Combi borst/fles; baby poept niet meer!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door linkydink, 15 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mama's,

Zijn er meer die hun kindje een combinatie van borst en fles voeding geven? En hoe ging de overgang daar naartoe en hoe gaat dat nu?

Mijn zoontje heeft 3 maanden alleen borstvoeding gekregen, dit ging prima, tevreden baby nooit krampen en poepte vaak meerdere keren per dag!

Helaas krijg ik er met kolven niet zoveel uit als baby drinkt, waardoor hij nu 2x per dag fles krijgt. Om 10:00 fles, 13:00 gekolfde melk, 16:00 fles. Verder alles borst. Dit doen we nu bijna 2 weken zo en in die tijd maar 1x (!) gepoept, met gekrijs vooraf en echt een explosie tot aan zijn rug..
    Hij laat wel heel winden..

Iemand ervaring? Nog afwachten of de dokter bellen?
    Ik geef nu morgen 2 flesjes gekolfde melk mee naar de oppas ipv 1, mischien helpt dit!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bv is natuurlijk laxerend, fv niet. Dat is een beetje zoeken naar de juiste combinatie of de juiste melk.

Hoe groot zijn de flessen overigens, als je zegt dat je niet genoeg kunt kolven?

3. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij drinkt 150cc gekolfde melk per keer.
    Ik kolf nu s'ochtends 1 borst en uit de ander drinkt m'n zoontje dan. Ik kolf dan tussen de 50 en 80cc.. moet dus best sparen voor 1 voeding.

Ik ga vanaf morgen ook 1x op mijn werk kolven, en dan 2 borsten, dus hopelijk krijg ik dan war sneller een voorraadje. (Andere 2 werkdagen komt zoontje live drinken om 13:00)

Heb hem vandaag 1x flesvoeding ipv 2x gegeven, hopelijk poept hij dan vanavond!

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Is mengen een idee?
    Wellicht geeft dat toch wat verbetering?

5. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mengen is misschien nog wel een idee ja..
    Zo heb ik hem ook aan de smaak van kunstvoeding laten wennen..

ga hem nu morgen in ieder geval 1 fles minder laten geven in de hoop dat het dan weer een beetje op gang komt, hopelijk helpt dat!

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    150 cc is echt heel veel voor een bv kindje van drie maand oud. Lijkt me logisch dat je dat niet bij elkaar gekolfd krijgt. Waarom geef je zo veel? Want hou er rekening mee dat als je dit blijft geven, je wel eens een borstweigeraar zou kunnen krijgen omdat hij zoveel melk niet uit jouw borsten zal kunnen halen en dus boos zal worden aan de borst.

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Dat kan zijn, hier een dame die met die leeftijd zelfs al 200cc dronk en nu nog steeds volledige bv krijgt. Gaat natuurlijk om hoe vaak een baby drinkt hoeveel ze krijgen. Onze dochter had maar 5 voedingen op verzoek dus dan is dat helemaal niet zo raar. Geen idee natuurlijk op hoeveel voedingen ts zit maar dat kan natuurlijk. Ik kolfde zelfs veel te veel dus gaat niet altijd op en ieder kind is anders.

Even aan ts; hoe lang kolf je als je kolft, advies is ongeveer 15 min en idd verstandig om sochtends te kolven dan kolf je altijd het meest. Ik kolf op mijn werk altijd tijdens de voedingstijden van onze dochter.
    Idd wellicht proberen te mengen, kinderen mogen een aantal dagen niet poepen. Het moet dan wel makkelijk gaan, is dit niet zo dan zo ik als ik jou was toch even langs de huisarts gaan voor advies.
    Heel veel succes in ieder geval!

8. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij zit op 6 voedingen per dag. Uit de borst haalt hij genoeg, maar met kolven krijg ik niet alles eruit.

Maargoed hele avond met een krijsende baby gezeten vd kramp en heeel veel winden gelaten en nog niet gepoept helaas..

Kijk het morgen nog aan, en hij krijgt morgen maar 1 kunstvoeding ipv 2, anders misschien toch maar de dokter bellen? Of het CB?

9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Je kan altijd even contact opnemen met de huisarts morgen, gewoon even advies vragen kan nooit kwaad. Zeker als hij er zoveel last van heeft.

10. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    misschien wat meer water bij de kunstvoeding of minder schepjes melk ofzo

wat wel echt werkt een beetje olijfolie door de fles dan poept hij zeker gehoord van bekende die hadden dat probleem ook

maar ik zelf had al wel contact opgenomen met de arts 1.keer in de 2 weken poepen is echt weinig lijkt mij

11. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Toen mijn dochter zoon last kreeg van verstopping heeft de osteopaat ons heel goed geholpen. Raaf het echt aan.

Toen het eenmaal weer goed op gang was. Bleef het ook goed.

Dochter kreeg ook eerst gecombineerd en later alleen fles.

12. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ondertussen goed gepoept!😄

Hij krijgt nu voorlopig 1x per dag flesvoeding en 1x fles gekolfde melk, als zijn stoelgang goed blijft gaan ga ik dan weer 2x flesvoeding per dag proberen, hopelijk gaat het dan na rustig opbouwen beter!

Bedankt voor jullie tips en adviezen😊

Deel Deze Pagina