Combi kinderwagen maar kan geen maxi cosi op, is dat handig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bibiche, 9 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb een leuke combi kinderwagen gezien (wieg en buggy) maar helaas kan daar geen maxi cosi op. Nou wordt dit ons eerste kindje en weet ik niet of een maxi cosi echt noodzakelijk is.

Lijkt me dat baby's hooguit 4-5 maanden in de reiswieg willen maar om daarna gelijk in de buggy te zetten leek me niet echt handig en lekker zitten voor ze. Dus daarom dacht ik dat de maxi cosi misschien wel handig als tussenfase.

Wat is jullie ervaring?

2. Niet meer actief

Volgens mij zijn baby's van een maand of 4-5 sowieso ook te groot voor een maxi cosi en kunnen ze prima in de buggy... maar persoonlijk zou ik een maxi cosi (passend op een onderstel) toch niet willen missen voor de eerste maanden... het kindje zal toch ook mee in de auto moeten?

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ja autostoel kopen we natuurlijk ook daarom vroeg ik me af of het ook vaak gebruikt wordt als kinderwagen?! Ik weet bijv. als groepsleidster dat ze eigenlijk niet langer dan 30 minuten achter elkaar mogen zitten de kleintjes en vaak ben je langer dan 30 minuten weg.

4. Niet meer actief

Ze mogen geloof ik maximaal twee uur achtereen in de maxi cosi... dan heb je al weer wat meer speelruimte ;)

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik heb wel de mogelijkheid om de maxi cosi op de kinderwagen te zetten maar heb dat eigenlijk nooit gebruikt, mede omdat ze er zo kort in mogen.

6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Dus hoelang blijven ze in de wieg en vanaf wanneer mogen ze in de buggy zitten?

Lijkt me dat de baby's dan echt gaan hangen of doen jullie alleen de ligstand van de buggy dan.

7. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ligt er aan hoe groot je kindje is hoe lang ze in de wieg kunnen maar toch gemiddeld zo'n 5 maanden en daarna idd in de ligstand in de wandelwagen inzet, met een lekkere voetenzak erin moet dat geen probleem zijn, kunnen ze ook lekker kijken :D

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Thanx dus maxi cosi inzet in wagen is niet heel erg belangrijk.

9. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nee , vind ik niet, het is een extraatje.

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik vond het wel erg handig , een boodschapje doen als je met de auto ergens heen moest je hoefde niet de hele wagen mee te slepen

alleen het onderstel en de maxi (en die heb je al mee)
    ik heb die combinatie best veel gebruikt

11. Niet meer actief

Yep, of als je kindje net lekker ligt te slapen in de auto kun je hem zo op het onderstel zetten...

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou scheelt het al ik heb geen auto :D maar kan me inderdaad voorstellen dat het makkelijk is om het gelijk zo te hebben. Maar ik ben inderdaad zelf geen voorstander van te lang zitten vooral bij kleintjes.

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    te lang in een buggy zitten laten als ze zo klein zijn is ook niet goed voor het ruggetje van je kleintje

en als je geen auto hebt :) tja dan zal je het niet zo missen
    maar dan heb je ook nog niet zo snel een maxi cosi nodig want dat is puur een zitje voor in de auto om zo je kleintje makkelijk en veilig te vervoeren

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb het geen enkel moment gemist. Het kan bij ons wel, maar ik heb het echt nog nooit gebruikt.

Als ik met de auto wegga, moet het onderstel van de kinderwagen toch mee en dan is die ene extra beweging om de reiswieg er bovenop te zetten niet zo veel extra werk. En in ruimte maakt het bij mij ook niet uit, vandaar.

15. Miffie

Miffie Lid

28 nov 2006
    32
    0
    0
    In- en verkoopster Babyspeciaalzaak
    een maxi cosi is officieel een autostoel en dus geen reiswieg!
    in de maxicosi liggen de kinderen met een kromme rug en in de bak liggen ze recht!
    voor een baby is het dus beter om in de bak te liggen!

Een maxicosi is een verplicht vervoermiddel voor je kind in de auto! Als je in het ziekenhuis bevalt krijg je tegenwoordig je kind niet meer mee zonder dat deze in een maxicosi (autostoel) vervoert word!

De maxicosi is dus geen tussen fase tussen bak en buggy.
    Volgens de normen moeten de kinderen zolang mogelijk in de maxicosi. dat is ongeveer 9 maanden!

Of je deze op je frame wil? de een vind het erg fijn en de ander niet!
    t is een stukje gemak. Het is bedoelt voor een korte boodschap ed. Maar als jij geen auto hebt.. is het ook niet echt een ramp als je Maxi-cosi er niet oppast. Want als je gaat wandelen ligt je kind veel beter in de bak als in de maxi-cosi.
    Zie de maxi-cosi op het frame als een kortdurige vervanging van je bak.

Groetjes Danielle
    medewerkster babyspeciaalzaak

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik neem aan dat je bedoelt tot 9 maanden in de reiswieg en niet in de mc.

Maar bedankt allemaal voor jullie uitleg.

Ik heb uiteindelijk vandaag een combiwagen gekocht waar geen mc op kan.

17. Miffie

Miffie Lid

28 nov 2006
    32
    0
    0
    In- en verkoopster Babyspeciaalzaak
    nee ik bedoel juist de mc!

18. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ja pas rond 9 maanden kunnen ze in een gewone autostoel, dus dat een mc maar tot de 4-5 maanden gebruikt word is onzin! Vaak zijn ze wel met 4-5 maanden uit de bak gegroeid! De mc is idd niet een tussen stap ofzo want ze kunnen gelijk wel in de wandelwagen maar dan plat! Het is dus gewoon luxe een maxicosi erop kunnen klikken, en ik vond het heerlijk!

19. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Overigens zou ik ook als je geen auto hebt een MC aanschaffen, stel dat je toch een keer met je kindje in de auto moet dan wil je hem/haar wel veilig kunnen vervoeren!

20. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik vind het juist wel handig dat de maxi cosi op het onderstel kan. Natuurlijk als je geen auto hebt, ligt het wel een beetje anders.
    Dat je kindje maar 4 à 5 maanden in de maxi cosi kan, klopt helemaal niet. Wij hebben onze meid wel met 6 maanden in de grote autostoel gezet, maar we zijn toch teruggekeerd naar de maxi cosi omdat dit een veiliger gevoel geeft. Ze is nu 8 maanden geweest en past er nog steeds in.
    Wat de bak van de kinderwagen betreft, onze meid heeft erin gelegen tot ze 6 maanden was. Het werd wel krap, maar ze paste er nog steeds in.
    Ik ben niet echt voorstander om je kindje al vroeg in de buggy te zetten. Er wordt zelfs aangeraden om te wachten tot je kindje zelfstandig kan zitten. Ook al kan de buggy in ligstand, erg confortabel lijkt mij dat niet. Maar dat is natuurlijk elk zijn keuze he.

Deel Deze Pagina