Die vind ik ook wel goed ja. Want het kan idd altijd dat ze geen medelij van familie/naasten wilt krijgen.
Ik ga sowieso niets op kantoor rond bazuinen. Zo zit ik niet in elkaar en komt de sfeer ook niet ten goede. Nu is het dus wel zo dat er in het verleden rondom haar wel gekkere dingen zijn gebeurt. Zij is in staat om hier over te liegen. En in zoverre gaat het mij aan dat ik al ruim 4 weken haar werk overneem. Wat een hoger salaris als voordeel heeft maar verder veel stress en minder tijd voor thuis. Nichtje net gesproken en zij zou het navragen aan haar moeder. De zus van mijn collega. Wellicht dat zij er wel vanaf weet. Het stukje schaamte heb ik ook zeker in mijn achterhoofd. Het is een gevoelige kwestie.
Ze is nog volop in behandeling in het ziekenhuis voor zover ik weet. Arbo heeft alleen nog maar telefonisch contact met haar gehad.
Ik zou precies hetzelfde doen. Zou toch wel echt heel erg triest zijn als ze over een TIA zou liegen......
Erg triest als je hierover gaat liegen... In mijn moeders familie komen helaas heel veel hart-en vaatziekten voor. Vooral ook bij de jongere neven/nichten. Als er weer eens iemand iets gehad had dan ging dat echt als een lopend vuurtje. Dus als nicht A een hartinfarct gehad had, dan wist ik het meestal ook wel na een paar dagen. Moeilijk wat je hiermee moet doen! Ik zou haar denk ik wel confronteren of het via de arbo-arts spelen. Poeh, ik vind het daarnaast spelen met de duivel....
Dit dacht ik dus ook. Niet meteen van het slechtste in de mens uitgaan! Mijn advies: Hou je er verder buiten, het zijn jouw zaken niet.
Ik zou haar bellen of langs gaan bij haar. Het zou niet gezond zijn als ze erover liegt!! Maar misschien wil ze het niet delen met familie ofzo je weet het niet he. Zelf zou ik er niet zo blij mee zijn als een van men collega's buiten mijn werk met iemand over mijn ziekte praten. Want wat op je werk gebeurd behoort normaal ook niet buiten te komen. Maar ik snap dat je er rot over voelt. Want het zou natuurlijk absoluut niet eerlijk en netjes zijn tov jullie (collega's ) om over zoiets te liegen!!!
Ik laat er het weekend over heen gaan. Wil er zelf ook nog over nadenken. Misschien belt ze zelf nog. Ze weet immers dat ik haar nicht nu heb gesproken. Ikheb vanuit ooprechte belangstelling naar haar gevraagd Niet om te roddelen of nicht uit te horen.
Het kan zijn dat ze haar tante en nichtje niets heeft verteld, om wat voor reden dan ook. Dat is haar goed recht. Kan me voorstellen dat wanneer je bijv niet al te close bent met een tante of nicht, je zoiets niet met ze bespreekt. Vind dit stiekeme gedoe achter haar rug juist heel achterbaks. Als je twijfelt kun je haar net zo goed persoonlijk aanspreken in plaats van het nichtje op onderzoek laten gaan.
ik zou het dus wel met mijn werkgever erover hebben zijn zat eerlijke mensen die die baan goed kunnen gebruiken ipv liegen
Het zijn je zaken misschien niet, maar het is wel je collega en als je weet dat ze de boel bedonderd... tja... Weet niet zo goed wat ik zou doen als ik in jouw schoenen stond. Kijk, liegen vind sowieso al not done. Maar stél dat ze echt heeft gelogen over een tia vind ik dat best wel ziek. Met zo'n iemand zou ik niet echt mee willen samen werken eerlijk gezegd, en lijkt me ook niet bepaald positief voor het bedrijf. Maar ja nogmaals, je weet niet wat voor beweegredenen iemand heeft om zoiets te verzinnen (áls het al verzonnen is)
Ik zou het wel melden denk ik.. Niet veroordelend maar je baas melden wat je bevindingen zijn. Mocht je collega echt de boel lopen te flessen mogen ze van mij haar baan aan iemand geven die er wél blij mee is!
Zou het echt wel straf vinden dat ze een TIA zou verzinnen om thuis te zitten ... Over een TIA ga je toch niet zitten liegen? Ik zou om te beginnen haar gewoon es zelf bellen of "op ziekenbezoek" gaan.
Er van uitgaande dat het een leugen is (zou dit wel met 100% zekerheid willen weten) dan gaat het mij zeer zeker iets aan. Ik snap dus ook de reacties niet over dat het TS haar zaken niet zijn. Als ik een functie zou delen met iemand die langdurig ziek is dan zou ik me toch zo verschrikkelijk genaaid voelen wanneer zou blijken dat ik me de benen uit het lijf loop voor iemand die lekker voor datzelfde geld hartstikke gezond thuis wat zit aan te klungelen! Dan bedonderd zo'n iemand niet alleen zomaar ff de boel maar ook mij persoonlijk en daar zou ik toch echt niet van gediend zijn. Ik zou diegene daar dan ook echt wel op aanspreken en er vervolgens een melding van maken. Dan maar een rat maar doe mij maar een collega waar je op kan bouwen. Genoeg werkloze mensen momenteel die wél hun werk én collega's serieus willen nemen.
Ja idd, mijn tante en nichtjes die doen ook tegenover andere mensen en op fb, netalsof ze heel close met me zijn, maar in real live, zie of spreek ik ze nooit, Dus TS niet gelijk je collega beschuldigen wie weet heeft ze geen close band met fam,