moeder zoekt antwoord

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door bruintje99, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bruintje99

bruintje99 Nieuw lid

3 feb 2014
    2
    0
    0
    Kids
    Nederland
    hoi meiden.
    ik ben een alleenstaande moeder met een dochter van 9 maanden. Ik ben nou weer in verwachting van mijn tweede kindje. ik ben eind oktober uitgerekend. En leef met een bijstand uitkering.
    de vaders van de kinderen zijn niet meer in beeld. Ik heb over abortus nagedacht maar dat zie ik niet zitten.
    Ik weet niet wat ik de gemeente eigenlijk moet zeggen over de vader van de tweede kindje. want ik heb een gevoel dat het een beetje ongeloofwaardig overkomt bij hun als ik hun vertel dat ik ook met deze vader geen contact meer heb. Ze hebben mij in het verleden verteld dat zij een onderzoek gaan doen naar de vader van mijn eerste kindje. Maar ik heb er voor de rest niks meer over gehoord.
    Ik wil mijn bijstand uitkering echt niet kwijtraken.
    Heeft iemand ervaring of ongeveer het zelfde meegemaakt.
    Ben echt radeloos.. Hoop dat jullie mij kunnen helpen met adviezen.

2. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Ik heb er geen ervaring mee maar ik neem aan dat de bijstand hier zich niet mee kan /mag bemoeien, ik zou het wel begrijpen dat ze onderzoek zouden gaan doen omdat het kan zijn dat ze jouw financieel moeten/kunnen ondersteunen de vaders dan, maar als die de kindjes niet erkent hebben kunnen hun er vrij weinig mee neem ik aan, en in het regelement van de bijstand staat niet dat je geen kinderen mag krijgen

3. wolkjee

wolkjee Actief lid

17 jan 2014
    139
    0
    0
    Ik ben op dit moment fulltime huis mama en dat bev
    tilburg
    De reden dat ze dat doen is omdat ze de vader voor een deel financieel verantwoordelijk mogen/kunnen stellen voor zijn minderjarige kinderen hij zal dan dus iedere maand iets van zijn inkomem ( mits hij genoeg verdient zeg maar belastbaar inkomen heeft ) moeten afstaan omdat de gemeente plaats vervangend in jullie onder houdt voorziet. Ik zou me als ik k jou was niet druk maken over het verliezen van een uitkering je hebt er namelijk recht op die onderzoeken staan daar los van als een van de kinderen voor zijn 21 uitkering aanvraagt zullen ze ook altijd kijken wat er te halen valt bij de ouders.
    Komt allemaal goed meis als je nog iets wilt weten kun je pbtje sturen ;)

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja dat is een kletsverhaal. Dat is al achterhaald. Er zijn inderdaad bijstandsmoeders gekort omdat ze bijvoorbeeld niet wilde vertellen wie de vader was.

Daar zijn rechtzaken over geweest, en dat mogen ze niet. Google er maar naar, er is een advocatenkantoor die daar een hele website over geschreven heeft.

5. wolkjee

wolkjee Actief lid

17 jan 2014
    139
    0
    0
    tilburg
    Ja maar dat is je eigen keuze en je moet in je achter hoofd houde dat is niet msg niet betekend dat ze het niet doen de vader moet dat zelf met de gemeente uit vechten ikbzou niet het risico willen lopen gekort te worden door zoiets en ik denk dat als je in de bijstand zit ook niet 1 2 3 genoeg geld hebt voor advocaat etc.
    Ik zou als ze erbaar vrage de situatie uitleggen en de bal bij hun laten maar naar mij weten is er geen meldplicht van zwanger zijn en als je kindje gebore is kome ze vanzelf met een brief telefoontje

6. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lijkt het me naar dat je naast het je zorgen maken over het alleen opvoeden je je ook zorgen moet maken om je financiële situatie. Heel veel sterkte meid!
    En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

7. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Mag ik vragen hoe oud je bent? Het lijkt mij (al kan ik natuurlijk niet in jouw situatie kijken) zo onverantwoordelijk om 2x zo snel achter elkaar zwanger te worden zonder stabiele relatie. Slik je geen anticonceptie of gebruik je geen condooms (blijkbaar niet), maar heb(ben) je/jullie daar bewust voor gekozen? Weten de papa's wel dat ze jou zwanger hebben gemaakt, hebben ze zelf gezegd dat ze niets met je kindjes te maken willen hebben? In principe vind ik dat een papa ten aller tijden ook zijn verantwoordelijkheid moet dragen in deze situaties (extreme situaties uitgezonderd natuurlijK). Je kan dit niet alleen op de nek van de gemeente gooien...

8. MamaMe

MamaMe Niet meer actief

Mee eens inderdaad en dezelfde vragen mbt de mannen. Weten ze er wel van? En hoe komt het dat je zo snel weer zwanger bent? Slik / gebruik je wel anti conceptie?

In jouw situatie zoals je hem beschrijft, zou je er juist alles aan moeten doen om te voorkomen dat je zwanger raakt...

9. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Het is makkelijk oordelen wat iemand moet doen in een bepaalde situatie, ik vind niet dat wie dan ook het recht heeft om haar te vertellen wat ze wel en niet moet laten hoewel ik de opmerkingen zeker begrijp.
    Al krijgt ze 20 kinderen van 20 verschillende mannen dat is niet onze zaak en ook niet van die van de gemeente.

en verder. Als de vaders zelf niet willen bijspringen en je geeft gewoon de gegevens op die je van hun hebt dan heb je kans dat een gemeente bij een vader aan zn broek gaat hangen ja.
    Uiteraard kun je het ook via de rechtbank of iets dergelijks doen als de vaders pertinent moeilijk doen. Ze horen inderdaad hun verantwoording te nemen.
    Maar dan nog kan ook de gemeente niets voor jou beslissen, als jij gewoon meewerkt en hun de info geeft die ze willen hebben is er niets aan het handje.

