tussen 20 uur in de week in je uppie een school schoonmaken,of als hulp in de huishouding bij mensen thuis?
Beide is leuk. Alleen werken vind ik heerlijk, maar bij ouderen ook Zelf werk ik nu voor een bedrijf, en die mensen waar ik werk zijn werkend en ik ben er dus altijd alleen. Ik heb t erg naar mijn zin!
Hulp in de huishouding!! Dan heb je nog eens wat te vertellen/beleven! zo op een schooltje, is ook maar alleen... xxx
Waarom probeer je even niet beide, als je proeftijd hebt? Kun je zelf even kijken wat je leuk vind. Ik heb nu 2 banen, maar dit word er gewoon 1 haha Ik wil nl uit de uitkering, dan maar 2 baantjes.
ik zou kiezen voor hulp in de huishouding ik vind altijd de tijd sneller gaan als je met mensen kan praten.. aan de andere kant als je van rust houd zou ik de school kiezen mp3 speler mee en lekker zingend je werk doen
ik denk in mn uppie ben bang dat ik (zeker op den duur) geen geduld met oude mensen zal hebben. Maar een objectief beeld krijg je hier natuurlijk niet, want het is ontzettend persoonlijk...
Er zijn toch ook jonge mensen met een hulp in de huishouding? Ik zou kiezen voor bij mensen thuis, vanwege de sociale contacten. Lijkt mij zo saai in je uppie in een school zonder aanspraak.
doe nu school,maar die hebben vakantie(dus ik ook,en wordt lekker doorbetaald nu ) Maar ik kan dus voor evenveel uur in de huishouding beginnen. In sept.is mijn half-jr.contract om bij het schoonmaakbedrijf,weet niet of ik nog een contract krijg ja of nee. Moeilijk dus.
Kun je dan nu niet even op proef als hulp in de huishouding? Als je toch geen uren draait op school, kun je gelijk kijken wat je het leukst vindt! En even bespreken met het schoonmaakbedrijf over de status van je contract, ik neem aan dat de school via het schoonmaakbedrijf gaat? Als ze je geen zekerheid kunnen geven zou ik voor het huishouden gaan!
Ik doe nu bij mensen thuis en moet zeggen dat het per gezin verschilt of ik het leuk vind. Heb ook 2 gezinnen die me achterna lopen en dan overal met hun vingertje langs gaan en dat is echt niet lekker werken! En een daarvan wil ook nog eens een heel huis (van zolder tot kelder, 3 slaapkamers, 2 badkamers, 1 toilet) in 2,5 a 3 uur gedaan hebben :S Ook een gezin waar ik echt met plezier 2 dagen in de week naar toe ga! Denk dat ik inmiddels het zekere voor het onzekere zou nemen en lekker op school zou gaan werken. Zonder kletsen ben je sneller klaar en er is in ieder geval niemand die achter je aan loopt om te controleren of er niet nog ergens een stofje ronddwarreld
Ik zou lekker in me uppie werken, neem ie lekker wat muziek mee en dan werk je vaker toch wat sneller dan als je bij iemand thuis bent ...
Ik heb ook met ouderen gewerkt en vond er geen bal aan, ze wilden de hele tijd kletsen over niet interessante onderwerpen Ik zou lekker de school doen, muziekje in je oren en gaan
De school is idd wel wat fijner omdat er niemand op me let er staat ook een hele mooie DE-koffie-automaat dus kan koffie pakken wanneer ik trek heb. Nadeel daar is dat sommige juffen nog tot 17:00 op school bezig zijn,en als ik dan nét de wc-vloer gemopt heb,zij ineens nog even naar de wc moeten. En er ook eens in de zoveel tijd controles plaatsvinden(in mijn proeftijd heb ik al eens feedback gehad) tja bij mensen thuis is toch meestal ook strijken en ramen zemen dus dan heb ik dat thuis ook nog eens te doen,en strijken is mijn hobby echt niet8) Ik ga zowiezo naar het sollicitatiegesprek a.s maandag,en zie wel wat ze me te bieden hebben. Zolang de school nog vakantie heeft,kan ik nog wel even proefdraaien,en ik moet even in mijn contract nagaan,wat mijn opzegtermijn is.
ikzelf wekr in de thuiszorg als huishoudelijke hulp in verloop van tijd heb je je eigen vaste clienten en het moet natuurlijk wel van beide kanten klikken! vind mn werk geweldig en heb hele leuke contacten
Ik zou ook voor de school kiezen. Zeker ook omdat je in de vakantieperiodes niet hoeft te werken maar wel doorbetaald wordt, hoe relaxed is dat? Daarbij is het helemaal niet gezegd dat je bij mensen thuis aanspraak hebt. Die zijn misschien wel gewoon aan het werk. En als ze wel thuis zijn moet het maar net klikken. Nee hoor, ik zou lekker de school blijven doen en af en toe een plassende docente voor lief nemen. Trouwens, kun je gelijk even een praatje aanknopen en heb je ook weer wat contact. Ben benieuwd hoe het gesprek verloopt en hoe je je er dan tegenaan kijkt! x