[color=blue]Alcohol en zwanger willen worden...[/color]

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Narcissen, 20 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Alcohol of niet?

  1. Ja, ik drink af en toe een glaasje

  2. Nee, ik doe aan algehele drooglegging

  3. Ik trek me er niks van aan en drink meer dan af en toe een glaasje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Narcissen

    Narcissen Bekend lid

    20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    In alle boeken wordt je natuurlijk aangeraden om geen alcohol, koffie, drugs, nicotine te gebruiken als je zwanger wilt worden en natuurlijk al helemaal niet als je zwanger bent.
    Hoe gaan jullie daarmee om?
    Algehele drooglegging??
    Dat levert dan misschien weer stress op en dat is ook niet goed
    Narcissen
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik drink al niet veel alcohol en ik rook niet. Koffie drink ik ook maar zo af en toe en dus stop ik dan helemaal, maar alleen als ik ook echt zwanger ben.
     
  3. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik drink nooit geen alcohol!
    ik word al dronken van kersenbonbons......ik kan er gewoon niet tegen!
    ik drink ook nooit kooffie.....vind ik niet lekker....ik drink liever thee.
    maar het ergste is.....ik rook wel!
    maar als ik weet dat ik zwanger ben stop ik meteen!
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tja, ik heb eigenlijk nergens echt rekening meegehouden... :oops: ik heb gerookt en ook echt wel wat gedronken..Toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was, ben ik wel direct met beiden gestopt.
     
  5. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Toen ik zwanger was dronk ik heel af en toe een glaasje wijn. Normaalgesproken drink ik elke week wel wat, zeker in de weekenden.

    Groetjes, Wendy
     
  6. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik drink normaal ook heel weinig tot niets.. maar met speciale gelegenheden wil ik best wel een wijntje nemen... maar dat deed ik voor de zwangerschap ook al zo... roken heb ik geprobeerd te stoppen, maar helaas mislukt... nu rook ik zo;n 5 a 6 per dag... (schaam)
     
  7. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    we drinken af en toe wijn bij het eten. nu we nog druk aan het klussen zijn ben ik daar nog niet mee gestopt. ik slik wel foliumzuur maar probeer voor de rest mijn leven maar zo gewoon mogelijk te houden. als je het met mate doet, de alcohol, valt de schade ook wel mee. ik denk dat ik meer stress krijg door er zo bewust mee bezig te zijn om alles om te gooien. wel eet ik geen rauw vlees meer en geen salades ivm risico toxoplasmose. roken doe ik gelukkig niet. als ik zwanger ben stop ik wel meteen met alcohol.
     
  8. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Hallo,

    Toen ik ben gestopt met de pil, ben ik ook gestopt met alcohol drinken en roken. Ik deed dit dan wel eventjes als ik ongesteld was geworden.
    Maar ja, ik was maar 1 x ongesteld geweest en bleek achteraf ook nog zwanger ook!!
    Ik drink/lust geen koffie. Het biertje mis ik niet en het roken heb ik helemaal geen moeite mee, vind t nu zelfs smerig (gelukkig)! Maar daarintegen snoep ik wel meer...tis ook zo lekker!!
     
  9. Jacomien

    Jacomien Lid

    5 nov 2005
    30
    0
    0
    Noorden des lands....
    Ik drink uit princippe helemaal niet. Ik heb gezien wat voor ellende daar achter weg kan komen, dus hoef nergens mee te stoppen.
    Ik rookte wel, maar sinds ik weet dat we zwanger willen worden, ben ik daar ook mee gestopt.
    Dit zijn dingen die die je zelf, daar hoef je je ongeboren hulpeloos kindje niet mee lastig te vallen, die heeft al moeite genoeg om goed te groeien, dus waarom zou je dit je kind aan willen doen.
    Toch hebben ze mijn zus in de tijd aangeraden toch eens een glaasje rode wijn te drinken tijdens de zwangerschap. Terwijl ze zelf ook nog geen druppel dronk.
    Dus het zal toch wel ergens goed voor zijn, anders kreeg ze dit advies niet.

