Goedkoopste manier om aan vaste telefoon te komen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chantico, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Mijn vriend en ik hebben alleen allebei een mobieltje, maar eigenlijk zou ik wel een vaste telefoon in huis willen. Maar ik heb geen zin in dure abonnementen of aanschafkosten.

Iets waar je een gratis vast toestel bij krijgt (maakt me niet zoveel uit hoe het er uit ziet) en waar je alleen de minuten betaalt die je belt, zou het mooiste zijn. Bestaat dat?

Of kun je ergens een goedkoop abonnement nemen en dan via Tele2 of weet ik veel wat goedkoop bellen (desnoods alleen naar vaste nummers)?

Graag tips!

2. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hoi Chantico,

Ik lees graag mee, dus hierbij het topic nog even naar boven.

Ik heb ook enkel een mobieltje en zit te twijfelen om er een vaste telefoon bij te nemen, vooral met de komst van de baby zal ik vaker thuis zijn en ik verwacht dat mijn moeder ook wel wat vaker zal gaan bellen ;) ik jaag haar ook wel een beteje op kosten met mobiel bellen steeds. Ik zit zelf te denken aan een all-in-one pakket van Ziggo of KPN....

Hebben mensen hier ervaring mee? Gaat het je daadwerkelijk schelen financieel gezien?

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik vind bellen met Ziggo niet echt goedkoop. Wij betalen ongeveer 55 euro, maar dat is wel inclusief internet en abbonement voor de telefoon.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb upc, bellen internet en tv. ik heb zelf zo'n pakket samen gesteld, totaal betalen wij 55 euro per maand, ( wij hebbe upc digitaal dus opnemen en op pauze zetten terug kijken etc.)

met bellen is het ook onbeperkt bellen naar alle vasten nummer, of het nou kpn,upc,tele2 of wat dan ook is, dus niet alleen van upc naar upc, gewoon echt alle vast nummers, dat is wel ideaal vind ik.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook UPC. Bellen kost geloof ik 9,95 per maand (zit dus ook bij een all-in pakket in) en wij kunnen ook onbeperkt naar vaste nummers bellen.
    Zitten maandelijks rond de 60 euro, denk dat wij wat sneller internet hebben dan mejojo want telefoonkosten hebben we praktisch niet.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben HetNet internet,en internettelefonie net het bedrag van deze maand gekregen 44.35 (4,35 voor bellen) wij bellen erg weinig mijn man zijn zakelijke gsm mogen we onbeperkt mee bellen/smsen wij kunnen wel een abbo afsluiten voor 10 euro onbeperkt bellen maar dat halen wij niet.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Hier hebben wij ALICE. Internet plus bellen (gratis naar alle vaste nummers binnen Nederland) voor 30 euro per maand.

8. Popkoorn

wij hebben 30 euro internet en 15 euro bellen. en 13 euro tv

ook rond de 60 euro dus :p alleen hebben wij het besteld dat we het goedkoopste gratis krijgen zitten dus op 45 euro maar daar zit nog 10 euro kabelkosten ofzoiets per maand bij.

maar wij hebben wel internet op het snelst :p

maar is wel ideaal dat gratis bellen, en upc opnemen en op pauze zetten enzo :p

9. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    zijn jullie ook tevreden over upc
    je hoort zoveel negatief
    en wij wouden ook wel overstappen naar upc
    is het een aanrader

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Hier zulke slechte ervaringen met UPC gehad (wel al zeker 6 jaar geleden) maar zodanig slecht dat ik daar nooit maar dan ook nooit meer een dienst zal afnemen.

11. Popkoorn

ik heb upc nu ruim anderhalf jaar, ik zou niet zonder willen:p
    ik kan dingen opnemen, ik kan dingen terug kijken,
    op on demand staan tv progamma's die kunt terug kijken
    je kunt films huren via upc
    je kunt tijdens de film een film op pauze zetten,
    als je tv aan het kijken bent en je hebt iets niet goed verstaan of niet goed gezien of je wil het stukje nog een keer bekijken kun je even terug spoelen. als je lang op pauze hebt gehad of veel hebt terug gespoelt kun je in de reclame's doorspoelen...

ja ik vind het echt een aanrader,
    ik heb weleens dat on demand het niet doet, maar dan zit de kaart niet goed, en ik heb nu 2 keer gehad dat upc raar deed maar dat is even stekker eruit.. minuut wachten stekker erin en alles is weer goed,

12. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    oke dat klinkt goed dan
    en dat werkt wel weer allemaal met een kabel he
    kan het bv boven zonder kabel gedaan worden

want met digitenne heb je geen kabel nodig

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Thanx voor het uppen, Meryl!

Dus UPC heeft wel een interessant pakket en de UPC-klanten hier zijn er wel tevreden over. Ik zal hier eens een rekensommetje maken hoeveel we denken te besparen met een vaste telefoon + wat we nu kwijt zijn aan tv en internet.

En Alice, is dat een beetje betrouwbaar? Wel goedkoper, lijkt het.

Maar moet je dan bij UPC bijvoorbeeld zelf ook nog een toestel kopen? Wat kost een vaste telefoon tegenwoordig?

En kan digitale televisie ook op oudere modellen tv's? En inderdaad: kun je er dan boven nog een tweede toestel op aansluiten, of moet je dan ook een tweede decoder ofzo van de afnemen?

14. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
  15. zustertje

Je hebt vaste telefoons die 10 euro kosten maar je hebt er ook die 200 euro kosten je kan het zo gek maken als je zelf wilt!

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Het grote voordeel bij Alice is dat je geen jaarabonnement hebt wat inhoudt dat als het je niet bevalt je elke maand kunt opzeggen. Je zit dus niet eerst ten minste één jaar aan ze vast. Ik heb dus zowel internet als telefonie en ben er erg tevreden mee. Bel altijd gratis naar vaste nummers en internet werkt goed. Heb het nu zeker een jaar en ben niet van plan bij ze weg te gaan. Ook het installeren ging goed (heb ik zelf gedaan).

17. zustertje

Bij HetNet kun je ook elke maand opzeggen echt een pluspunt.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook erg tevreden over UPC. Zou niet meer anders willen.
    Werkt idd ook gewoon met kabel.

19. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    wij betalen ongeveer 20 euro geloof ik voor telefoon en internet.. daarbij bellen we gratis naar alle vaste nummers.. en de tv betalen we 8,50

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier ook zeer slechte ervaringen met UPC. Wij hadden internet en bellen. Internet lag er regelmatig uit, maar ook de telefoon. Soms hadden we uren geen mogelijkheid om te bellen of gebeld te worden. Dan moet je met je mobieltje die achterlijk dure klantenservice (10 cent per minuut en je zit rustig een half uur te wachten) bellen en die konden dit probleem niet voor ons oplossen.

Uiteindelijk alles eruit gegooid en overgestapt naar KPN Planet (internet+bellen). Wereld van verschil. Supersnel internet, wat ook àltijd beschikbaar is en bellen. Dit pakket kost ons 50 euro per maand (abbonementsgeld hangt af van wat voor internet service je wilt natuurlijk, je kan al voor 30 euro per maand een abbo internet+bellen afsluiten). Alleen klantenservice is ook niet zo snel van begrip als je eens een vraag hebt. Maar denk dat dat een algemeen probleem is bij helpdesks, naar wie of voor wat je ook belt..

Deel Deze Pagina