Is dit normaal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linda198, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda198

Linda198 Lid

10 aug 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn nu iets meer dan een jaar bezig met zwanger proberen te worden. Ik heb een jaar geleden een miskraam gehad met 5 weken en ben sindsdien niet meer zwanger geweest.
    Zaad van vriend is getest en in orde. Mijn cyclus is volgens de huisarts ook in orde en doordat ik een aantal keren ovulatie testen heb gebruikt en nu een paar maanden temperatuur weet ik dat ik een eisprong heb.
    Mijn huisarts ziet daarom geen reden om ons door te sturen naar het ziekenhuis en zegt dat we het nog een jaar moeten proberen.
    Is het normaal dat mijn huisarts ons nog niet door wil sturen na iets meer dan een jaar?

Alvast bedankt voor de antwoorden!:)

2. IsaB

IsaB Niet meer actief

Wat vervelend zeg :(

Jullie hebben bewezen dat jullie samen zwanger kunnen worden.
    Wellicht dat de huisarts daarom wat terughoudend is om jullie door te sturen.
    Succes in ieder geval. Ik hoop voor je dat het snel raak is en blijft plakken :)

3. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Persoonlijk vind ik dat niet normaal. Er kan namelijk echt nog wel wat anders aan de hand zijn! In mijn geval bijvoorbeeld. Ik heb een cervixfactor. Dat wil zeggen dat het slijm bij mij baarmoedermond rond de eisprong niet toegankelijk wordt voor het zaad, waardoor het zaad daar blijft hangen en dood gaat. De kans dat ik op een natuurlijke manier zwanger kan worden is 1%! Maar het zaad van mijn man is perfect en ik heb ook gewoon eisprong. Daarbij kan het zijn dat je een windei hebt gehad. Dat wil zeggen dat er wel bevruchting is geweest, maar dat het eitje van meet af aan niet goed was waardoor de celdeling al vroeg gestopt was.

Dus ik zou toch meer aandringen bij de huisarts. Ze denken vaak dat ze de wijsheid in pacht hebben hoor, ten koste van de patiënt!

Groetjes Patricia

ps: ik weet niet wat je leeftijd is, maar ik stapte op mn 29ste naar de HA, werd doorverwezen en toen is ook nog gebleken dat ik vroeg in de overgang kom, ws rond mn 38ste. Dus neem geen risico!

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Eis een doorverwijzing; een jaar niet ongesteld zijn, klopt niet. Het is ook niet goed voor de kwaliteit van je bms.

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Nee, ze is wel ongesteld geweest, maar niet meer zwanger geweest:):(

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    :) Oeps sorry

7. Linda198

Linda198 Lid

10 aug 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!

Ik ben 32 dus ook niet zo heel jong meer.
    Mijn huisarts is zelf een vrouw en heeft nog niet zo heel lang geleden haar 3e kindje gekregen, je zou dus denken dat ze weet wat ze zegt, daarom vind ik dat zo moeilijk.

8. Linda198

Linda198 Lid

10 aug 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jouw reactie schrik ik wel een beetje van eerlijk gezegd, ik denk dat ik dan toch maar ga aandringen en vertel ook het verhaal van de cervixfactor. Bedankt!

9. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Doen hoor, succes!!

10. Linda198

Linda198 Lid

10 aug 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel!

Nog meer mensen die hier een mening over hebben?:)

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ja ik zou ook wat meer aandringen op een doorverwijzing. Al is het voor je eigen gevoel. Ik ben ook na 7 maanden doorgestuurd naar de gynaecoloog omdat ik niet of nauwelijks menstrueerde. Iets wat ik vroeger ook had. Ik heb dus PCOS.
    Al is het voor je eigen geruststelling.

Ik vind dat jouw huisarts makkelijk vertellen heeft... Dat zij een succesnummer is en net nummer 3 heeft gekregen wil niet zeggen dat het bij een ander ook zo is. En anders aangeven dat je een andere huisarts gaat zoeken die wél bereidwillig is.

Standvastigheid is het sleutelwoord... :)

Succes meid.

En ik bedoel dus niet te zeggen dat er perse wat 'mis' is, maar een bevestiging dat alles goed zit is ook fijn om te krijgen. Toch?

12. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Ik zou inderdaad gewoon opnieuw naar je huisarts gaan. Er kan daarom nog wel iets anders aan de hand zijn. Wij zijn nu ook iets langer bezig dan een jaar en heb nu wel een doorverwijzing gekregen.
    Misschien is er wel helemaal niets aan de hand maar al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen.
    Ik las dat je 32 bent. Ik vind dat de huisarts alleen daarom al wel had kunnen doorverwijzen. Stel je probeert het nog een jaar dan ben je in totaal 2 jaar verder met proberen. En als het dan nog niet is gelukt en je dan pas de medische molen in moet ben je zo weer een jaar of langer verder misschien. Ik zou gewoon een doorverwijzing eisen in jou geval!

13. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik zou niet direct zeggen dat je anders naar een andere huisarts gaat, las zoiets hier in een reactie. Lijkt me niet zo goed voor de sfeer. Ik zou rustig uitleggen hoe jij erover denkt. Dat je je, mede gezien je leeftijd, toch zorgen maakt en doorverwezen wilt worden.

14. Sweetharty

13 jan 2014
    29
    0
    0
    Ik zou ook aandringen op een doorverwijzing!
    Een paar onderzoeken kunnen geen kwaad toch?
    Raar dat ze er zo moeilijk over doet...!

15. Linda198

Linda198 Lid

10 aug 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik heb net even contact gehad met het ziekenhuis waar we eventueel terecht zouden komen als we door verwezen zouden worden. Hun zeggen dat het normaal is dat stellen die een normale cyclus hebben, waarvan de zaadtest goed was en die al zwanger geweest zijn het nog even 'mogen' proberen na een jaar.
    We gaan het nu nog 3 maanden proberen met ovulatie testen en ik ga door met temperaturen zodat we gericht kunnen vrijen. Als het na 3 maanden nog niet raak is gaan we terug naar de huisarts en we gaan dan niet weg voordat we een doorverwijzing hebben.

Deel Deze Pagina