Zoals de titel al zegt,wie weet er een alternatief voor floradix ivm ijzer. Van zowel het drankje als de pillen word ik helemaal misselijk van de smaak,als ik er alleen al aan denk krijg ik de rillingen!
Mijn zoontje krijgt Ferrofumuraat, (is wel alleen op recept verkrijgbaar, maar las op internet dat het ook door huisartsen en vk wordt voorgeschreven bij laag hb) hij krijgt een drankje... maar ik vind het echt heel erg stinken en ben bij dat hij het door zijn sonde krijgt... Dus ik denk dat het voor jou niet per definitie een beter altneratief is... maar ik weet niet hoe de floradix ruikt...
@Maartje,Roosvicee Ferro heb ik ook aan gedacht maar volgens mij moet ik liters drinken wil dat wat helpen lijkt me. @Mik,ik neem het nu 4dgn maar echt ik moet het klaar zetten met een glas vruchten sap ernaast en het inschenken met mijn neus dicht en dan met neus dicht achterovergooien,glas sap erachteraan en dan moet ik nog moeite doen om het binnen te houden.Gewoon erg maar ik vind het zo vreselijk. Ik ben een grensgeval wat HB betreft maar wel veel moe vandaar dat ik het wil innemen.
de roosvicee werk goed hoor ik had tijdens de zwangerschap een telaag hb en werk misselijk van de floradix en ik kreeg diaree van de pillen van de gynn. met de roosvicee kon ik mijn hb mooi omhoog helpen. en een glas sisasappelsap tijdens het eten bevorderd de ijzer opname
wat ik gedaan had was gewone roosvicee (aardbei) mengen met floradix, dan krijg je de smaak van Roosvicee Ferro
Hahahaha gijsje sorry moet ect even lachen Dat is namelijk precies hoe ik ook mijn floradix inneem! Haha Je kan beter nog even je neus dichthouden tot je Al een paar slokken sap op heb dan ia t wat Minder... Maar ik had er ook zoon moeite mee hoor, maar gek genoeg went t wel! overigens nog steeds wel met de neus dicht
Hier ook Ferro gedronken, maar merkte weinig verschil. Nu met die ferrofumuraat pilletjes voel ik me een stuk beter. Floradix heb ik ook geprobeerd, maar wat is dat idd smerig. Met een flinke scheut diksap ging het nog wel.
punt is, of je nu ferro of floradix neemt de geur en smaak die je waarschijnlijk zo vies vind, is de ijzer smaak. En dat is natuurlijk net wat je nodig hebt. dus ik zou ook floradix door ander drinken doen bv jus d'orange of de ferro hierdoor mengen. sterkte, ik heb zelf ook floradix genomen na mn bevallen ivm bloedverlies en vond het ook vies maar het helpt wel.