Goed tehuis gezocht voor lieve Engelse Bulldog (2 jr)

Discussie in 'Te koop aangeboden' gestart door Ma2Be, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Met veel verdriet hebben wij samen besloten dat het beter is een ander, een beter thuis te zoeken voor onze Engelse Bulldog reu (gecastreerd) van pas net 2 jaar oud. Zijn naam is Appie.

Het is een schat. Een lievere hond kan je je niet wensen. Hij kan heel goed met ons dochtertje van 8 maanden en met de poes. Voor de duvel niet bang, maar altijd goed van humeur, ook tegen andere honden. Ik heb hem nog nooit boos of angstig gezien. Hij is 100% betrouwbaar en sociaal, naar mensen en dieren. Soms een tikkie dominant naar mannen toe, dat betreft vooral mannen in lange jassen die zelf geen ervaring hebben met honden.

We kunnen het hier niet bolwerken thuis. Mijn man werkt fulltime, ik werk 4 hele dagen. Hij kan echt heel goed alleen zijn, slaapt zo'n beetje de hele dag, maar als we thuiskomen verdient hij de aandacht die een lieve trouwe hond nodig heeft. En daar gaat het mis. Als ik thuiskom en mijn dochter heb opgehaald bij het dagverblijf, is het spitsuur, ze moet eten, spelen en in die twee uurtjes wil ik ook van mijn dochter genieten. Mijn man is later thuis en dan moet er nog worden gegeten. Maar in dezelfde tijd moet het hondje ook eten, wandelen en aandacht. En daar komt hij tekort. Daar schieten wij tekort. Ik steek mijn hand in eigen boezem, onze schat heeft echt niks, nooit wat verkeerd gedaan. En dat maakt het heel erg moeilijk. Wij hebben erg het gevoel dat we falen.

Een Engelse Bulldog is een geweldige hond. Die van ons absoluut. Vergis je niet in zijn stoere uiterlijk, het is een bikkel maar vooral een knuffelkont. Training heeft hij niet gehad, nergens voor nodig. Hij loopt toch niet weg want wil alleen maar bij je zijn, en doet verder toch wel alles voor een brokje. Het liefst zit hij de hele dag bij je op schoot en wordt over zijn kontje gekriebeld, aan zijn vellen getrokken of over zijn buikje geaaid. Dat mijn dochter vingers in zijn ogen en neus steekt of aan zijn oren trekt, interesseert hem helemaal niks. Bulldoggen hebben de huid van een olifant.. Een beetje spelen en touwtrekken vindt hij geweldig en 4 maal daags een klein wandelingetje naar de hoek waar hij zijn behoeftetjes doet, is hij meer dan tevreden mee.

Het is geen hond waarmee je elke dag uren moet wandelen. Hij gaat het liefst gewoon met je mee met de auto, een boodschapje doen een beetje zitten leunen en rondkijken. Het is geen buiten- of kennelhond. Ver lopen vindt ie niks - zeker niet als het regent- hij gaat dan rustig zitten om geen stap meer te verzetten... In het weekend even een half uurtje spelen in het bos is leuk, geen beweging die hij echt nodig heeft. Elke dag uren rennen is aan hem niet besteed, hij gaat er echt enthousiast in mee, maar eigenlijk is hij daar niet op gebouwd. Het is een uit de kluiten gewassen schoothond.

Wat Appie nodig heeft, is een gezin, stel of persoon, die vaker thuis is. Waar leven is in huis en waar hij de aandacht krijgt die hij verdient. Hij houdt van lekker een beetje rondscharrelen in de tuin (met mooi weer), als er maar iemand met hem praat en af en toe een dikke knuffel geeft. Hij wil er gewoon bij zijn.

Andere honden of katten zouden geen bezwaar moeten zijn. Hij is wel speels en kan wel tot in den treure doorgaan met spelen, wanneer een wat oudere rustigere hond daar geen zin meer in heeft. Omdat het best een lomp apparaat is, een kolos van 27 kilo, en nog (mooi van) lelijk (heid) bovendien ook, merk ik dat kleinere hondjes soms een beetje angstig van hem worden, maar dat hangt natuurlijk ook van het karakter van een andere hond af. Die van ons is in ieder geval een geweldige superheld. En toch moeten we afscheid gaan nemen.

Hij zou eigenlijk naar zijn 'peetvader' gaan, maar wegens familie-omstandigheden kan hij daar nu niet terecht. We hebben geen andere familie of kennisen die een hond (erbij) willen. Een asiel is geen optie, want daar is hij veel te gevoelig en te trouw voor.

Misschien komen we via deze weg in contact met geschikte lieve baasjes voor onze lieve schat? Ik hoop het zo...!

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wat een prachtbeest zeg! Ik ben helemaal van de bulldogs! Het is dat mijn vriend abosluut geen hond meer wilt anders dan had ik Appie zeker een goed huisje willen bieden. Hij is echt mooi!

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Oh wat een prachtig beestje!
    We hebben een kat en dat vinden wij genoeg momenteel, anders mocht deze schat zo bij ons komen!
    Hoop dat je een goed thuis vind voor hem!

4. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Appie wordt nu bemiddeld via Stichting Bulldogsonline, een stichting die bemiddelen in het herplaatsen van specifiek Engelse Bulldogs. Echt wat voor onze Appie dus. Zij hebben vermoedelijk al een nieuw bullengezin op het oog, met twee oudere kinderen, waar bijna altijd iemand thuis is en zelfs nog een ander ouder bullen-meisje. Vindt Appie ook vast geweldig, dus als dat klikt tussen hun allemaal zitten we fantastisch!
    Ik denk dat via de stichting ook de beste manier gaat worden waarmee we een nieuw lief baasje vinden voor onze Ap.

Hij is ook dus niet meer beschikbaar via deze site. Mocht je echt interesse hebben, kan je het best contact opnemen met Bulldogsonline.

Groeten,
    de baasjes van Appie..

(Topic mag op slot)

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou super! Hoop dat hij een mooie toekomst tegemoet gaat!

Deel Deze Pagina