10. maliro

maliro Niet meer actief

De vader van mijn kinderen is buiten beeld. Mijn oudste is erkend, de jongste niet. De gemeente wilde eerst dat hij alimentatie zou betalen maar aangezien ik niet weet waar hij is en de gemeente het ook niet weet, is dat lastig. Alimentatie zou ook alleen voor de oudste kunnen omdat hij erkend is. Mijn jongste heeft op papier geen vader dus dan wordt het lastig om geld te eisen.

11. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Mijn dochter heeft een vader op de achtergrond in beeld, niet erkend, geen financiele ondersteuning, geen bijstand, ik werk full-time en redt mezelf financieel prima.

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom werk je niet? Lukt het niet om een baan te vinden? Mijn ervaring is dat als je maar hard genoeg zoekt (vooral nu je nog geen buikje hebt) en je er actief en met enthousiasme voor inzet dat het eigenlijk altijd wel lukt een baan te vinden. Misschien niet de perfecte baan die je voor ogen had, maar wel iets waarmee je je eigen geld kan verdienen. Dat is altijd een fijnere positie dan afhankelijk zijn.

Succes!

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ben je nog wel van plan om te gaan werken? Heb je nagedacht over wat opvang kost en dergelijke?

Tis niet de bedoeling dat men eeuwig in de bijstand zit. Ik ken er genoeg hoor die zo leven, maar diep van binnen kan ik er weleens boos om worden. Eerlijk is het namelijk niet.

13. wolkjee

wolkjee Actief lid

17 jan 2014
    139
    0
    0
    tilburg
    oei wat gemeen van jullie om gelijk te oordelen je weet helemaal niet hoe of wat bahbah dat is pas niet eerlijk als je het dan over wat wel of niet eerlijk is wilt hebben :S...
    ze vraagt toch ook helemaal niet om jullie commentaar of denken jullie dat ze niks anders aan der hoofd heeft nou in plaats van antwoord te geven op haar vraag gelijk slik je geen pil twee mannen nou nou, sorry maar als jullie niks goeds kunnen zeggen zeg dan lekker niks en als je tijd te veel hebt om andere die je niet kent en niks van weet een rot gevoel aan te praten ga lekker naar buiten luchtje scheppen!
    Echt heel gemeen snap niet dat er mensen zijn dit dat wel dan wel normaal vinden :(

Nou meis ik hoop voor jou dat je er goed uitkomt en dat je je kinderen alles kunt geven wat ze willen hoe je het voor elkaar gaat krijgen maakt niet uit maar het lukt je vast!! :D

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik lees helemaal geen oordelen/gemene reacties :( Eerder goedbedoelde tips of vragen.... dus niet direct beginnen te schreeuwen.

Ts, gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk kom je er uit!

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Mee eens..?

16. wolkjee

wolkjee Actief lid

17 jan 2014
    139
    0
    0
    tilburg
    #16 wolkjee, 11 feb 2014
    Laatst bewerkt: 11 feb 2014
    Nou sorry maar verwijten als gebruik je geen pil blijkbaar niet en waarom heb je geen voorbehoedsmiddel gebruikt klinkt voor mij niet als goed bedoeld advies klinkt eerder als een beoordeling en ik schreeuw niet geef mij mening ;) en ik vindt dat mensen ( niet iedereen ) nogal snel zijn conclusie trek en ze vraagt daar niet om ze vraagt of er mensen weten hoe het zit en daar zeggen ze vervolgens niks over. Maar is maar net hoe je het opvat jij vat mijn reactie ook niet op zoals ik het bedoelde ;)

zal mezelf nog even wat beter verklaren ik zou het niet fijn vinden als ik een topic open en er allemaal vragen komen waar ik niet op zit te wachten vandaar dat ik het zei niet om iemand aan te vallen of zo

17. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het absoluut niet rot bedoelde, maar ik zet gewoon mijn vraagtekens bij dit verhaal. Misschien omdat we van de week een meid bij ons het forum hadden waarbij het verhaal hier enigzins op leek (zwanger van de 2e heel kort na de eerste) en die bleek alles compleet aan elkaar te hebben gelogen. Daarom was ik gewoon benieuwd of ze wat meer informatie wilde geven. Ik kan me voorstellen dat dit een heel jong meisje id die nog niet zo heel veel verantwoordelijkheidsgevoel heeft die daardoor misschien een beetje in de knoei zit. Ben vooral gewoon erg nieuwsgierig...

18. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Echt? Was dat die van 17?

19. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ja... dat was inderdaad dat meisje van 17 Amperpepijn...
    En ik weet niet waarom, maar dit berichtje deed de alarmbellen weer rinkelen.

En misschien heb ik dat natuurlijk helemaal mis, in dat geval bied ik hierbij alvast mijn excuses aan. Maar ik ben gewoon erg benieuwd naar het hoe en wat, want het is allemaal wat snel en onverantwoordelijk...

20. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Hoe weet je dat t verzonnen is?

Ik vond haar een enorme aandachtstrekker maar blijkbaar heb ik een topic gemist ofzoiets...

Excuus voor t offtopic gaan

Deel Deze Pagina