Zijkant buik doet zeer

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mallejan, Jan 26, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mallejan

Mallejan Bekend lid

Jan 7, 2020
    940
    758
    93
    Female
    Dames,

ik heb een gekke buikpijn. Elke keer na een dag werken heb ik erge buikpijn. Ik werk thuis maar moet ook dagen naar kantoor. Vorige week ook zon buikpijn gehad en hele nacht wakker gelegen van de pijn.

vandaag weer gewerkt en weer zon buikpijn.
    Ik zit de hele tijd achter een pc. Ik loop om de 15 minuten. Maar het helpt niet. Als ik thuis werk kan ik op de bank zitten met mn laptop op schoot en heb dan nergens last van. Ik heb op werk het gevoel dat ik steeds wat naar voren moet zitten en dus mn buik aanspan, en daarom zon last krijg.
    Vorige keer de VK gebeld en gaf aan dat ik het moet aankaarten op werk. Ik heb dit gedaan maar wordt niet erg serieus op gereageerd...

herkent iemand deze buikpijn. Ik heb een fotootje bijgevoegd met waar de pijn zit. Ohja, t voelt alsof er nu constant spanning staat op mn buik. Uitrekken doet ook zeer en diep ademhalen ook..

Attached Files:

2. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Ik denk hetzelfde als jou, lijkt alsof je je buikspieren steeds hebt aangespannen. Je kunt nog proberen je bureaustoel te verstellen, zodat deze meer ondersteuning in je rug geeft?
    Vervelend dat je werkgever er niet op ingaat!

3. Mallejan

Mallejan Bekend lid

Jan 7, 2020
    940
    758
    93
    Female
    ja indd. Zo voelt t. En lig nu weer plat in bed omdat ik t gewoon slecht trek.... gek van

4. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

Jan 18, 2016
    3,025
    5,138
    113
    Dat zijn je buikspieren die bij deze termijn van je zwangerschap uiteen gaan wijken om ruimte te maken voor je groeiende baarmoeder. Op je getekende plaatje is dat prachtig te zien: die twee rode lijnen zijn je rechte buikspieren, die lopen normaal gesproken recht naar beneden en nu schuiven ze als een gordijn opzij. Dat geeft een soort spierpijn.

Zolang het geen pijn is die met regelmaat komt en gaat (als een weeën patroon om de paar minuten) kan het geen kwaad. Warmte helpt vaak om te ontspannen, dus een warme kruik tegen je buik of warme douche/bad.

Het is inderdaad slim om een houding te zoeken waarin je comfortabeler zit. Waarschijnlijk zal de spierpijn met een paar weken ook wat afnemen als je buikspieren gewend zijn aan hun nieuwe positie.

5. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

Mar 6, 2020
    1,558
    866
    113
    Ede
    ik heb PRECIES DIT!!!!!

En ik was vandaag bij de vk en het is groeipijn. Ik krijg ook buikpijn van achter een bureau zitten. Zoooo herkenbaar. Je mag gewoon 3x per dag 2 paracetamollen.

6. RLSD

RLSD Niet meer actief

Herkenbaar, daar heb ik ook heel veel last van gehad. Simpelweg groeipijn door een groeiende baarmoeder en de ruimte die hiervoor vrijgemaakt wordt in je buik.

Hier hielp warmte wel wat, dus veel met een kruik op de bank/bed gelegen en in bad gaan was ook wel prettig.

7. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

Jun 2, 2018
    892
    1,186
    93
    Female
    Hi @Mallejan ik heb daar precies op die termijn ook last van gehad, vervelend gevoel he :confused: Ik ging ervan uit dat het was wat @Muisje2016 zegt, en na een weekje werd het al snel minder. Bij jou hopelijk ook snel!

Share This Page