hoi, het is misschien een te snelle vraag, omdat ik nog niet definitief zwanger ben. maar ik was benieuwd hoe het staat met zwaar tillen als je zwanger bent.. is dat alleen schadelijk in het begin van je zwangerschap? 1e 3 maanden omdat alles dan nog fout kan gaan? of later in je zwangerschap ivm harde buiken? mijn moeder heeft voor mij een MK gehad omdat ze een bierkrat van een stelling tilde waardoor ze wat voelde knappen in haar buik.. is het daardoor gebeurd of zat het babytje niet goed genoeg. ik vraag het omdat ik in de zorg werk, onregelmatig en met patienten moet tillen.. wat over het algemeen zwaar is.. en ik niet mijn evt. kindje wil verliezen.. hebben jullie ervaringen of tips? liefsx
hooooooi meid Ik zie dat alles goed gekomen is tussen jou en je vriend? Gelukkig maar! en weer voor een beebje gaan!!! ben echt heel blij voor je! En kijk eens naar mijn banner! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en dat je snel weer zwanger zult zijn, miss heeft deze rust je lichaam ook weer goed gedaan! Zwaar tillen weet ik eigenlijk niet in hoeverre ik probeer wel zo mij mogenlijk te tillen! Liefs
SZW – Zwanger en werken – Zwanger en veilig werken: informatie voor werknemers Lichamelijke belasting en zwanger Tijdens uw zwangerschap mag u niet worden verplicht zwaar lichamelijk werk te doen. Tijdens de hele zwangerschap moet u bukken, hurken en knielen zoveel mogelijk voorkomen. Tijdens de laatste drie maanden van de zwangerschap mag u per dag niet vaker dan eenmaal per uur bukken, hurken, knielen en staande voetpedalen bedienen. Regels voor tillen tijdens de zwangerschap Als u in uw werk moet tillen, zijn er de volgende regels: Tijdens de zwangerschap en tot drie maanden na de bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken. Is tillen toch nodig, dan moet het in één handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kilo. Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag u niet vaker dan tien keer per dag maximaal vijf kilo tillen. Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag u niet vaker dan vijf keer per dag maximaal vijf kilo tillen.
als je googlet (hoe schrijf je dat eigenlijk?) op zwangerschap tillen en miskraam, kom je vooral tegen dat het een bakerpraatje is. De eerste 3 maanden zijn zeer spannend omdat het nog allemaal vers is en ook de onzekerheid speelt een grote rol. Er kan nog van alles mis gaan en 1 op de 10 vrouwen krijgt dan ook een miskraam ten gevolge van een misgelopen bevruchting. Een miskraam gaat vaak gepaard met krampen en men verliest grote stolsels bloed. Als het bloeden stopt is de miskraam voorbij. Enkele risicofactoren voor een miskraam zijn: hoge koorts, rode hond, medicijnen of afwijkingen van de baarmoeder. Dit is door niemand te voorkomen en het is dus een bakerpraatje dat zwaar tillen of een stevige vrijpartij een miskraam veroorzaakt. Het juiste antwoord is dat de vrucht zich niet goed ontwikkeld en de natuur stoot dus zelf het vruchtje af. Het is een schrale troost maar het blijft zeer verdrietig en zeker indien men er lange tijd over heeft gedaan om zwanger te worden. Dit is dus ook vaak de reden dat de aanstaande ouders het pas vertellen aan vrienden en familie na 3 maanden. Er volgt dan een veiligere periode en alle organen van het kind zijn aangelegd. Zwanger wat nu?
Daar komt bij dat de regels van BEG dus gelden voor het WERK. Thuis ontkom je er natuurlijk ook niet aan om eens te moeten tillen. Luister vooral goed naar je eigen lichaam!!!!
Als eerste een miskraam wordt niet veroorzaakt door 'zwaar' tillen. En zoals hierboven ook staat...ik denk dat je vooral moet luisteren naar je eigen lichaam. Als jouw lichaam aangeeft dat tillen niet prettig is moet je het laten. Kwebbel
hoi! Ik werk met dementerende ouderen, wat ook lichamelijk zwaar (kan) zijn. Nu ik zwanger ben, maak ik meer gebruik van hulpmiddelen, tilliften etc. Ook vraag ik wat vaker hulp van een collega'tje. Zo vind ik het wel goed te doen op het werk..