Als het goed is beginnen rond Maart/April dit jaar op mijn werk weer sollicitaties voor Verzorgende IG niveau 3. Nu werk ik als Helpende en door alle bezuinigingen willen ze de Helpenden wegbezuinigen. Deze opleiding zou dan in September dit jaar beginnen en duurt 2 jaar en is volgens horen zeggen best pittig. Ik heb een dreumes van 1.5 en in de toekomst willen wij een tweede kindje. Mijn man zou het liefste willen dat ik nu met de pil stop Zijn er hier meiden die kind(eren) hebben, zwanger zijn werken en een opleiding volgen? Hoe combineren jullie dit? Ik wil de kans op een opleiding niet laten schieten mits ik aangenomen zou worden natuurlijk aangezien ik een lichamelijke beperking heb. Hoe doen jullie dit?
Hier geen ervaring mbt mezelf maar wel wat ik zie bij mijn leerlingen (ben zelf ig'er). Het is inderdaad pittig. Je hebt je werkuren, school uren, veel huiswerk (massa's verslagen) en dan nog je gezin. Een zwangerschap in deze 2 jaar is niet handig, ik heb het bij 3 leerlingen meegemaakt (1e kindje en 2 2de kindje) deze hebben alle 3 de studie even stil gelegd. Waren de eerste maanden veel afwezig, waardoor praktijkexamens niet afgenomen mogen en konden worden, hierdoor niet door konden naar volgend periode en dus achter liepen / zouden zakken terwijl ze het wel in zich hadden. Van deze 3 is er nu 1 weer doorgegaan na haar zwangerschap (die met het 1e kindje), de andere 2 (nog) niet. Mijn tip: kijk goed wat je denkt aan te kunnen, want het is gewoon pittig.
Hier ook een lichamelijke beperking, en ik volg de opleiding verpleegkundige. Werk daarnaast 24-28u en heb dus 2 zoontjes. Ik vind het behoorlijk pittig, maar goed te doen, mits je alles voor elkaar hebt qua oppas e.d. Ik hoef me daar nooit druk m te maken, onze oppas kan altijd, en dat scheelt echt enorm! ik zou er gewoon voor gaan!
Hier opleiding toen gedaan met een dreumes en baby was net bevallen maar niet de hele opleiding alleen het stukje 304 ( verpl handelingen) van een half jaar. Ik vond het pittig maar wel te doen. Gewoon prioriteiten stellen en oppas goed regelen dan is het prima te doen,
Ik zit niet helemaal in de "juiste" situatie, maar ik volg wel een opleiding en heb een aardig druk leventje. Ik werk 40 uur bij mijn baas (nu even niet ivm zwangerschap), daarnaast heb ik een eigen bedrijf wat me ongeveer 10 tot 15 uur in de week kost. Afgelopen anderhalf jaar hebben we het hele huis verbouwd, waardoor ik dus meestal 's avonds druk was met puinruimen en mijn vriend helpen met klusjes. Om het vol te houden heb ik een aardig strak schema, ik ga 's ochtends voor mijn werk sporten (minimaal 3 keer per week om 7 uur in de sportschool/zwembad) van daar uit ga ik direct naar mijn werk en ben ik rond 6 uur weer thuis. Ik heb elke woensdag avond studie avond gemaakt, zo ben ik minimaal 1 avond ermee bezig (meestal 4 a 5 uur per avond). Daarnaast werkt om de week mijn vriend op zaterdag, die zaterdag is voor mij ook studie dag. Daarnaast pak ik regelmatig de boeken erbij als mijn vriend 's avonds een film aanzet. De rest van de avonden en af en toe op zondag ben ik meestal druk met mijn eigen bedrijfje en in huis. Het is zeker niet altijd makkelijk, ik moet ook regelmatig leuke dingen laten in het weekeind omdat ik moet werken/studeren, maar aan het einde van de rit ben ik echt beter af, ik begin nu na 2 a 3 jaar echt te merken dat ik er baad bij krijg, zo heb ik nu een leuke/betere baan, en kan ik mijn bedrijfje langzaam laten groeien zodat ik meer thuis kan zijn als de kleine er straks is (dat was mijn grootste doel) Ik denk dat het erg belangrijk is dat je echt graag wilt, zorg dat je een haalbaar doel hebt, en dat je partner 100% achter je staat. Dat laatste is best belangrijk, je zult begrip nodig hebben als je niet steeds wat leuks kan doen in de weekeinden, wat extra hulp in huis of met de kleine omdat je zelf druk bent. Succes met solliciteren! en mocht het zover komen, probeer uit te zoeken wat voor invloed een zwangerschap op je opleiding/nieuwe baan heeft. (denk aan studie vertraging, lichamelijke kwalen bij je werk ed.)
Mag ik vragen wat voor beperking jij hebt? Ik denk ook dat een zwangerschap niet handig is maar aan de andere kant wil ik ook niet te lang meer wachten. Als ik aangenomen word en ik ben geslaagd dan ben ik 35 en ik wil het liefste voor mijn 35e een 2e kindje maar ik wil ook mijn baan niet kwijt en de vooruitzichten zijn nu niet echt rooskleurig qua basnbehoud als Helpende. Mijn man staat er voor de volle 100% achter en ook oppas is geen probleem gelukkig.
Ik werk in de psychiatrie en doe een opleiding. Ben in mijn opleiding ook zwanger geraakt en moest onwijs veel regelen. Maar tot nu toe gaat het allemaal goed. Ik wil gewoon erg graag me opleiding in de normale tijd afmaken en liever geen verlenging. Ik werk 36 uur, en doe de opleiding voor psychiatrisch verpleegkundige. Ik ben nu 20+2 wkn Als je echt wilt ukt het je wel. Gewoon goed plannen !
En ja hoor, gisteren gehoord dat er weer sollicitaties komen. Ben druk bezig geweest met mijn sollicitatiebrief en ik denk dat deze bijna af is. CV is af en ligt al klaar maar mijn sollicitatiebrief zelf.... ik vind het toch moeilijker dan ik dacht. Iemand tips met wat ik zeker weten erin moet zetten? Ik hoop zo dat ik op gesprek mag komen en aangenomen word !
Ik heb het gedaan en ik vond het erg zwaar. Ik heb hem dan ook niet af kunnen maken helaas. Bij mij lag het ook wel aan de werkgever die mij niet begeleide hoor.. waar een wil is is een weg
Ik zit er nu volop in! Ben tijdens het tweede jaar van mijn opleiding (hbo-v duaal) bewust zwanger geraakt en nu inmiddels halverwege het derde jaar. Geen vertraging opgelopen door een combi van goed op voor werken en in de zomervakantie bevallen. Op mikn werk zijn ze heel flexibel en meedenkend en kan door ouderschapsverlof een dag minder werken (24 ipv 32). Ik vind het goed te doen, maar het vergt wel een hoop planning. Je kan je niet meer even opsluiten voor een tentamen of belangrijke opdracht. Ook heb ik enorme mazzel dat mijn familie kan oppassen en ik dus geen dure crèche kosten hoef te betalen van mijn leerlingen salaris