Collega liegt over ziekte.

Discussie in 'De lounge' gestart door Kletskoek, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Waar bemoei je je mee? Zou er gewoon niks over zeggen.

2. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Zou eerst met de 'zieke' collega gaan praten. Miss heeft ze wel een reden waarom ze het niet tegen het nichtje verteld heeft?

Hou er niet van om iemand te verraden. Dus als je het durft regelrecht op de collega afstappen.

3. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou me er niet mee bemoeien, grote kans dat het wel waar is maar dat ze misschien niets met dat nichtje heeft en het niet aan iedereen wil vertellen, als jij het dan meld dan ben jij de pisang, niet je collega.

4. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ze is heel close met haar familie. Dus het is niet zomaar haar nichtje. Opvallend dat vele hier roepen dat het mijn zaken niet zijn. Ik heb niks achter haar rug om lopen doen en had gewoon interesse in haar. Ik heb al haar werk over genomen. Ik werk nu drie keer zoveel als voorheen. Maar ze heeft inmiddels contact met mijoopgenomen. En dat was zeer verhelderend.

5. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Je maakt ons nieuwsgierig!:D

6. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36

En gelogen of niet?

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ze is dus wel degelijk ziek begrijp ik hier uit?

8. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat het ook is, ook al liegt ze dat ze barst, het is echt gevaarlijk om je ermee te bemoeien. Denk hierin vooral aan jezelf en bescherm je eigen baan en de waarheid komt echt wel boven tafel.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ze zou liegen over haar ziekte en jij zou haar willen verraden. Je draait nu een beetje de boel in denk ik. Ooit gedacht dat je nu iemand (haar nichtje) iets hebt verteld waarvan ze liever niet had gewild dat ze het zou weten?

Ik zou mijn collega zelf bellen en vragen hoe het met haar gaat en je excuses maken dat je iemand iets gezegd hebt wat prive is.

10. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Waarom wordt er gelijk gepraat over verraden en bemoeien? Ik snap dat niet helemaal hoor.
    Als je iets hoort wat niet lijkt te kloppen mag je er toch achter aan gaan?

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Bedankt voor jullie tips. Nee ze heeft toegegeven dat ze geen tia heeft gehad maar de werkdruk niet meer aan kan. Ik heb mijn excuses aangeboden voor het feit dat ik hier per ongeluk achter ben gekomen. Het voelde voor haar als een opluchting niet meer te hoeven liegen. Ze gaat morgen naar kantoor en heeft een gesprek met de directeur. We hebben afgesproken het te laten voor wat het is en ik zal, zoals ik al eerder aangaf, niets op kantoor zeggen. Wel vind ik het vervelend dat er nu met een wijzend vingertje naar mij wordt gewezen in dit topic. Ik heb interesse getoond in een zieke collega door aan haar familielid die ik redelijk goed ken te vragen hoe het het maar ging. Ik heb nooit kunnen vermoeden dat het zo zou gaan. Ik had ook helemaal geen aanleiding om te twijfelen aan haar verhaal.

12. Hero87

Hero87 Actief lid

23 jun 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Wauw dat heb je netjes opgelost!

13. piekie

piekie Lid

9 jun 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd goed opgelost! Zoals bij veel topics reageren sommige dames weer erg fel. Misschien dat ik daarom ook niet zo vaak reageer..

14. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik vind dat je het heel netjes hebt aangepakt! En 't is inderdaad jammer dat jij in dit topic wordt neergezet als een bemoeial....

15. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vind ook dat je het netjes opgelost hebt!
    Je had dit nooit kunnen voorzien, en het zou toch wel uitgekomen zijn. Hoe of zo.

16. tuc

tuc Niet meer actief

heel goed opgelost!

17. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    je hebt niks verkeerd gedaan.. je hebt juist interesse en belangstelling getoond! en gelukkig is het nu ook goed opgelost voor beide partijen.

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik kan me voorstellen dat de reacties van sommigen hier vervelend zijn, jij hebt vanaf je eerste post alleen maar medelevend geklonken. Als ik in jou schoenen gestaan had zou ik denk ik hetzelfde gedaan hebben.

19. Minerva

Minerva Niet meer actief

Meid, je hebt helemaal gelijk. Jammer dat sommige mensen je hier neerzetten als een bemoeial. Daarnaast vind ik dat je ook nét iets meer recht hebt om je ermee te "bemoeien" als je een functie deelt of iemands werk overneemt.

20. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Wow! Wat een wijzende vingertjes hier allemaal zeg!
    Ts laat duidelijk zien dat ze er per toeval achter komt, en niet goed weet hiermee om te gaan.
    Hoezo bemoei je je dan ergens mee wat je niet aan gaat? Kan toch ook best wat netter gezegd worden?

Ik zou hetzelfde hebben hoor. Ik zou ook niet weten hoe ik hiermee om zou gaan. Waarschijnlijk naar een collega toegaan die ik vertrouw om dit samen te bespreken....maar zoals je nu hebt gedaan is echt top hoor!
    Lastige situatie dit.

Deel Deze Pagina