waarom kleertjes wassen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamav2boefies, Oct 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Ik vroeg me af waarom moet je nieuwe babykleertjes eerst wassen voordat je het je baby aantrekt?

2. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Voor de stof, (allergie)
    Voor die 'vieze' handen van alle andere mensen die heb hebben vast gehad..

Het is toch het fijnst om je baby lekkere frisse kleertjes aan te doen

3. Hermiek

Hermiek Bekend lid

Mar 16, 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Er schijnt ook stijfsel in te zitten, zodat het in de winkel 'mooier' hangt...
    Ik vind het ook gewoon leuk om alles te wassen! :D
    Doe het alleen niet met Neutral, gewoon alleen wasmiddel en geen wasverzachter..

4. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Oke bedankt voor de tip

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Klopt wat hermiek zegt.. Ofja ik heb dat ook gehoord ;)

Zowiezo de chemische stoffen waar het in de fabriek mee in aanraking komt.. Wordt daar ook wel gewassen maar is toch fijner als dat lekker fris thuis in de kast hangt ;)

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Waarom zou je babykleertjes niet met Neutral mogen wassen? :(

7. mamamoon86

Apr 17, 2011
    73
    0
    6
    Misschien een domme vraag, maar wassen jullie de kleertjes dan op 30 graden ofzo? Ben anders zo bang dat het krimpt!

8. Hermiek

Hermiek Bekend lid

Mar 16, 2011
    515
    0
    0
    Overijssel
    Het mag wel met Neutral hoor!! Dat adviseren ze zelfs overal, omdat daar geen parfum in zit.. Maar ik was zelf nooit met Neutral, dus om dat dan nu 1x te doen en straks weer met gewoon wasmiddel, doe ik het nu al met gewoon wasmiddel.

Ik heb het gewoon op 40 graden gewassen en dat ging prima!
    Bij gevoelige stofjes zou ik het waslabel even nalezen...

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik was sowieso het meeste op 30 graden, 40 kan ook hoor. Gewoon het label volgen. Worden ze dan heel raar dan moet je terug naar de winkel ;)

Je hoeft niet persé met neutral te wassen speciaal voor de baby... gewoon het wasmiddel gebruiken dat je normaal gebruikt. Je merkt het snel genoeg als ze niet tegen je gewone wasmiddel kunne. Daarbij zit er in neutral helemaal geen lekker geurtje en ik vind het wel zo lekker als het gewoon lekker ruikt naar fris gewassen ;)

10. Tijgertje1984

Oct 14, 2010
    79
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Overijssel
    En dan liever geen wasverzachter begrijp ik?! Zelf doe ik namelijk bij al mijn was wasverzachter ... ;)

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nee liever niet omdat je kindje daarop kan reageren. Ik gebruik nooit was verzachter, maar wel lekker zachte en frisse was.

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Je hebt van robijn ook hypo allergene wasverzachter.. Staat bij speciaal voor baby's ;)

13. Hermiek

Hermiek Bekend lid

Mar 16, 2011
    515
    0
    0
    Overijssel
    Wasverzachter van Neutral kun je wel gebruiken, maar de kraamhulp zei tegen mij ook geen gewone wasverwachter te gebruiken...

Ik gebruik bij mijn eigen kleding/was ook wel wasverwachter, het ruikt gewoon lekker! ;)
    Op een gegeven moment kun je het misschien wel weer gewoon gebruiken, maar in het begin ben ik er wel even voorzichtig mee.

14. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maar een hypoallergene wasverzachter of wasverzachter van Neutral mag wel toch? Ik heb geen droger en zonder wasverzachter is de kleding niet bepaald lekker zacht, dat lijkt me ook niet prettig voor een baby?

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb bij beide kids gewoon gewassen met mijn eigen wasmiddel en wasverzachter geen reacties gehad.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,073
    113
    Ik gebruik ook mijn eigen vaste wasmiddel (robijn of ariel) en voor de beeb kleertjes de witte wasverzachter van robijn (ph neutraal) je hebt ook van andere merken een sensitive lijn. Ik ga ook echt geen kartonnen kleertjes in de kast hangen,heb wel een droger maar durf mn beeb kleertjes er niet in te doen (rare ik) de hydrofiele doeken krimpen ook mega in de droger,tip; niet doen dus haha..

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik heb ook alles alleen met wasmiddel gewassen (geen wasverzachter dus). Kleertjes die in de droger mogen erin gedaan en de rest opgehangen. Het viel me echt 100% mee dat die laatste kleertjes helemaal niet zo 'hard' waren gelukkig.

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik was zo wie zo nooit met wasverzachter.. Ben hyperallergisch :(.
    Wel jammer want het ruikt zo lekker en je was wordt zo lekker zacht!

Heb voor de babykleertjes de sensitive van Ariel gehaald... ruikt heerlijk!

19. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier superhard water van de kalk dus zeker wel wasverzachter. Altijd gebruikt ook. Eerst 4 maanden (ong) hypoallergeen en daarna degene die ik altijd gebruik.
    Vind het altijd heerlijk om m'n neus in die frisgewassen kleertjes te steken!

20. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ik was altijd alle nieuwe kleding of dit nu voor de baby, mij,kids of man is, ik voel me er prettiger bij als het naar mijn geur ruikt.

Share This Page