    Maar het is een keus van een ieder, je moet doen waar je je goed bij voelt en waar je geen schuld gevoel van krijgt tegenover je kindje.

    Een vriendin van mij, heeft altijd gerookt tijdens de zwangerschap en ze kreeg een kindje die niet levensvatbaar was. Ze konden geen oorzaak vinden, maar ze konden ook niet uitsluiten dat het van het roken kwam, ja wil je met zo'n gevoel de rest van je leven door, ze heeft het er nu nog moeilijk mee, met het verlies, maar ook het gevoel of ze er zelf alles aan gedaan heeft om het te voorkomen. en dat gevoel heeft ze niet!

    Dit wilde ik gewoon even kwijt!

    Liefs Jacomien
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb vanaf het moment dat we echt bezig waren zwanger te raken geen alcohol meer gedronken. Vind dit best wel lastig aangezien wij nog al eens gezellig een glaasje wijn drinken bij het eten/bij vrienden.

    Koffie drink ik met mate - en sowieso al met veel gekookte melk.

    Pim
     
  11. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Narcissen,

    Misschien is het goed om even op te helderen wat de concrete vraag is. Gestopt toen je zwanger wilde worden OF gestopt toen je zwanger was.

    Als we de onderzoeken moeten geloven is een glaasje wijn bij tijd en wijle helemaal geen probleem.

    Gr,
    Jansen
     
  12. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Een glaasje wijn bij tijd en wijle.... alleen niet als je zwanger bent, dit is nog niet zo lang geleden (half jaar?) in het nieuws geweest. Ook een heel klein glaasje wijn zorgt al voor een reactie bij de baby, en als 2 glazen niet goed is, dan is eentje dus ook al teveel.

    Groetjes van Kiki
     
  13. Narcissen

    Narcissen Bekend lid

    20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Het gaat mij er eigenlijk vooral om wat je doet als je zwanger wilt worden, dus niet als je het al bent.
    Voor mij is het eigenlijk zo klaar als een klontje: als ik blijk zwanger te zijn dan stop ik met alcoholische versnaperingen. Roken daar ben ik gelukkig al helemaal vanaf. Caffeïne: ik drink altijd kruidenthee, en koffie een of twee bekertjes per dag, dus dat valt te overzien geloof ik.
    Nee, maar als je bezig bent met zwanger worden, wat dan?
    Welke invloed heeft alcohol en nicotine op je eitje of op de spermacellen??

    Groeten Narcissen
     
  14. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    Sinds ik gestopt ben met de pil, geen alcohol meer voor mij! Ik wil geen enkel risico lopen.
     
  15. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik drink af en toe een wijnttje tot dat ik er achter kwam dat ik zwanger was en sinds dien niks meer gehad
     
  16. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    tot ik zeker weet dat ik zwanger ben, mag ik van mezelf op zijn tijd nog wel een biertje of wijntje drinken. Als ik zwanger blijk te zijn, stop ik er mee. Je weet echter nooit hoelang het duurt voor je zwanger bent, dus ik vind dat ik dan niet al die tijd al rekening hoef te houden met iets wat mogelijk gebeuren zal. Zwanger raken is een gift die je niet kunt plannen, hoewel ook wij wel extra klussen in de vruchtbare dagen. T is en blijft toch afwachten en af en toe een glaasje wijn vind ik tot die tijd wel lekker. Roken doe ik niet dus dat is makkelijk.

    groetjes Karin
     
  17. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Zo denk ik er ook over!
     
  18. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    elke keer als ik ongi was geworden dan dronk ik gewoon een glas rode wijn, alleen de laatste week niet, maar ik drink nooit meer dan 1 glas in de week, meestal in het weekend of als we ergens zijn.
     
  19. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    nou alcohol doe ik dus helemaal niet meer aan sinds ik zwanger ben , ja roken doe ik wel.

    groetjes anita
     
  20. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    wanneer ik zwanger ben doe ik het natuurlijk ook niet meer...
     

Deel Deze Pagina