Hallo allemaal, Ik heb nu een week vreselijke jeuk onder voeten en sinds een paar dagen beginnen soms mijn handpalmen ook. De vk heeft mij vandaag doorgestuurd naar de gynaecoloog waar ik morgen een consult heb. Ik heb een vraag aan de dames die hier ervaring mee hebben: Ik weet dat ze gaan bloedprikken, maar gaan ze nog iets anders doen? Ik lees iets in een ander topic over dat je direct ook een CTG krijgt ook als de waardes nog niet bekend zijn. Ik wil dit graag weten ivm of ik mijn dochtertje van 2 mee kan nemen of niet. Ik heb namelijk eigenlijk geen oppas, maar zou het evt. nog net kunnen regelen als het noodzakelijk is. Alvast bedankt!
Ja ik heb ervaring, 2x gehad. Beide keren kreeg ik het rond 35 keren, dus ik vind het nu al weer erg spannend. Mijn symptomen waren vooral enorme jeuk aan mijn handpalmen waarbij niets te zien was. Ik voelde me ook niet zo lekker. Ik ben 2x direct ingeleid, 1 x met 37,5 en 1x met 36,1. Ze wilden geen risico's nemen of het afwachten. Achteraf ben ik daar heel blij mee. Ik heb geen ctg gehad, wel bloedprikken en uiteindelijk is er ook gekeken of ik al wat ontsluiting had of ze goed konden inleiden. Ik was om 16.45 bij de gyn en er werd meteen besloten dat ze me de volgende dag zouden inleiden (36,1) heel heftig, maar wel goed. Het kan voor de baby heel gevaarlijk zijn, dus bij minste geringste twijfel meteen aan de bel trekken! Hoever ben je nu zwanger?
Ik zou overigens je dochter thuis laten bij de oppas en je man meenemen.. je weet nooit wat ze gaan doen, wat er besproken wordt of hoe het loopt. Ik kreeg direct inwendig onderzoek, de vraag is of je je dochter erbij wilt hebben. Ook bij een beslissing is het fijn als je partner erbij is.
Ik ben 35 weken zwanger vandaag precies. Heb de jeuk sinds ongeveer 5 dagen. Ik denk dan inderdaad dat ik toch even een oppas probeer te regelen voor de zekerheid. Ik hoop echt dat het niets is 😕.
Geen ervaring met cholestase, wel met extra onderzoeken (medische controles en onderzoeken dus niet standaard controles) toch zou ik liever niet m'n kind mee nemen maar mijn man erbij willen hebben. Zoals maantje al zegt je weet nooit wat er ineens besloten wordt of moet gebeuren, het kan lang duren wat voor een kind ook niet fijn is en je zelf misschien ook onrustig bent. Dan heb je genoeg aan jezelf! Succes ik hoop dat het geen cholestase is!
Bedankt voor jullie reacties! Maantje80; hoe lang duurde het voordat je de bloeduitslag terug had? Een week ofzo? Wat heftig dat ze gelijk ingeleid hebben. Goed natuurlijk dat ze geen risico nemen maar van de een op de andere dag gaat het dan zo snel. Ik ben van mijn eerste gewend tot 41,5 week te lopen 😳. Stom he, wordt zo overdonderd bij de vk dat ik dit allemaal vergeten ben te vragen.
nee hoor, niet stom, als je dit ineens op je bordje krijgt is het logisch dat het je overdondert. De laatste keer bij mij was in augustus 2011, toen moest mijn bloed via belgië of Rotterdam onderzocht worden (mijn ziekenhuis zat in zuid oost brabant, ik heb drenthe in mijn profiel staan om niet herkent te worden ) Dat zou op zijn snelst 10 dagen duren, maar dat was toen. Ik heb begrepen dat het nu veel sneller kan. Met mijn klachten wilden ze geen 10 dagen afwachten, vandaar dat ik al werd ingeleid voordat de uitslag precies bekend was. Achteraf (10 dagen later, toen was mijn dochter er al) was het inderdaad veel te hoog. Het is goed dat ze in mijn geval die 10 dagen niet hebben afgewacht. Hoe snel het momenteel kan weet ik niet, ik begreep van de gyn in oktober 2011 wel dat het toen al sneller kon. Als het cholestase is, hou er dan rekening mee dat ze je (afhankelijk van het bloedonderzoek) eerder in gaan leiden, wanneer zal afhangen van de hoogte van de galzouten en hoe lang ze op een uitslag moeten wachten. Succes!! Hou je ons op de hoogte?
Ik ging samen met mijn man en dochter van 2,5. Ik was 34wkn toen ik bij de gyn kwam; bloedonderzoek en echo. Rond de 35wkn werd ik thuis opgebeld door de gyn dat hij me op wilde laten nemen, bij het 'inchecken' ging dochter ook mee, met 36+5 werd ik ingeleid.
