Collega's kraamverzorgenden..

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Springboon, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Geeft niet hoor ;)

2. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik werk bij Kraamzorg Het Groene Kruis.
    Ik heb een contract van 24-30uur in de week.
    Maar werk veel meer dan mijn contract.

3. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hallo, hallo, hallo, hallo, hallo............ ECHO

hihihi sorry beetje uhm stilletjes hierzo?
    Hoe is het met jou Red88? Aan het werk, of ben je vrij? ik moet morgen weer op wacht van 09:00 uur t/m 17:00 uur.....
    Hopen dat ik nu wel snel aan het werk kan, stond anderhalve week geleden 4 dagen op wacht ](*,)

Ben ook nog een keer 's nachts voor niets me bed uit geweest... Kwart over 4 werd ik opgeroepen voor een bevalling, sta ik daar om kwart voor 5 wordt er niet open gedaan.... Wat bleek waren ze om half 5 naar het ziekenhuis gegaan, en de verloskundige had niets doorgegeven :c:
    Stond ik daar voor jan met de korte achternaam...

4. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Wat herkenbaar, dat je opgeroepen word, en gezin is naar het ziekenhuis.
    Heb ik ook al gehad, irritant..

ik heb me zojuist ziek gemeld, voel me niet lekker..
    griep te pakken, en vermoed een beginnende keelontsteking, dus vanmiddag naar de huisarts..

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ben ook weer aan't werk. Vorig gezin was zo leuk! :D
    'k Moet nog t/m morgen en dan nog even overleggen. Heb nog 3 roosterdagen dus zal nog wel even moeten werken.
    'k Hoorde dat er ook een gezin naar mij had gevraagd waar ik een kleine 2 jaar geleden hebt gekraamd. Ze was afgelopen week uitgerekend dus ben benieuwd of ik daar nog wat van hoor.
    Als ik goed is heb ik sinds vandaag een contract van 26 uur. Kon ook contract van 30 maar heb geen zin om weer continu aan't werk te zijn.

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ben je nog bij het gezin geweest om te kramen??

Hier weer een drukke week gehad.
    Ben nu vrij t/m vrijdag..

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nee, 'k zat toen al in een gezin dus er is vast een collega heen gegaan.
    'k Heb mn contract laten verhogen naar 120 uur. Mn man zit al 4 maand zonder werk en de centjes raken op. Dus dan ga ik maar meer werken.
    'k Ben nu 3 dagen vrij geweest en kom om 0.00u weer op wacht.
    Ben nu steeds maar 3 dagen vrij dus zal wel weer even moeten wennen.

8. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo kraamverzorgsters/ collega's!

Ik ben een ex-kraamverzorgster. Ik werk niet meer sinds ik zwanger was van mijn oudste zoon. Ik ben nu thuis aan het werk als gastouder. Ik wil er wel weer in gaan werken als de jongste naar school toe is. Ik vond het altijd super leuk werk!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    t is hier een beetje stil geloof ik.

Zag je 't niet zitten met kids te combineren? 'k Zie ook bij veel collega's dat ze eerst stoppen. Zelf ben ik wel van plan door te blijven werken eigenlijk.

Gastouder aan huis lijkt mij ook wel wat, alleen dan ben ik nog altijd thuis en 'k weet niet of ik dat wel trek.

10. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik zou niet weten hoe ik dat moet combineren, kids thuis en onregelmatig werken. Mijn man heeft een pittige baan van 5 dagen in de week. Hij kan niet zomaar vrij nemen als ik moet werken. En dat is ook niet handig want hij verdient natuurlijk veel meer dan mij ;)
    En daar komt ook bij dat ik het veel te gezellig vind om thuis bij mijn eigen kids te zijn! :D

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik werk op rooster dus dat scheelt al heel veel. 'k Wil met een kleine denk ik 2 gezinnen per maand doen. Dan ben ik zo'n 5 dagen tussendoor vrij. M'n man werkt in 2 ploegen dus die is ook een deel thuis.

'k Kan me best voorstellen dat veel kraamverzorgsters t niet zien zitten, maar k denk dat als je 't echt wilt, dat het niet onmogelijk is. Al heb je dan wel een gastouder nodig he ;)

12. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Hey mede-kraamverzorgende !

Ik werk nu sinds 1 sept 2008 bij kraamzorg de waarden :)
    En heb het er heel erg naar mij zin..

Kom hier en heb meteen al een vraagje.. Hoe doen jullie dat met kids en je werk?
    Wij gaan nu net beginnen voor onze eerste spruit, en ben bang dat ik straks wel moet gaan stoppen, omdat ik denk dat het niet te combineren is..?

