Goedemiddag dames Wie kan mijn vraag beantwoorden. Ik heb al een mail gestuurd naar de ziekenhuizen maar waarschijnlijk willen ze er niet op reageren. Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek bij het ziekenhuis voor de opleiding verpleegkundige mbo 4 in september Nu willen mijn vriend en ik heel graag een 2e kindje, we zijn al een keer zwanger geweest maar dat is een miskraam geworden dus nu is dit een beetje een probleem geworden. ( ik had in eerste instantie voor de opleiding uitgerekend geweest.) Maar wat ik wil weten of er een regeling is als je tijdens de opleiding zwanger raakt. Ik heb namelijk al een zoon en een eigenhuis dus moet wel zekerheid hebben voordat ik mijn huidige baan opzeg. Ik wil heeel graag als verpleegkundige aan het werk, en nu ik de kans heb wil ik hem ook graag pakken. En ik ben bang dat ik afgewezen wordt als ik het vraag tijdens de gesprek. Kunnen jullie aub mijn vraag beantwoorden
Ik kan je alleen mijn eigen ervaring vertellen, of je er blij van wordt is een 2e... Ik deed ook de BBL opleiding voor vpk niv.4 , tijdens de opleiding ben ik helaas ontslagen vanwege mijn zwangerschap. Ik was ongeveer 18wkn zwanger toen ik hoorde dat mijn opleiding werd beeindigd.
Bij ons in het ziekenhuis kun je gewoon tijdens je opleiding zwanger worden. Je krijgt dan dezelfde voorwaarden als een gediplomeerde medwerker. Alleen doe je dus langer over je opleiding omdat die vanwege zwangerschap wordt onderbroken. Maar het is te doen. Ontslaan enkel en alleen vanwege zwangerschap is iets wat niet mag volgens mij. @Dees; weet je zeker dat er niet iets anders aan de hand was? succes.
zo gaat het bij ons ook. Je onderbreekt de opleiding voor bijv. 6 maanden en gaat daarna verder. Alleen parttime werken is zeer lastig (althans minder dan 32 uur). En je moet alle diensten werken (natuurlijk niet tijdens zwangerschap, maar daarna)
Ik doe ook de opleiding verpleegkundige in het ziekenhuis. Bij ons krijg je gewoon een verlenging. En idd wat al eerder benoemd is je moet minimaal 32 uur na je verlof werken en alle diensten draaien. Maar of ze je al aannemen voor de opleiding als je zeg dat je bezig ben voor een tweede weet ik niet, aangezien er zoo veel sollicitatie's altijd binnen komen voor de functie.
Je hoeft niet te melden dat jullie bezig zijn om zwanger te worden, een werkgevermag het niet eens vragen. Omdat je er een opleiding bij gaat doen weet ik niet of ze het mogen vragen maar je hoeft er iig niet op te antwoorden. Ze weten ook als ze een jong iemand aan neemt dat de kans op een zwangerschap groot is Gr An