Soms kun je niet meer dan alleen maar geloven in "karma"...Wellicht komen ze ooit nog terug op deze woorden en zijn ze weer wat wijzer geworden.... (zo een had ik er in mijn omgeving) Sommige mensen valt inderdaad niets uit te leggen.. Verloren energie.... Probeer je de woorden van zulke lui iig Niet aan te trekken.. Ze zijn gewoon "zielig" en weten niet beter....... Knuffel...
Dikke knuffel! Natuurlijk dat je met stomheid geslagen was en even niets wist uit te brengen. Was dan ook meer als een klap recht in je gezicht. Niet aantrekken gaat jammer genoeg niet zomaar... Mensen kunnen zo ellendige opmerkingen maken... En, het feit dat er nog steeds een soort "taboe" over onvruchtbaarheid en vruchtbaarheidsproblemen hangt, helpt ook niet... Mij lijkt het het beste dat je er niet zelf over begint opnieuw - ze gaan geen van beiden kunnen volgen waar je het ineens over hebt waardoor je je volgens mij niet beter gaat voelen. Wel kan je, als de situatie zich nog eens voordoet, inderdaad verwijzen naar familie of vrienden die je kent die in zulk een situatie zitten en je het dus bijgevolg niet grappig vind. Ik hoop voor je dat het dan wat afdoet! Heb zelf een "vriendin" die maar bleef duwen op kindjes bij vriendlief en mij; dat we echt niet moesten wachten tot we een ons wogen. De manier waarop ze het elke keer aanpakte, heeft me zo vaak doen huilen als een klein kind. Heb haar heel vaak gesmeekt om zulke opmerkingen te minderen; heel veel mensen hadden problemen en, zulke opmerkingen zijn hard dan. Dat was dan maar jammer voor die mensen was haar reactie altijd... Zij had het probleem niet; haar een zorg dus. Maar: nummer 2 laat nu heel fel op zich wachten. Ik probeer haar te steunen, maar, heb laatst daarbij wel verwezen naar al haar opmerkingen. Pas nu begreep ze hoe hard dat dat alles is... Veel mensen begrijpen het niet; "goed" voor hun; vermoed ook dat ze niet sterk genoeg zouden zijn om het mmmwereldje te doorlopen. Slecht voor ons, want, zoals marnat en marnatman zeggen: meestal lukt het hun gewoon meteen.... Lang verhaal om je een dikke knuffel te geven... Veel succes meis; hoop dat je gauw op roze mag!!
Kishka, wat vervelend dat je zo lang moet wennen en je nog steeds niet helemaal prettig voelt. En dan dit erboven op... Dat vind ik misschien wel het moeilijkste van het hele 'moeilijk zwanger worden ding', dat het echt in ALLES doorwerkt... Overal om je heen wordt je geconfronteerd met zwanger en babies: reclames, anderen die zwanegr zijn, anderen die over kinderen praten of dit soort lompe opmerkingen maken... A en toe is de grens wel even bereikt en dan moet je even de frustraties eruit gooien en daar is zo'n forum als dit heel fijn voor. Mensen die je steunen! Zet hem op meid!
Wat een klote opmerking zeg! Echt fout! Als hun in de mmm zaten hadden ze de kop ook wel anders staan! Trek er niks van aan, en kijk op dit forum! Je bent absoluut niet alleen! Ik dacht in het begin of zo voelde ik dat dat ik alleen was! Iedereen wordt zwanger om je heen behalve ik! Je bent niet alleen! Liefs diet,, succes meid.