Colostrum kolven tijdens zwangerschap

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lentemama87, 22 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentemama87

    Lentemama87 Nieuw lid

    22 apr 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    Goedemorgen,

    Ik ben bijna 37 weken zwanger en sinds enkele dagen begonnen met het kolven van colostrum. Inmiddels ben ik van niets naar een aantal druppels gegaan.

    Ik lees dat 2 ml al voldoende is voor de eerste voeding. Ik kan dit op een dag wel kolven denk ik, alleen krijg ik het niet in de voedingsspuit?

    Zijn hier moeders die dit ook gedaan hebben? Hoe bewaren jullie het als je nog niet heel veel kolft??
     
  2. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    802
    509
    93
    Ik kreeg zo'n 2 ml spuitje mee van de apotheek om het te proberen. Die kan je daar ook in grotere hoeveelheid krijgen.

    Hoe 'kolf' je? Want in principe wordt afgeraden om met een kolf te kolven, maar om het met de hand te doen. Dan kan je het opvangen in een bakje en daarna dat opzuigen met het spuitje.
     
  3. Lentemama87

    Lentemama87 Nieuw lid

    22 apr 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    Met de hand lukt niet, dus doe het met handkolf. Ik vang het op met een lepel. Maar omdat het zo weinig is, krijg ik het niet in de spuit....
     
  4. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.918
    3.003
    113
    Vrouw
    Ik deed het altijd met de hand kolven. Kolf is volgens mij geen goed idee ivm het vroegtijdig kunnen inzetten van je bevalling, maar vraag even na bij je vk.

    Ik ging vaak in bad zitten, warmte stimuleert ook. En, misschien een beetje gek, maar klaarkomen zorgt ook voor meer colostrum.

    Ikzelf zoog gewoon iedere druppel op met het spuitje. Ookal was het spuitje niet helemaal vol. Na drie keer hand kolven ging alles van de koelkast de vriezer in en dan ging ik daarna weer met een nieuw spuitje aan de slag.

    Heel veel succes met de laatste loodjes!
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    289
    83
    Emmeloord
    Ik deed het met de hand kolven en dan opvangen in een medicijnen bekertje. Zoiets als bij hoestdrank zit. Zo klein bakje. En dan met spuitje optrekken.
     

Deel Deze Pagina