Vanmiddag vanuit vk naar het ziekenhuis gestuurd met een bloeddruk van 150-100. Bloed urine waren goed. Gyneacoloog adviseert veel rust. Toch door de stress/adhd dus. Nu vind ik dat moeilijk te accepteren. Wilde toch wel weer deels of iets.... aan het werk. Zit nu 1,5wk in de ziektewet. Mijn man is boos dat ik dit uberhaupt nog overweeg of over nadenk. Rusten jij! Zei hij.
Volgens mij heb jij een hele verstandige man! Zo'n bloeddruk is echt hoog,de gyn zegt dan ook niet voor niks dat je moet rusten. Tuurlijk is het heel irritant als je ineens veel rustiger aan moet doen, stilzitten is moeilijk weet ik uit ervaring. Maar je kindje en je eigen gezondheid zijn nu echt even belangrijker dan je werk, vergeet niet om ook goed op jezelf en je kindje te passen! Je baby kan ook niet kiezen om rustiger aan te doen, die is voor de groei en omstandigheden volledig afhankelijk van jou...
Je hebt niet voor niks zo'n hoge bloeddruk..en daarbij zegt een gyn dat ook niet zomaar. Hoe rot het misschien ook is, het gaat nu om je kindje en niet om jou of je werk: Rust houden dus meis!
Nee die bloeddruk is echt niet oké dus je moet dit wel echt serieus nemen! Een hoge bloeddruk kan vele ernstige gevolgen hebben, ook voor je zwangerschap. Sterkte iig. en rust ECHT goed uit.
Zo vroeg in de zwangerschap al zo'n hoge bloeddruk is niet goed. Dus idd ik zou echt rust nemen als ik jou was. Je wilt natuurlijk geen zwangerschapsvergiftging krijgen. Rust is echt heel belangrijk voor je nu. En ik snap ook heel vervelend.