Combi kinderwagen maar kan geen maxi cosi op, is dat handig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bibiche, 9 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ter zijde; als je geen auto hebt zou ik GEEN maxicosi aanschaffen! Maar gewoon de allergoedkoopste bv die van xadventure! Scheelt je 100euro in prijs en veel gebruiken zul je hem dan niet!

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Maar als je baby uit de bak gegroeid is wat is volgens jou beter dan? Uren in de maxi cosi wat sterk wordt afgeraden of in ligstand in de wandelwagen inzet van je wagen (de mijne kan helemaal plat) ik heb het dan over een wandelwagen dus van je combi wagen en niet zo'n over de stoeptegels denderend buggy'tje ;)

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als de wandelwagen van je combiwagen zo goed als helemaal plat kan, zie ik het probleem niet om daar je kleintje in te doen zodra hij/zij niet meer in de wagenbak past hoor! Daar zou ik iig eerder voor kiezen dan lang in een mc laten zitten!

4. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Maar uit die zijn ze wel ontzettend snel uitgegroeid en vind ze er persoonlijk ook niet echt veilig uitzien..

5. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    bij ons kan er ok geen mc op het onderstel en gelukkig maar, kunnen ze eer ook niet te lang inzitten.
    2 uur per dag maximaal, en een autorit duurt al vaak lang heen en weer.
    Ik zie zo vaak kinderen er lang in zitten.

En je kan ze net zo goed overleggen in een bak of buggy,

Onze kinderen pasten tot 7 maandeb makkelijk in de bak en dan mogen ze erna ook in een platte buggy.

Belangrijk vind ik het vooral om te lkijken of de bak lekker ruim is en de buggy goed plat kan.

Als je geen auto hebt heb je dus ook geen maxi cosi nodig.

6. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ja en het ligt ook aan hoe groot je kindje is.. Mijn dochter paste er dus echt na 4 maanden niet meer in! Plus dat ze het ook niet leuk meer vond dat ze niks zag..

En ze mogen wel meer dan 2uur per dag in een maxicosi maar niet langer dan 2 uur achter elkaar..

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik heb dus ook het "probleem" van een (extreem) lang kindje.... Mijn zoon is nu 16 weken en oud en ligt sinds deze week in de wandelwagen (wel in de ligstand) omdat hij dus echt niet meer in de kinderwagenbak past....... Ik heb dus gewoon geen andere keus! En ik moet zeggen: hij heeft plezier voor tien en kijkt zijn ogen uit!
    (het enige lastige is dat ik voor de maxicosi adapters nodig heb op het onderstel en voor de wandelwagen niet, dus als we met de auto ergens heen gaan en ik moet hem in de wandelwagen overleggen, dan is dat nog wel even een gedoe.....vooral als het heel koud is of heel hard regent ;) )

8. Julie

Julie Actief lid

5 sep 2006
    114
    0
    0
    Wel, heb ik blijkbaar geluk, mijn reiswieg van mijn buggy is goedgekeurd om in de wagen te gebruiken! In principe is een MC in ons geval dus niet echt nodig maar ik heb er wel ééntje om toch als autostoel te kunnen gebruiken, je weet maar nooit ...
    in ieder geval, je kan het draaien of keren hoe je het wil: een MC is een autostoel. ik kan de MC niet op de buggy klikken, ik kan er wel een 'setje' voor kopen zodat het wel lukt maar ik doe het niet, ik ga hem gewoon zo weinig mogelijk gebruiken.
    wanneer een kind niet meer in een draagmand kan liggen is het zowizo ook te groot voor een MC, nuja, inproppen kan je altijd. ik ken weinig kindjes die pas vanaf 9 maand in een autostoel zaten ...

9. sim

sim Niet meer actief

ik zou wel een maxicosi aanschaffen want ook al heb je geen auto, je rijd vast wel eens met iemand mee. en ik vind het wel heel handig dat het op een kinderwagen past, niet om m als reiswieg te gebruiken, maar het is wel een goede oplossing als je even snel voor een boodschap moet. en mijn dochter heeft trouwens tot g maand in de maxicosi gepast, als ze nog niet helemaal stevig op zichzelf zitten is dat beter dan een buggy, want dan zakt het ruggetje in...

10. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb een combi wagen, waar zowel maxi Cosi, als wagenbak, als buggy gebruikt kan worden.
    De maxi Cosi gaat er dan ook echt wel even op, als ik even een boodschap o.i.d. moet halen, waarbij ik de baby niet steeds heen en weer wil verplaatsten.
    Als ik langer dan een half uur weg zou gaan, zou ik deze in de wagenbak doen.

Ik ben wel blij met deze combi- wagen.

11. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb ook een kinderwagen waar ik de maxi-cosi op kan klikken.
    Voor mij is het vooral handig als ik de andere twee kinderen naar school breng. Bij de school van mijn kinderen mag je namelijk niet met de kinderwagen naar binnen en dus zou ik de kleine eruit moeten halen. Nu kan ik gewoon de maxi-cosi erop zetten en als ik bij school ben dan neem ik haar met de maxi-cosi de school binnen en kan ik het onderstel buiten (onder het afdakje) laten staan.
    Gina

12. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik wil dit wel op de kinderwagen hebben, ik vind namelijk het een hele klus de maxi cosi naast je te houden zonder zelf er rugklachten van te krijgen.
    Ik ben nl nogal klein en niet de sterkste en een mc + kindje weegt zo een paar kilo's.
    Je draagt het ding ook altijd breed van je af wat een goede houding voor moeders niet bevordert.
    Als je regelmatig met de auto ff weg moet een aanrader lijkt me zo. Niet alleen voor kind maar zeker voor de moeder haar rug!

Deel Deze Pagina