Kittenexpert gezocht!Straatkitten gevonden

Discussie in 'De lounge' gestart door Maysa86, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Hai dames,

Gisteravond laat hebben mijn man en ik een verwaarloosde straatkitten van de straat gered.
    Wij wonen in het buitenland en zijn wel gewend dat hier veel katten geen tehuis hebben maar de meesten zien er prima uit en redden zich wel. Deze zat heel zielig in een hoekje te miauwen en toen mijn man dr wou aaien was ze meteen heel aanhankelijk. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen haar daar achter te laten dus om een lang verhaal kort te maken:

We hebben haar meegenomen en ze is nu hier bij ons. Maar ik wil graag wat advies en tips voor de volgende ' problemen '.

- ondanks dat je dr ribbetjes kan voelen en ze wel af en toe wat eet zijn dit geen grote hoeveelheden. Is dat normaal? ik had verwacht dat ze zich helemaal rond zou eten zodra ze eten zou zien

- Ik heb haar in een kartonnen doos met zachte handdoeken gelegd met brokjes en een bakje water. Daar blijft ze ook heel braaf in liggen en voelt ze zich ook fijn. (als ze in een grote kamer is zonder dr doos kruipt ze in een hoekje).
    Tot nu toe heeft ze haar behoeften nog niet gedaan. Ik heb een kattenbak geïmproviseerd met echt kattengrit en haar daar 2 maal op gezet maar dat vond ze niets (miauwen). Hoe moet ik dat verder aanpakken? Hoe leer ik haar daar haar behoeften te doen?

-Ik ben 25 weken zwanger en ga er van uit dat de kitten geen prikjes enz heeft gehad. Natuurlijk gaan we opzoek naar een dierenarts hiervoor maar ik krijg niet het idee dat dat hier heel erg normaal is (kat inenten enz). Waar moet ik opletten en loop ik eigenlijk risico? Ze ziet er gezond uit (alleen wat mager). ik weet dat ik moet uitkijken met de kattenbak.

-We verwachten op korte termijn naar Nederland te gaan voor een maand en ik zou niet 1 2 3 iemand weten die haar in huis zou willen nemen. Het liefst neem ik haar mee (en laat ik haar daar aangezien ze meer dan welkom is bij mijn moeder waar ze het vast nog fijner vind dan hier). Hoe pak ik dat aan?
    Ik heb wel gelezen over verplicht chippen en een dierenpaspoort maar dat krijg ik nooit voor elkaar in een paar weken tijd. Is er ook een andere manier? En wat doen ze als je zonder juiste documenten komt? Quarantaine?

Verder zijn alle tips en adviezen welkom!

2. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Succes!

3. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    Het probleem is alleen dat ik vermoed dat chippen hier niet bestaat.
    Maar goed eerst een dierenarts vinden en dan de mogelijkheden bekijken ..

4. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat ze de kattenbak nog niet opgezocht heeft is niet zo gek hoor. Je zegt dat ze in een hoekje kruipt in de grote kamer. Toen wij ons asielkat hadden (een enorm bangig beestje), durfde ze 3 dagen niet onder de bank vandaan te komen. Pas na 3 dagen durfde ze dr eten en dr drinken op te zoeken en naar de kattenbak te gaan. Geef je kitten de tijd om te wennen.

Ik zou even langs de dierenarts gaan om het beestje te laten nakijken en enten, ontvlooien, en ontwormen. Zo weet je zeker dat het beestje in orde is.

Wat super trouwens dat je voor dit kitten zorgt.

5. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Op de site van het licg www.licg.nl vind je de invoereisen
    van alle landen. Daarop kan je precies vinden welke eisen
    er gesteld worden, sowieso rabies vaccinatie (min. 3 weken
    voor vertrek) en chip.

Succes!

6. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Het beste werkt haar ruimte verkleinen, heb je een grote bench of iets anders? De ruimte maakt haar waarschijnlijk bang, vooral omdat ze alleen is zonder broertjes en zusjes.
    Verder zijn er al veel adviezen gegeven:)

7. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Ja ik heb haar
    Meteen in een grote kartonnen hoge doos gezet
    Met water en eten waar ze lekker op een hele dikke grote
    Handdoek ligt.
    Ze heeft flink bijgeslapen en gelukkig ook goed gegeten.
    Ze is zelfs als een paar keer op eigen initiatief uit de doos op mijn schoot gekropen. Het is een echte
    Knuffelkat. Kortom ze maakt het goed.

Nu nog een bezoekje aan de dierenarts en hopen dat ze dus ook gechipt kan worden zodat ze mee kan naar Nederland.

Bedankt voor jullie reacties .
    Ze is overigens nog steeds niet naar t toilet gegaan .

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Nog een tip:
    Om de trip naar de kattenbak ietwat makkelijker te maken, zodra je ziet dat ze wel haar behoefte doet en ze doet dit nog niet in de bak dan haa erop zetten, vind je een keuteltje of plasje dan keuteltje opscheppen (met schepje en handschoenen aan!) en die in de bak gooien, het plasje wat je vind opdeppen met een doekje en dat doekje in de bak gooien, dan zit haar geur er namelijk in :)

Heel veel succes in elk geval!

9. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    uhm, de kattenbak... ja misschien kan ze het nog niet zelf? Ik heb een kitten zelf opgevoed, en moest met een lauw watje over zijn buik gaan, net boven dr plassertje.. zodat het op gang kwam. de likbeweging van de moederpoes nabootsen....

logisch.. de wereld is groot voor dit kleine beestje...

succes ermee! super dat je het beestje opvangt! Helaas zitten de asiels nu vol met kittens..

10. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Bedankt dames.

We hebben online wat research gedaan naar een DA maar er schijnt hier geen een te zitten.
    Nu gaan we zo langs de vee apotheek in de hoop dat die wel medicatie heeft tegen wormen en vlooien en wellicht wel een DA kent.

In steden verderop schijnt wel een groot aanbd dierenartsen te zijn maar dat is minimaal 6 uur rijden.
    Ik heb het er graag voor over maar
    Met de rabiesprik wordt het ook lastig aangezien we binnen 3 weken naar nederlandgaan en de prik dan 3 weken oud moet
    Zijn..

Ik hoop echt dat ze toch nog mee kan of dat we een logeeradresje vinden. Maar dat laatste zal echt moeilijk gaan aangezien de meesten hier op vakantienwillen en niemand echt op een kat zo te wachten..

11. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    juist niet in 1 keer teveel voer geven, kan heel erg gevaarlijk zijn omdat ze dit niet gewend zijn, dus kleine beetjes en dan langzaamaan wat meer, GEEN gewone melk geven ! en als je dat wel wil doen verdunnen met melk !

Wat je eventueel nog met de kattebak kan prberen is om er zand in te doen..

je kan eventueel nog een knuffel in de doos zetten, ongeveer zelfde grote als dr poes zodat ze dat als haar "maatje" kan zien..

Deel Deze Pagina