Ja meiden, jullie lezen het goed! We hebben vandaag besloten nu dan toch echt te gaan stoppen met voeden. Ook al wil Ruben nog met alle plezier bij mij drinken, en drinkt Malou de voor haar gekolfde melk met smaak op. Heb ik het er gewoon echt helemaal mee gehad. Het is klaar voor mij. Hoewel het heel veel tranen heeft gekost om tot dit besluit te komen en vast nog heel wat tranen gaat kosten, denk ik dat dit gewoon het beste besluit is dat we nu kunnen nemen. Het voeden en kolven is voor mij meer een 'moet' geworden, een verplichting. Niet meer iets wat ik met alle plezier doe, maar zelfs met tegenzin alweer moest gaan voeden/kolven. We denken dus dat dit nu het moment is om gewoon te stoppen. Met hulp van nutricia heb ik nu dus toch ruim 15 maanden gevoed, en dan is dus nu gewoon voor ons het einde in zicht. Morgen ga ik nog 2 keer voeden en dinsdag of woensdag ofzo wil ik nog 1 keer gaan voeden om dan daarna dus te stoppen. Dan is het dus voor ons gedaan! Liefs, Hanneke! Kusje van Malou & Ruben!
Alle respect hoor meid. Ik ken niemand die zo gemotiveerd bv heeft gegeven ondanks problemen, ongemakken e.d. Even lekker je lijf terug (alhoewel....met beeb 3 in de buik ) zodat je straks met frisse moed en zin jullie nieuwe kindje de borst kan geven.
Hoi Bolbuikje, nou, je hebt het gewoon heel erg super gedaan! En borstvoeding geven is sowieso een tijdelijk iets dat je voor je kindjes doet en niet iets totdat ze het huis uitgaan ofzo. Je hebt ze er in ieder geval een hele goede start mee gegeven. Dus als ik jou was, zou ik gewoon met voldoening terugkijken op deze periode en geen spijt hebben van het stoppen, hoor! En geniet maar even van de vrijheid die je nu hebt
Meis je hebt het super gedaan! Een dikke pluim voor je! Je hebt je kindjes de beste start gegeven die je maar kan bedenken. En straks weer genieten van de BV met jullie baby. Sterkte met stoppen.
Meiden dankje! Ik hoop idd echt dat ik het goed gedaan heb en dat dit echt de goede beslissing is! Overigens weet ik nog helemaal niet zeker of die kleine beeb straks borstvoeding gaat krijgen ! Zelfs dat zie ik namelijk gewoon even niet zitten. Maar straks even rust en dan kijken of we tegen die tijd weer met een frisse start gaan beginnen! Liefs, Hanneke!
Lieve Hanneke, ik snap heel goed dat het moeilijk is, en laat die tranen maar lekker lopen. Je hebt het SUPER gedaan de afgelopen 15 maanden. Laat alles nu even bezinken en kijk in maart maar weer verder. Je bent TOP!
Ik sluit me bij iedereen aan. Namens je kindjes, bedankt voor alle vloeibare liefde die je ze gegeven hebt. Daar hebben ze iets aan voor de rest van hun leven. En dat heb JIJ ze gegeven, chapeau!
Dankje meiden! Ik moet zeggen dat het eigenlijk steeds beter gaat voelen. Steeds meer het gevoel dat ik er echt goed aan doe! En idd dat ik het afgelopen tijd goed gedaan heb, al die maanden !
Bolbuikje... Ik lees eigenlijk alleen maar mee in dit gedeelte van het forum, maar jouw verhalen springen er altijd uit... Op een goeie manier, dan hè? Altijd vol belangstelling en begrip voor anderen... En ik heb echt diep respect voor je dat je het zolang volgehouden hebt met de BV! Ik lees tussen de regels door dat het niet altijd makkelijk is geweest voor je... (misschien een understatement?) en dan nog zo lang voeden? In 1 woord, geweldig! (ik ga zeker aan je denken ls ik het dadelijk even moeilijk heb met de BV bij nummertje 2..: D )
Gefeliciteerd met het zo lang voeden van je kids! Een hele prestatie! Zie je er alleen niet tegen op dat je lichaam nu de bv moet afbouwen en over een paar weken weer op gang moet brengen?
Bleusky, Dankje nee tis hier niet altijd vanzelf gegaan zegmaar, dat heb je goed! Succes met de borstvoeding bij nr.2 ! Zeeuwsmeisje, Dankjewel! Amom, Dankje! Wat betrefd mijn lichaam, ik had eigenlijk sowieso door willen gaan tot de bevalling. Maar ik denk dat het voor mij en de kleine Purk gewoon echt verstandiger is om nu mn energie daarin te steken. (Veel harde buiken, weeënactiviteit al 3 keer voor aan de ctg geweest afgelopen dagen, (flauw-)vallen, hoofdpijn, buikpijn, oorpijn, koorts. Kortom het blijft maar klungelen. Gyn heb ik vandaag verteld dat we gaan stoppen en hij vond dit ondanks dat hij me altijd heeft gezegd dat ik door mocht gaan echt een goede beslissing. Verder had ik niet echt lol meer in het voeden. Het was een moet om te voeden en te kolven. En zo moet het niet natuurlijk. Borstvoeding moet fijn zijn voor moeder en kindje(s), is het voor een van die twee niet meer fijn is het denk ik echt tijd om te stoppen. En ik geloof best dat wanneer ik straks voor borstvoeding kies die voeding prima op gang komt! Mits ik daar zelf ook wat aan doe, aangezien er hier nog wat persoonlijke (lichamelijke en psychische) problemen zijn en volledige borstvoeding sowieso niet vanzelfsprekend is. Hoop dat je me zo snapt! Liefs, Hanneke!
Kan maar 1 ding zeggen.......... Dat ik enorm veel RESPECT voor je heb Hanneke! Je hebt het toppie gedaan meis
Hoi Hanneke, Je hebt het echt supergedaan! Wat een doorzettingsvermogen, petje af, hoor! Liefs van Jacq
Sorry Hanneke, lees dit topic nu pas. Je hebt er goed aan gedaan hoor! Het is al vaker geschreven over je, maar ook ik heb echt veel respect voor je-. Je hebt het errg errug goed gedaan. Je gaat nu de laatste weken alleen maar aan jezelf denken, beloofd? veel liefs Josine
Hanneke, wat een geweldig moedige beslissing van je om nu echt te stoppen met BV. Veel sterkte met afscheid nemen en hopelijk gaat het nu snel beter met je en met je nieuwe kleine wonder in je buik. Ik heb heel veel respect voor je. Succes en veel sterkte met de laatste 10 weken van je zwangerschap.
Meiden weer echt bedankt voor jullie lieve reacties! Josine, We proberen het ! Dankje he! Liefs, Hanneke!