Liefs B.

13. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi hoi,

Butterfly: Ik ben nu net zwanger van de 1e. En heb een contract van 80 uur per maand. dit wil ik ook blijven houden als de kleine er is.
    Hier in de buurt is nt een nieuwe kinderopvang geopend speciaal voor oduers die ind e zorg werken. Je neemt de opvang per uur af dus niet per dagdeel wat overal is. Daarnaast kun je de avond ervoor bellen als je opvang nodig hebt. Dus kun je elke dag andere uren afnemen of gewoon een week geen uren. dus helemaal flexibel precies wat wij nodig hebben aan opvang. De opvang is open van 7.00-19.00 uur
    Daarnast mijn man heeft een eiegn autorijschool en werkt dagelijks van 9.00-16.00 en van 18.00-2100 dus die kan dan eventueel de kleine 's middags ophalen en daarna ben ik weer thuis. en we hebben de beide oma's voor als ik 's avonds weg moet.

Groetjes Marleen

14. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Okee dank je voor je antwoord :)

Ik ben benieuwd of ze dat soort opvang ook hebben hier in Utrecht.
    Het zal dan wel gaan om een paar dagen in de week. Wil dan wel minder gaan werken hoor.
    Maar mijn vriend ik bakkert:p, dus die heeft andere tijden en heeft dus nachtdiensten.
    Dus dat wisselt wel af gelukkig. Maar de kleine zou ook naar opa&oma kunnen.
    Ik ga tegen die tijd wel overleggen met mijn werkgeven. Maar heeeel heeeel misschien wil ik terug naar het verpleeghuis, maar zou ik dat vóór mijn zwangerschap moeten doen?
    Of zou ik ook gewoon kunnen solliciteren als ik net zwanger ben, dus het zelf net weet?
    Want dat zit je in je proeftijd natuurlijk, en dan kan je het nog wel geheim houden.
    Natuurlijk wil ik dan wel meteen een vast contract, en geen jaarcontract. Dus als ze die eis accepteren, zou het goed moeten zitten neem ik aan? Pff, ben ingewikkeld allemaal ;)

Liefs butterfly.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Je krijgt volgens mij nergens gelijk een vast contract. Ik heb ook eerst 2x een half jaar contract gehad.

Flexibele opvang is een must, dan is het volgens mij wel te doen. Ik werk nu 120 uur en met een kleine wil ik waarschijnlijk 92 uur werken. Dat is wel het max. anders ben ik te weinig thuis.

16. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    hoi hoi

ben van de week aangenomen om in september de verkorte kraamopleiding te gaan doen bij het kraamburo.

heb ook 2 kids nu maar heb nu 2 gastouder gevonden die aan huis gaan komen. de ene 3 dagen en de andere 2 dagen.

de weekend en feestdagen is me man altijd thuis. de3 ene week heeft hij vroege dienst dus dan is de oppas hard nodig en de andere week heeft hij avond dienst is het alleen de middag nodig

ben benieuwd hoe het zal gaan

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat leuk zeg!

Ik ben inmiddels zwanger dus ik kan ook gaan nadenken hoe we 't straks gaan doen.
    Waarschijnlijk gaan we mijn zusje vragen om als gastouder bij ons thuis te komen. Lijkt me toch even wat gemakkelijker dan je kleine altijd weg te moeten brengen.

18. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    wij laten ook iemand aan huis komen als gastouder, zit ook met dat de oudste straks naar school gaat dus moets iets in de buurt vinden. en zo is het makkelijk als ze nog slapen kun nen ze blijven slapen en als ze ziek zijn zijn ze vertrouwd thuis

19. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Hai mede-kraamverzorgenden!

Ik ga per 1 september helaas weg bij mijn bureau omdat ik toch weer de ouderenzorg in wil. Is straks ook eens stuk makkelijker met opvang en hoef ik geen hele week achter elkaar te werken !

LiefsB

20. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    dag collega s

ik ben nu bezig met de opleiding tot kraamverzorgster. Ik ben volgende maand klaar. heb volgende week nog theorie examens, en in juli nog 2 en dan ben ik klaar ! heb mijn praktijk examens allemaal gehaald.
    Wij hebben mijn zusje als gastouder aan huis. ideal! kindjes fijn en voor moeders ook.

we kwamen er nu alleen achter vorige week dat smurf nr 4 zich ook aanmeldt. ondanks alle bescherming toch zwanger geraakt. dadelijk maar kijken hoeveel uur ik wil gaan werken en hoeveel haalbaar is.

liefs

Deel Deze Pagina