Bah moet het FF kwijt!! Wij hebben het ouderlijk huis gekocht van mijn man,en mijn SM heeft dus ons huis gekocht. Wij wouden groter en zij kleiner,mooie oplossing. Nu is het huis uit 1910 met heel veel achterstallig onderhoud,mijn man klust nu al een half jaar na werktijd/weekenden/vrij genomen dagen. En het ziet ernaar uit dat het nog wel 4maand gaat duren,dus steekt zijn hart en ziel erin. Wij wonen nog hier ,en SM nog daar omdat wij met 2kids zitten en zij vind dat gevaarlijk met gereedschap/bouwstof enz. Heel fijn dat het zo kan! We hebben een grote kamer klaar geklust voor haar en daar "woont" zij nu dan. Maar de rest van het huis ligt vol met duur gereedschap van man en van zijn werk. Nu hebben wij de hele dag gezocht naar een multi meter a600euro van het werk. Je raad het al......nergens te bekennen!! We zijn best pissig nu, want SM vergeet regelmatig de achterdeur op slot te doen. Nu weet niemand dat en heeft niemand dat ooit ontdekt,of is er ingebroken ofzo. Anders was er nog wel meer weg,want het hele huis ligt vol duur spul. Maar zijn broer,vrouw en zoontje hebben een sleutel Zijn oom ook ,maar die werkt zelf in de bouw en heeft gereedschap genoeg,en een hart van goud. Maar nu komt het zijn broer is al af en aan zo,n 13jaar drugsverslaafd wel 30keer afgekickt ofzo,maarja raakt steeds weer verslaafd. Vroeger in hun jeugd verkocht hij gewoon alles wat in huis staat,ook al had mijn man ervoor gespaard jarenlang (PlayStation) computer,TV noem maar op. Hij heeft er nooit een exusses voor gehad,maar nu verdenken wij hem er weer van....... Dit doet mij zo,n pijn!!!! Wat zal manlief weer teleurgesteld zijn Nu hebben wij in het verleden aan SM gevraagd de sleutels terug gevraagd,maar volgens haar was dit niet nodig!! Ben zo pissed he!! Alles en iedereen moet altijd maar normaal doen tegen hem als hij weer eens afgekickd is,omwille van het neefje (nu 9) Maar hij flikt steeds iedereen van alles daar kan ik wel een boek over schrijven zoveel. Voel me echt verdrietig erover...... (Mocht iemand mij of dit verhaal herkennen,graag stilhouden dan)
Hè bah... Lastig hoor. Kun je broer hier naar vragen? Of gaat hij ontkennen? Als ik het zo lees is het wel vreemd dat er verder niks weg is... Klinkt logisch wat broer hier dan achter zit. Succes er mee!
Oh getver... kan me gek genoeg heel goed voorstellen dat je gelijk die man er van verdenkt. gaat het nut hebben hem er naar te vragen? Of is het een gevalletje "we weten het allemaal maar de waarheid zal hij nooit zeggen"?
Broer kijkt niet naar zijn broertje om,zal het ook nooit toegeven hoor. Komt alleen op een verjaardag (als hij clean is) En wij daar op een verjaardag ,uit goed fatsoen
Lastige situatie. Ik snap wel waarom je sm de sleutel nog niet terug gevraagd heeft. Omdat het haar kind is en blijft wat hij ook doet. Je zegt dat er nog een kind bij betrokken is van 9. Je kan er zelf helaas niet tussen gaan zitten. Wel kan je man het met zijn moeder gaan bespreken. Om andere sloten in het huis te gaan zetten. Het is jullie huis toch al? Dan hoeft sm niet te kiezen dan word het al voor haar gedaan. Of hele belangrijke spullen in een afgesloten kamer neer gaan zetten tot de sloten om gewisseld zijn. Snap jullie maar snap ook jullie sm. Omdat het helaas haar kind is en blijft. En het is waar sommige verslaafde maken er een sport van om af te kicken en weer te beginnen. ( dat zijn vaak zieke mensen in hun hoofd en doen en laten) vertrouwen is weg komt niet meer terug. Alleen kan sm hem niet de deur wijzen. Dat kan haast geen ene ( normale moeder) ik in elk geval niet. Omdat je als moeder altijd hoopt dat het goed gaat met je kind. En weet verslaafde zouden we niet moeten helpen en op vangen. Maar het klinkt zo makkelijk. Je hebt namelijk ook gewoon weg met gevoelens te maken. Kies andere wegen die naar Rome leiden.
Juist. Dit dus. Jullie huis. Overigens zou ik dit nog wel even van te voren aankondigen bij je schoonmoeder, aangezien ik heb begrepen dat zij daar nog woont? Balen zeg!
Morgen komen er ook nieuwe sloten op,en her gereedschap gaat in een ander kamertje idd,met slot erop Ik snap best dat moeders zo denken hoor,maar eigenlijk doet ze mijn man al jaren tekort zo (zo zie ik het)
Dat is ook zo. Maar als je meer kinderen hebt. Kan je niet kiezen tussen je kinderen. Heeft lang geduurd voor dat ik dat begrepen had. Maar het kwartje is gevallen. En helemaal te kort doet ze hem niet ze heeft met jullie geruild. Ze heeft hem toch mooi veel vertrouwen geschonken en laat jullie nog even in jullie huis en zit zelf in de troep. Toch?
Dat gebeurt helaas veel te vaak... hij eist met zijn verslaving heel veel aandacht op. kan me voorstellen dat het je steekt dat te moeten zien. Heel verstandig die nieuwe sloten. Dat was mijn volgende suggestie geweest!
Nou wij hebben het huis gewoon offieceel gekocht waarvoor die getaxeerd was,en zij de onze maar daar gaat het niet echt om. Broerlief word gewoon altijd een hand boven het hoofd gehouden,en het steekt mij als moeder gewoon. Broerlief heeft echt 10duizenden schulden gemaakt en mams heeft dat allemaal afbetaald, en zelf heeft ze het ook niet breed .en broer heeft 6jaar gratis bij moeders in huis gewoond met het hele gezin. En het hele huis afgeleefd Er was geen geld meer voor onderhoud. Het ergste vind ik gewoon,dat mijn man nooit exusses heeft gehad voor wat hij allemaal jatte van hem,en mijn man altijd zijn moeder heeft moeten beschermen.
Ik zou zelf het contact toch echt zo miniem mogelijk houden met die broer. Tuurlijk zal je hem nog wel es tegenkomen, maar ik zou dus zelf niet meer naar verjaardagen van hem ofzo gaan. Duidelijk dat het al jaren speelt en dat hij bij zijn moeder met quasi alles weg komt ... Je schoonmoeder kan je niet veranderen, jezelf wel.
ik hou het ook minimaal zeg maar,maarja als neefje (zoon van hem) jarig is,gaan we er wel heen,kind maakt al zoveel mee mer zo,n vader is zo sneu. en met sinterklaas moet ik ook maar scheinheilig doen en gezellig samen vieren:x want onze oudste kijkt ontzettend naar zijn enigste neef op maar ben er voor de zoveelste keer klaar mee!
Het wordt nu toch jullie huis. Sloten omruilen een optie? Scheelt sleutels uitwisselen en jullie hoeven niet bezorgt te zijn dat er onbekende binnen kunnen
sterker nog het is al ons huis,we betalen al een half jaar de hypotheek. er komen straks ook nieuwe sloten op. ben benieuwd naar de reacties van sz en sb,als ze er opeens niet meer inkunnen.