Ik heb m ook gehad en was ook bang voor het onderzoek. Heb mij er zo over op zitten winden en was bloednerveus in de wachtkamer.. Kon wel janken. Maar achteraf gezien vond ik het onderzoek zelf onwijs meevallen. Ik had ook een roesje en kan mij wel herinneren dat ik een keer of 3 bij was en dat het 1x tijdens het 'wakker' zijn pijn deed maar hoe en wat precies.. Nee geen idee, ik was verder echt out van het roesje. Ik vond het laxeren echt veeeeeel erger dan het onderzoek, ik had serieus geen kont meer over na een uurtje, dat spul brandt als een gek. Als ik t nog s zou moeten doen dan zou ik zorgen voor een mooie grote pot vaseline Succes! Oh na het onderzoek voelde ik mij gewoon weer helemaal oke, geen buikpijn en zelfs m'n kont deed geen pijn meer heb wel de rest van de middag geslapen.
Ik zette van te voren een kan water koud voor ik die moviprep moest gaan aanmaken. Dronk die rommel per halve liter met een rietje in rap tempo op, dat werkte voor mij het beste.....je moet het vooral niet gaan proeven
3 keer gehad 1e keer niks gevoeld. 2e keer zonder roesje heb de boel bij elkaar gegild. Plus een fijn maagonderzoek erbij... 3e keer paar weken na het 2e nderzoek nu met roesje. Schijn tijdens toch wakker geworden te zijn en veel gevloekt waardoor ze zijn gestopt. Ct scan daarna gehad. Klachten waren: veel buikpijn, maagpijn, 18 kilo in 3 maanden kwijt, flauwvallen ect Nooit wat gevonden. Uiteindelijk kreeg ik medicijnen om de boel rustig te houden en gooide ze het op pds. Ik heb dus meerdere ervaringen. ...drankje is vreselijk! Ik gooide er limonadesiroop door....en een rietje helpt ook wel. Sterkte!