wat voor matrasje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door shenoby, 8 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik moet nog een matrasje kopen voor het ledikant.
    maar er zijn zoveel verschillende ook in verschillende prijsklassen dat ik het even niet meer weet.
    de bodem die ik heb is een gaatjes bodem.
    het liefst heb ik een matrasje dat als het kindje met het gezicht in het matrasje komt nog steeds door kan ademen.
    welke bevelen jullie aan?
    waar vandaan en hoe duur?
    alvast bedankt.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, heb nog nooit gehoord van een matrasje waarbij je kind door kan ademen als het met het gezichtje op het matrasje komt te liggen... Als je het gewoon opdde rug legt, (eerste tijd als ze nog niet kunnen draaien en hoofd optillen mogen ze toch niet op de buik), is er niets aan de hand en kun je elk matrasje gebruiken hoor.
    De kwantum schijnt ze te hebben al voor 30 euro...
    Wij hebben zelf de babykamer overgenomen van vrienden en geen nieuw matrasje gekocht: deze zag er nog prima uit.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je kunt een normaal matrasje kopen en daarop een Aerosleep matje/dekje leggen, dan kan je kindje gewoon doorademen en je matras is niet meteen rijp voor de sloop met spuug/poepongelukken ;)

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb een fijn matras (tenminste, daar ga ik vanuit) bij de Prenatal gehaald. Was 100 euro. Eén van de goedkoopste maar wel goed.

5. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik zag bij de leenbakker een matras (model Lisa), 15 cm dik, met binnenvering (voelde echt heel fijn aan). Maximaal gewicht 30 kg en kostte maar 39,95. Ik heb hem nog niet gehaald, maar denk dat we die nemen!

6. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Heb zelf een matras met afritsbare anti-alergische tijk gekocht. Het is een schuimmatras. De tijk is zowieso uitwasbaar, maar uit voorzorg heb ik er een aerosleep dekje bijgekocht.
    Blijft altijd een gokje en er wordt niet veel info over geschreven op het net.
    Het enige waar veel over te vinden is, is de temp van de kamer en het opmaken van het bedje.
    De meningen zijn hier erg over verdeeld.
    Ik heb een goed gevoel bij het Aerosleep verhaal.
    Ik ga alleen niet die hoeslakens van Aerosleep gebruiken, maar jersey. Die van Aerosleep zijn wel heel grof geweven.
    Succes ermee. En maak je niet teveel zorgen, 20 jaar geleden was er 1 matras te koop, tegenwoordig kun je jezelf lekker gek maken met de aangeboden hoeveelheid!
    X

7. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Bij de Ikea hebben ze een goed matrasje voor €34,95 met een dekmatras (handig om te wassen na een ongelukje) voor €14,95!

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    ik heb de softwash van baby walz voor 45 euro.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
  10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Wij hebben een Purflo matras http://www.pretura.nl/content.php?hoofd_cat=PurFlo . Bevalt goed, ze heeft het snel warm, dus dit is wel fijn dan. Bovendien kun je het gewoon in de wasmachine wassen, wat we al een paar keer hebben gedaan. Gebruik je het even niet, bijv. tussen twee kindjes in, dan vouw je het tot een klein pakketje samen.
    Mijn ouders hebben in het logeerbedje het matrasje van Leen Bakker, die van 40 of 45 Euro, was toen in de aanbieding voor 35 Euro ofzo. Is ook een lekker stevig matrasje.

11. shenoby

shenoby Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties,
    er is inderdaad gewoon veel te veel keus.
    meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een matras van de Ikea voor 15,95. Ik vind het een prima matras.

13. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wij hebben ook het matras van 35 euro van de ikea, die is met binnenvering wat ze ons bij alle 'gerenomeerde' kinderzaken aanraden. Alleen waren ze daar heel veel duurder. Verder idd aerosleep dekje erover met jersey hoeslaken. Mijn man heeft zn hoofd er ff in geduwd, maar kon nog prima ademen :)

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben ook een Ikea matrasje (en babykamer). Ik zou niet meer weten welke het is, maar we zijn er heel tevreden over.

15. shenoby

shenoby Niet meer actief

heb even nagelezen maar een aerosleep schijnt alleen nodig te zijn bij een niet ademend matras.

16. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb een aerosleepmatras gekocht (dus het complete systeem) voor 149,- Voelt in ieder geval erg fijn aan.

17. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

Deze heb ik ook gekocht. En inderdaad, vroeger hadden ze maar 1 matrasje en daar zijn wij ook groot mee geworden.

18. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb een matras van 139 euro gekocht bij de prenatal en heb er een aerosleep bij genomen. Weet alleen niet meer hoe de matras heet.. Krijg het in december geleverd zal dan ff kijken. maar de mevrouw bij de prenatal heeft alles heel goed uitgelegd en laten zien. en vandaar dat we ook de duurdere hebben genomen.. kon ook goedkoper natuurlijk maar jah.. me man wilde weer het ''beste''

Deel Deze Pagina