Beste, Wij hebben gisteren de 2e echo gehad met 10+2 dagen, de baby zag er goed uit, alleen bij de navelstreng zag ze een verdikking! Nu moet ik over 2 weken terug komen op 15 mei om te zien of het dan i het buikje zit. Nu maak ik me wel ernstige zorgen, heb verder geen vragen kunnen stellen over t feit dat de rest met kindje er goed uit ziet? Is dit normaal, en komt dit nog goed?
Hoi Suzanne92, we zitten niet de hele dag online, dus soms moet je gewoon even wachten op antwoord... Ik zie inderdaad de darmen een beetje uitstulpen, maar we zien dit wel vaker. De uitstulping is op dit plaatje niet gemeten, dus het is lastig om te zien hoeveel mm dit is (als ik er een cm naast houdt in vergelijking tot de grootte van het kindje zou het 6 mm zijn). Onder de 7 millimeter is het heel normaal en hoeft de echo officieel zelfs niet herhaald te worden. In het begin groeien darmen sneller dan de buikomvang en de darmpjes worden dan in het begin van de navelstreng geduwd. In meer dan 99% van de gevallen zakt dit weer terug. Bij 12 weken is het dan weg. Een enkele keer blijft dit (wat langer), maar dan nog hoeft dat niet kwalijk te zijn. Ik zou er niet wakker van liggen. Het is voor jullie zelf fijn dat ze over 2 weken nog even willen checken. Ik heb goede hoop. Groetjes Brigitte
Sorry, En dankjewel wat fijn om te horen😘hartelijk bedankt!! Voor het kijken, voel me al een stuk geruster!