Na een lange zoektocht hebben we een leuke roepnaam voor ons dochtertje gevonden, Lieve. Nu zoeken we nog twee bijbelse namen die we als doopnamen kunnen geven. Voor de doopnamen gaan we vooral voor de positieve bijbelse betekenis. Wie weet raad?!
Hanna(h) Rebekka/Rebecca Ruth Est(h)er Maria Mirjam Dorcas Lydia Deborah Ik ken niet alle verhalen even goed maar volgens mij worden deze vrouwen wel positief genoemd. Hannah, Rebecca en Esther vind ik heel mooi.
Salomé : vrede, de vredelievende Naomi : lieflijk, mooi Tirza : bekoorlijk, mooi Anna : genade of lieflijk, mooi Sela : rots Genesis : begin, oorsprong, geboorte Memphis : veilige haven voor de goeden Phoebe : rein - is een Griekse naam, maar komt in de bijbel voor Eden : paradijs (Hof van Eden) Eva : leven Sarah : vorstin of prinses Zimrah : melodie, psalm Jemima(h) : duif, vooral bedoeld 'vredesduif' - één van de mooie dochters van Job Ester - Esther : ster Hadassa : mirtestruik - oorspronkelijke naam van Ester, zij kreeg de naam Ester toen ze huwde met koning Ahasveros [Xerxes] Ziza : pracht, overvloed Edna - Adna : vreugde, plezier Mahalia : tederheid Rhoda : roos