Galzure zouten duurde bij mij 1dag; ik werd op dinsdag geprikt en op woensdag kreeg ik de uitslag van de gyn. Vond het super fijn dat hij meteen belde! Leverwaarden duurde een week, maar galzure zouten waren het belangrijkst.
Er is sinds eind 2011 denk ik veel veranderd in de tijd dat je moet wachten op de uitslag, ik denk dat het nu veel sneller kan zo te lezen! (fijn idee ook voor mij!!) Ik denk dat ze in dat geval sowieso eerst de uitslag af gaan wachten voor ze tot een beslissing over gaan.
Bedankt voor jullie informatie. Ik denk ook dat de uitslag dan eerst wordt afgewacht. Als het toch zo snel gaat kan ik hem blijkbaar vrijdag al hebben. Ik heb geen oppas kunnen regelen helaas, het wordt dus dochter mee. Maar mijn man gaat waarschijnlijk ook mee dus dat scheelt al wat. Ik houd jullie op de hoogte! Maantje80: ik hoop dat je geen cholestase zult krijgen deze zwangerschap! Heb je al jeuk of nog niet? Bij mij is het met name s avonds onder de voetzolen, maar ook op mijn handen overdag en armen beginnen ook sinds een paar dagen. Ben benieuwd. Wel gelijk maar even aa de slag gegaan vandaag en de badkamer schoongemaakt. Die dingen moeten allemaal nog gebeuren voor een mogelijke bevalling, en mocht dat over twee weken zijn is dat toch vlugger dan in mijn beleving gedacht had 😁. Dus ik moet aan de bak.
Hoi, nee nog geen jeuk, maar bij het eerste begin ga ik wel meteen aan de bel trekken. Ook verloskundige en gyn hebben aangegeven dat ik meteen moet bellen als dat wel gebeurt. Ik vind het wel heel erg spannend worden nu die 35 weken dichterbij komen. Ik heb een inleiding gepland staan in later termijn om andere redenen, hoop dat ik dat termijn ga halen deze keer. Ik had het ook vooral in de nacht, bij de eerste keer op mijn armen en benen, GEK werd ik van de jeuk, de laatste keer alleen op handen en voeten, dat was iets draaglijker, maar ik vond het evengoed een enge gedachte. Ik ga voor je duimen morgen, heel veel succes alvast, hoop dat het onschuldig is!
Bedankt voor het meeleven! Ik duim en hoop voor jou dat je geen jeuk krijgt en de inleiding zal halen. Jullie horen mij morgenmiddag!
Dat klinkt echt als cholestase... Ik heb mezelf lopen krabben met een haarborstel, zelfs gedacht aan 't met een mes te doen, zo bizar veel jeuk
Ook hier ervaring met cholostase. Ik geloof dat de uitslagen een paar dagen duurde, maar geen scan of id gehad. Ik werd met 36,6 opgenomen en met precies 37wk werd ik ingeleid en is mijn zoon geboren. De jeuk was daarna meteen weg en we mochten dezelfde dag nog naar huis!
Ik ben gisteren avond een stuk gaan wandelen met een vriendin, toen ik daarna terug kwam had ik enorme jeuk aan mijn benen.. zo bizar, vooral omdat ik daarvoor nog hier op dit topic heb geschreven en tot nu toe geen jeuk heb gehad. Gezien het nu op mijn benen is, en niet op mijn handen, maak ik me nog niet zo'n zorgen. Ik denk dat het misschien door de doorbloeding komt bij het wandelen. Ik heb mijn benen omhoog gelegd en mijn man heeft heerlijk zitten krabben (tijdens een voetbalwedstrijd). Ik had echt constant wel ergens jeuk.. het krabben hielp (wat bij mijn handen niet zo was). Vannacht verder geen last gehad en nu een beetje. ik hoop echt dat het niet erger wordt. Ik heb besloten nog niet meteen aan de bel te trekken, maar als het erger wordt of vaker terugkomt ga ik meteen bellen. Hoe laat heb jij de afspraak Jennifer?
Ik heb even met mijn man overlegd en hij vond dat ik toch de vk moest bellen, dus gedaan, ze belt me zo terug. Potverdorie ik baal hier enorm van.. ik hoop echt dat het niet weer die rot galzouten zijn. Ik ben ook nog maar 31 weken, dat is geen handig termijn.
Ik zit nu in de wachtkamer. Heb zo een afspraak. Dochter is gelukkig toch even bij schoonmoeder dus zit hier wel met een rustig gevoel (afgezien van de jeuk op mijn handen). Jeetje maantje wat rot, ik hoop ook dat het de doorbloeding is maar even bloedprikken kan misschien geen kwaad. Al is het maar even om het uit te sluiten. Snap goed dat je geschrokken bent! Hopelijk loos alarm. Met hoeveel weken zou je oorspronkelijk ingeleid worden? Laat maar weten wat de vk zei als je wilt! Hoop dat ze het wel serieus nemen met jouw eerdere ervaringen.