Flossen voor snellere bevruchting

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bri, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Dit vind ik nou een interessant nieuwtje:
    Vrouwen met tandvleesontsteking doen er gemiddeld 7 maanden over om zwanger te raken, vrouwen zonder tandvleesontsteking gemiddeld 2 maanden korter.

Flossen voor snellere bevruchting

Flossen dus! (of tandenstoken)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    dacht eerst dat het over strings ging toen ik de titel las haha.

3. Bri

Bri Niet meer actief

*proest!*

4. Within

Within Niet meer actief

Bij dit soort dingen vraag ik me dan altijd af hoe ze op het idee zijn gekomen om het te onderzoeken...

5. linde90

linde90 Niet meer actief

het klopt hier wel hahaha, ik heb heel snel ontstoken tandvlees en heb er bij de eerste 6 maanden over gedaan en nu 8, dus gemiddeld 7 hahaha

6. Bri

Bri Niet meer actief

Hoe ze erop zijn gekomen weet ik niet, maar omdat ze een verband leggen tussen tandvleesontsteking en een heleboel verschillende aandoeningen, denk ik dat ze vanuit een onderzoek naar mondgezondheid zijn begonnen.

Veel mensen denken dat het er niet zo toe doet hoe goed ze voor hun mond en gebit zorgen (gaatje kun je vullen en klaar is klara). Maar er blijken dus wel degelijk relaties te zijn met ernstige aandoeningen. En (iets) verminderde vruchtbaarheid is daar dus blijkbaar een van.

7. Within

Within Niet meer actief

Het is wel interessant om te weten! Ik heb altijd veel ontstekingen in mijn mond (is vrij weinig aan te doen) dus wel goed om te lezen

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.037
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik snap wel dat ze het onderzoeken, er is tenslotte ook een relatie tussen een tandvleesontsteking en een vroeggeboorte.

Maar daarbij weten ze dus niet of de tandvleesontsteking mede een vroeggeboorte kan veroorzaken of dat er een onderliggende oorzaak is die zowel de tandvleesontsteking als de vroeggeboorte veroorzaakt.

Een verband tussen vruchtbaarheid en tandvlees ontstekingen is één ding, maar dat het ene een oorzaak is van het andere, vind ik wel een heel sterkte uitspraak op basis van één onderzoek.

9. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Tja ik heb zwaar ontstoken tandvlees al mn hele leven en ik was de 2e ronde al zwanger, ik geloof niks van zulke onderzoeken!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Dani, er staat ook nergens dat iedere vrouw met een tandvleesontsteking er langer over doet om zwanger te raken.
    Het gemiddelde ligt schijnbaar wat hoger, en niet eens waanzinnig veel.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    En dat terwijl ik vanmorgen in de krant las dat een beetje tandplaque juist goed is voor je mondflora...

Ik kan het aleen niet bewijzen omdat het linkje in de krant niet werkt... :)

Dat word dus kiezen: snel bevrucht of gezonde tanden.... ;)

12. Bri

Bri Niet meer actief

hahaha!
    een beetje tandplaque is natuurlijk nog niet hetzelfde als een tandvleesontsteking, maar dan nog blijft het wel onduidelijk wat je nu moet doen... wel of niet de hele dag tanden stoken? hoe vaak flossen?

13. Seth

Seth Niet meer actief

hahahaha... lig even helemaal dubbel hier....

vroeg me namelijk af..... of vrouwen MET tandvleesontsteking.. de mannen vaker op een andere manier bevredigen... en daardoor weer minder kans hebben op zwangerschap....

69......

zouden ze dat al onderzocht hebben..? :D

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Seth, Lol :p

15. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008