedankt voor jullie reacties, al blijven de meningen aardig verdeeld. zelf denk ik ook dat Sjoerd tijdlozer is als Dex, net zoals Thijs en Lieke. Wat betreft het GTST gehalte, dat was mijn enige minpuntje, zoals ik al zei, begin maart hadden we deze naam al en toen was die Sjoerd volgens mij niet zo vaak in beeld als de laatste tijd. Ik vind het ook belangrijk dat ik op school bij de kinderen en op de voetbal en zwemles nog niemand ken die zo heet, dus hebben wij in ieder geval geen gezicht bij Sjoerd. Ik denk dus maar dat het gewoon Sjoerd blijft.