Hi allemaal, ik ben totaal niet depressief en heb een super leuk leven.. maar op de 1 of andere manier heb ik altijd het gevoel niet oud te worden? Een vriend van mij zei dit ook altijd en is op zijn 21e verongelukt in de ochtend.. dit zal vast ook meespelen, maar ik denk gewoon altijd dat t leven niet lang zal duren. Inmiddels 2 kinderen.. en ik moet er niet aan denken, maar ik doe het wel! Herkent iemand dit? Met vriendelijke groet,
Ik ken het gevoel niet, maar een vriendin van vroeger wel, ze is 2 jaar terug verongelukt op 24jarige leeftijd. Ik hoop dus niet dat dergelijke gevoelens kloppen bij mensen.
Ik heb het een hele tijd over Mn man gedacht. Later is hij in de ziektewet gekomen en hele medische molen door geweest ivm vermoeden MS. bleek gelukkig niet zo te wezen, en gek genoeg is het gevoel sinds die tijd weg.. maar zo raar dat je zoiets denk over een persoon en later een jaar lang bij huis heeft gezeten en van binnen en buiten helemaal gecheck wordt omdat de artsen het niet vertrouwden.
Ik herken het niet bij mezelf maar mijn man heeft altijd al geroepen dat hij de 50 niet gaat halen. Hij kan het me moeilijk uitleggen maar weet / voelt dat hij de 50 niet gaat halen. Ik probeer er niet te vaak stil bij te staan maar het benauwd me soms wel als ik aan de toekomst denk.
Precies, dat dacht ik toen ook altijd bij die vriend en hij had toch echt gelijk. Dit gevoel bij mezelf heb ik ook pas sinds een jaartje.. en dan denk ik aan mijn kinderen en dat is hartverscheurend!
Ik heb ook zo'n gevoel.. vooral sinds ik mijn zoontjes heb echt heel raar en naar. Hopelijk is het maar een gevoel.
Ook vreselijk als je dat over je man denkt! Was daar een reden voor? Gelukkig is hij compleet gecheckt en blijkt er geen reden te zijn.
Ja benauwend hè.. ik denk soms ook gewoon dat ik gek ben omdat ik zo denk! En dat hoop ik ook eigenlijk maar
Ik herken het ook. Vroeger dacht ik altijd al dat ik een erge ziekte had want ik voelde me altijd zo slecht lichamelijk. Uiteindelijk is er wel iets medisch gevonden maar nu ik daar levenslang voor behandeld zal worden en de klachten aanzienlijk zijn afgenomen denk ik nog steeds dat ik niet heel oud ga worden. Het is verder nergens op gebaseerd, puur een gevoel..
Dat hoop ik dus ook! Ik voel me soms ook zo raar hierover.. maar de afgelopen 3 nachten heb ik echt nachtmerries gehad en werd ik badend in het zweet wakker. Ik hoop ook maar zo dat dit een gevoel is
Ik heb me nooit slecht gevoeld lichamelijk, dus het is wel echt een gevoel! Maar vind t zo erg dat jij dit gevoel ook hebt.. we moeten juist genieten van dit leven!
Mijn man heeft het ook en roept al jaren dat hij de 50 niet gaat halen. Waarom weet hij niet, maar volgens hem is het dan gewoon voorbij Hij ligt er overigens niet wakker van of zo, het is niet iets wat dagelijks speelt. Ik lach er eigenlijk altijd een beetje om, maar nu ik er over nadenk .... hij is inmiddels de 40 gepasseerd Aan de andere kant denkt hij ook dat hij ook iedere dag dat hij weet wat voor weer het wordt en dat heeft hij ook zelden goed ik probeer er dus maar niet te veel over na te denken.
Een collega van mij had dat ook. Het gevoel niet echt oud te worden. Hij genoot daarom extra van het leven. Hij is inderdaad redelijk jong overleden met 55 jaar.
Nee, dat gevoel was er voor hij klachten kreeg wisten van niks voor die tijd. Gelukkig is het gevoel nu helemaal weg. Maar het is erg vervelend, hoop ontzettend voor je dat het "maar" gewoon een gevoel is.
Ik denk juist dat het je grootste angst is omdat je je kindjes niet achter wil laten. Men lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest..
Dat hoop ik ook zo! Als ik dan naar Mn kindjes kijk.. die kan ik toch nooit zo achter laten? Maar ook in dit topic reageren mensen waarbij het echt zo was. We moeten dus genieten!
Heel erg maar ik heb dat niet met mezelf meer (had t wel) maar met 1 van de kinderen. Ik heb altijd (toen ik kinderen kreeg) het idee gehad 3 kinderen om de tafel te zien in de verre toekomst..Nu heb ik er 4.. ik ben er toevallig de laatste paar dagen weer mee bezig, het beangstigt me heel erg, heb ook de verschrikkelijkste nachtmerries.. Mbt mezelf: ik heb toen ik 6 was een droom gehad dat ik dood zou gaan op mn 21e. Gelukkig niet uitgekomen dus ik hoop en bid dat mijn gevoel er gewoon altijd naast zit wat dit soort zaken betreft.