Collega's kraamverzorgenden..

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Springboon, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Nope ik ben vrij, heb na die bevalling niet meer gewerkt, wel nog even op wacht gestaan. Maar ga morgen een weekendje weg, dus heb gisteren en vandaag vakantie opgenomen :D

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lekker ja! 'k Ga 't weekend ook lekker weg en 'k hoef pas woensdag weer. Vrij zijn is ook wel lekker :D

3. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik sta dinsdag op woensdag nacht weer op wacht, dus wordt waarschijnlijk dan weer fijn in de nacht opgeroepen. :rolleyes:

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik normaal ook maar moet even bellen dat ik pas vanaf woensdag 10 uur beschikbaar ben. Moet dan eerst de auto naar de garage brengen voor de APK. Gelukkig krijg ik wel een leenauto mee.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hallo collega`s !

Ik zie nu dit topic pas. En ben ook kraamverzorgster. Werk nu 5 1/2 jaar. En sinds mijn dochtertje er is werk ik 30% dat is dus 1 gezin per maand. Ik vind het best lastig te combineren met met dochtertje erbij. Omdat ik niet in rooster werk. Als ik 2 kids heb en ze wat ouder zijn wil ik graag meer gaan werken. Vind 3 weken thuis best lang.

Bij welke organisatie werken jullie ?

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Oeps ik lees nu dat een aantal hebben verteld waar ze werken. Ik werk bij kraamzorg de Waarden.

Ik lees dat veel van jullie nog 8 dagen werken. Hier werken we al heel veel jaren 7 dagen. (vind ik ook lang genoeg met een kleine)

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb een vraag voor de meiden die in de kraamzorg werken...

ik doe nu de opleiding als verzorgende vig en wil heel graag in de kraam zorg gaan werken zowel in het ziekehuis als bij de mensen thuis...

wat moet ik extra studeren of deelkwalificatie nemen om deze functie te doen

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb ook de verzorgende IG opleiding gedaan. Helaas moest ik IG laten vallen om kraamspecificatie te doen. Tegenwoordig kan je het allebei doen. Ik weet dat je bij onze instelling zowieso nog een bedrijfopleiding moet doen als je in dienst komt. 1 Dag per week een aantal maanden (word allemaal betaald)

Als je nog zin hebt om verder te leren kan je met IG een verkorte opleiding verpleegkundige doen. Die duurt 2 jaar. Maar het is dan niet zeker of er plek is om op de kraamafdeling te gaan werken.

Succes met je keuze !

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik wil op[ het moment geen verpleegkundige opleiding doen...

ik heb nu alleen nog praktijkopdrachten die ik moet behalen verder ben ik klaar...

ik wil graag alleen weten wat je er nog bij moet studeren of misschien een curcus moet nemen om kraam verzorgende te worden...

10. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik heb zelf ook de verzorgende opleiding gedaan, maar heb uiteindelijk als uitstroom kraam gedaan, en jij dus IG.

Ik weet niet wat je nodig hebt voor in het ziekenhuis op de kraamafdeling, maar ik kon met mijn verzorgende diploma gewoon aan de bak als kraamverzorgende. Ik denk zelf dat je eventueel met een verzorgende ig diploma ook wel als kraamverzorgende kan werken, maar dat je dan nog eventueel intern wat moet volgen... Tenminste dat denk ik wel, want bij de IG kant krijg je niets over de kraamzorg.... Ik zal je niet kunnen vertellen of dat ik het ziekenhuis ook zo is, maar ik verwacht van wel...

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb tijdens mijn opleiding allen theorie kraamzorg gekregen maar niets voor praktijk wat ik wel jammer vind...

dus als ik het goed begrijp kan ik als verzorgende ig gaan werken in de kraam zorg bij mensen thuis?
    eventueel wat extra er bij leren d.m.v. een curcus..

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ja hoor ik weet dat je bij onze organisatie zo aan de slag kunt met een IG diploma. Wel volg je dat een interne cursus en word je goed stap voo stap begeleid totdat je zelfstandig in de praktijk kan werken.

13. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik heb een vraagje meiden (eiglk een brutale vraag :oops: )
    Ik zou graag willen weten wat je ong. verdient als kraamverzorgster?
    Is dat erg weinig of valt dat mee?
    Ik ga leren voor VK maar mocht de opleiding echt niet lukken dan wil ik de kraamzorg in gaan. En overal hoor ik dat zorg erg slecht betaalt word.

Alvast bedankt :)

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik werk nu 2 jaar en ben 21 en verdien 10,72 bruto per uur.
    Wachturen krijg ik in tijd betaald. 24 uur op wacht is 2 uur uitbetaald. Goede km.vergoeding.
    't Ligt er beetje aan hoeveel je werkt. Verschilt erg per maand.
    Grote contracten krijg je vaak niet. Hoorde gisteren dat 't hoogste bij ons 120 uur is. 'k Heb nu een contract van 70-90 per 4 weken en wil hoger. Mag nu kiezen of ik 92, 104 of 120 uur wil werken. Vrees dat 120 net wat teveel van 't goede is, dus denk dat ik voor de 104 ga.

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

opzich valt het dan nog mee qua loon.
    Ik weet ook wel dat VK veel meer verdient maar lukt het niet dan wil ik kraamhulp in het is alleen zo dat ik niet ga werken voor heel erg weinig loon. Krijg nu al als kinderoppas erg goed betaald. Vandaar de vraag ;)

16. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Even een correctie, we zijn kraamverzorgende geen kraamhulpen....

Sorry maar ik irriteer me daar echt mateloos aan als iemand mij kraamhulp noemt... Ik heb een verzorgende opleiding gedaan dus ben een verzorgende geen hulp....

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ben ik met je eens!

'k Heb hier wachtdienst vanaf 10.00 uur vanmorgen. Hoop eigenlijk dat ze me niet bellen voor morgen. Ben beetje moe en heb nog geen zin ;)

18. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    ik sta nog 25 minuten op wacht, stond vanaf 8 uur vanmorgen op wacht.....

19. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    owh ja en had een nacht wacht van 00:00 uur tot 08:00 uur..... maar ben dus niet opgeroepen

20. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

sorry :oops: komt omdat het hier gewoon zo genoemd word dan ben je dat eenmaal gewend ;)

Deel Deze Pagina