Collega ziet mij als vriendin, ik haar niet.

Discussie in 'De lounge' gestart door Maud1995, 23 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als je het wel op je werk doet, neem haar dan wel apart en niet gelijk erop inhaken als zij zegt ‘wanneer heb je nou eens tijd’ als er collega’s oid bij staan…

Sado, Zonnestralen, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Geen tijd is iets heel anders als ik wil niet. De boodschap is niet duidelijk. Daarbij kun je er niet van uit gaan dat een ander altijd maar begrijpt wat je bedoelt als je vage termen gebruikt. Duidelijkheid is altijd key. Zo voorkom je heel veel onduidelijkheid en ruis.

Anakin en Zonnestralen vinden dit leuk.
  3. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Ik begrijp jullie, van alle kanten.
    Het klopt ook inderdaad dat ik nog niet volledig duidelijk ben geweest. Want inderdaad, geen tijd betekent niet dat ik niet wil.
    Het voelde voor mij echter tot nu toe niet het moment om dat te zeggen aangezien er altijd collega's omheen staan wanneer ze er over begint. Om dan een serieuze mededeling te doen dat je eigenlijk iemand in prive tijd niet meer wil zien, vond ik niet passend.

Toevallig appte ze mij gisterochtend wanneer ik tijd had omdat, aangezien ik het altijd druk heb, dat we maar ver in het vooruit moesten plannen.
    Dit heb ik dan maar gezien als het moment om er op in te haken. Heb op een hele vriendelijke en in mijn beleving nette manier gereageerd dat geen tijd hebben, eigenlijk ook voor mij betekent dat er tussen ons niet meer in zit dan fijn contact als collega's zijnde. En dat ik dus niet de behoefte voel om nog naast het werk af te spreken.

Het was even moeilijk, want ja: zoiets zeg je nooit met plezier.

Ze heeft tot nu toe alleen gereageerd met een duimpje omhoog.

Morgen zie ik haar weer op het werk.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie meningen en kijk hierop. Dat heeft zeker geholpen!

4. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Ik denk dat het goed is dat je duidelijk bent geweest, maar ik had het dan weer niet via de app gedaan.

Jessi79 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  5. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik had dit ook niet via de app gedaan.

6. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.722
    3.945
    113
    Ik denk dat dat erg ongemakkelijk wordt..

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik denk dat waar/hoe deze boodschap was gebracht, het altijd ongemakkelijk was geworden. Niemand vindt afwijzing leuk. In dit geval heeft ze het thuis even kunnen laten bezinken voor ze elkaar weer op kantoor zien en hopelijk kan iedereen het professioneel houden :)

Maud1995 vindt dit leuk.
  8. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Ik denk eigenlijk dat het op geen enkele manier de juiste manier was geweest.
    Op het werk is praktisch gezien geen mogelijkheid om het niet ongemakkelijk te laten worden icm andere collega's en het 'apart' nemen.
    In prive tijd was in mijn ogen de beste optie, echter was daarbij weer het obstakel van haar kinderen die altijd thuis zijn.

In dit geval heb ik geanticipeerd op de situatie en ingehaakt op haar appje. Als die niet was gekomen had ik denk ik wel ervoor gezorgd dat er een keer een dag had moeten komen dat we toch op neutraal terrein hadden afgesproken.

Maar laat één ding duidelijk zijn, ieder mag hier uiteraard van vinden wat hij of zij wil hoor. Vind ik heel logisch en ook goed.
    Dit is in ieder geval hoe ik het nu heb aangepakt en wilde het jullie wel laten weten.

spruitje80, flipflop, Sophy en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Het was nooit de goede plek of tijdstip geweest om zoiets aan te kaarten. Ze heeft nu in ieder geval de ruimte gehad om dit te behappen zonder dat ze meteen tussen collega's staat of dat haar kinderen meeluisteren.

Maud1995 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina